Gå til innhold

Tigger penger.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det andre som lurer på hva som feiler vedkommende som står og henter 2 store Zalandopakker på butikken og samtidig spør en person som man aldri før har snakket med om å låne 50 kr til mat fordi dem har spist det samme til mat i 1 uke?

Anonymkode: 48947...b70

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste lurer nok på det da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja lurer da ja

Anonymkode: 9cedf...f27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man får faktura fra Zalando vet du

Anonymkode: 9c953...05c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er merkelig det. Dårlig økonomisk sans da. 

Hadde en date som holdt på sånn. Han var blakk og jeg syntes synd på han fordi han har en sønn. Og så får han låne penger og så stikker han ut og drikker øl med venner og skryter av at så snill og flink jeg var som gjorde sånn at han kunne det. 🤷🙈 Jeg ble så utrolig sur til slutt. Er man blakk så shopper man ikke. Eller drar ut å kjøper øl

Anonymkode: e07c9...4f4

• Liker 3
Skrevet

Tigging er ikke no særlig ☹️☹️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På zalando handler man med faktura og til og med nedbetalingsavtale på 6 måneder. I motsetning til deg har jeg full forståelse for at ungen trenger vintertøy eller en selv må ha ny jakke iblandt selvom man har dårlig råd. I tillegg så er det mange som døyver psykiske problemer med netthandel og returnerer pakkene de kjøper så det ikke koster en krone. Det er en bedre måte for folk enn å døyve psykiske problemer med rus hvertfall så jeg viser heller forståelse enn dømming!

En femtilapp til mat er ikke mye å be om. 

Anonymkode: 50337...578

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På zalando handler man med faktura og til og med nedbetalingsavtale på 6 måneder. I motsetning til deg har jeg full forståelse for at ungen trenger vintertøy eller en selv må ha ny jakke iblandt selvom man har dårlig råd. I tillegg så er det mange som døyver psykiske problemer med netthandel og returnerer pakkene de kjøper så det ikke koster en krone. Det er en bedre måte for folk enn å døyve psykiske problemer med rus hvertfall så jeg viser heller forståelse enn dømming!

En femtilapp til mat er ikke mye å be om. 

Fult klar over at det er med faktura. Nå har det seg slik at moren til vedkommende alt 1 gang har betalt ned kredittgjelden. Så dette gjør det mulig å på nytt bestille på nett uten å måtte betale på forhånd. 85 tommers tv på delbetaling kjøpt i desember bla.

Historien til vedkommende inneholder også forsøk på å svindle/lure andre på nett for å å få penger( der er sider som hen er blitt blokkert på), i tillegg til å låne penger fra en person for så å skulle betale til en annen. Det er og blir en fuckt situasjon.

Vedkommende skal også i den siste tiden fått en anonym bekymringsmelding pga økonomi. Dem er alt under tiltak fra bv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det andre som lurer på hva som feiler vedkommende som står og henter 2 store Zalandopakker på butikken og samtidig spør en person som man aldri før har snakket med om å låne 50 kr til mat fordi dem har spist det samme til mat i 1 uke?

Kanskje de hentet pakkene til en de jobber som assistent for, en nabo eller en slektning?

Anonymkode: 221c8...31a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Fult klar over at det er med faktura. Nå har det seg slik at moren til vedkommende alt 1 gang har betalt ned kredittgjelden. Så dette gjør det mulig å på nytt bestille på nett uten å måtte betale på forhånd. 85 tommers tv på delbetaling kjøpt i desember bla.

Historien til vedkommende inneholder også forsøk på å svindle/lure andre på nett for å å få penger( der er sider som hen er blitt blokkert på), i tillegg til å låne penger fra en person for så å skulle betale til en annen. Det er og blir en fuckt situasjon.

Vedkommende skal også i den siste tiden fått en anonym bekymringsmelding pga økonomi. Dem er alt under tiltak fra bv.

Ok, men hva bryr det deg? Får du noe ut av å henge ut personen sånn på nett? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er noen som bare mangler helt økonomisk gangsyn. Jeg har en bekjent som stadig klager på dårlig råd, vedkommende jobber, men får også penger fra slektninger, sannsynligvis fordi personen beklager seg. En ting er å slite økonomisk, det har jeg forståelse for, at man kan gå på en smell, og så slite med å komme seg på beina igjen, men denne personen går altså og shopper etterpå. 

Ikke alltid veldig dyre ting, men faktum er at almissene fra familien brukes på klær, tilbehør, sportsutstyr osv. som ikke er nødvendig, men mer i kategorien kjekt å ha en gang i fremtiden.

Av og til tenker jeg at de skulle bare ha visst hva pengene deres egentlig går til.

Anonymkode: 3d156...957

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...