Laraa Skrevet 30. mars 2023 #1 Del Skrevet 30. mars 2023 Jeg kan flytende tysk fordi jeg har bodd i Tyskland og kan dessuten engelsk, og selvsagt norsk. Når jeg leser på nederlandske internettsider og aviser forstår jeg nesten alt og kan lese uten store utfordringer. Jeg lurer på hvor vanskelig det vil være å lære seg språket på ordentlig? Altså gramatikk og uttale? Noen som har erfaring med å lære nederlandsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #2 Del Skrevet 4. april 2023 Det skal være et av de enkleste språkene å lære for folk som har norsk eller engelsk som førstespråk, og om du kan tysk, er det nok enda lettere. Bare å komme seg på Duolingo Anonymkode: 684d1...71c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #3 Del Skrevet 4. april 2023 Om du har en god lærer som kan hjelpe deg noe med uttalen og som kan forklare deg rare ting som det lille ordet "er" som dukker opp her og der, vil du med din bakgrunn kunne lære det lett. Anonymkode: 14732...ac3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 8. april 2023 #4 Del Skrevet 8. april 2023 Tror det er relativt enkelt å lære seg, faren min jobbet i Nederland og lærte seg språket på 6mnd. Han sa også at de hjalp å kunne tysk og engelsk, for mange av ordene er så like. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Abendstern Skrevet 11. april 2023 #5 Del Skrevet 11. april 2023 Pronomen 🥵 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #6 Del Skrevet 14. april 2023 Jeg snakker nederlandsk og har studert i Amsterdam. Lærte det selv som barn, men andre nordmenn som ville studere i Nederland kunne ta et språkkurs på 3 mnd (sommerkurs) for å få nok kunnskap til å følge undervisningen. Mens kom du fra f.eks. Japan, måtte du gå ett år på språkkurs først. Så det er ikke vanskelig å lære for nordmenn som kan tysk og engelsk fra før. Anonymkode: c3e69...92c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #7 Del Skrevet 17. april 2023 hvis du allerede forstår hva som blir sagt / skrevet, så har det vel lært det aller meste fra før? altså trenger du kanskje ikke å lære så veldig mye mer? Anonymkode: 8cccf...051 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #8 Del Skrevet 18. april 2023 Deutch og dutch er like som to dråper vann. De er som norsk og dansk, veldig like. Bare litt forskjell i uttale men praktisk talt samme språk. Anonymkode: efeb3...77b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå