Gå til innhold

Kjærester som voksene.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det så uvanlig og vanskelig å finne andre so. Bare ønsker kjæreste men ikke bli samboere og hele den felles liv sammen delen? Må da være flere med barn som har det enklere sånn foreksempel.

Anonymkode: 1882d...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er voksen og på let etter en som vil ha det sånn. Men de blir ikke seriøse nok… 

Anonymkode: 4a93b...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kunne hatt det sånn. Og egentlig har jeg det sånn. Men han vil ikke kalle oss for kjærester fordi det for han er å flytte sammen og slikt.

Anonymkode: 0e819...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er voksen og på let etter en som vil ha det sånn. Men de blir ikke seriøse nok… 

Er du mann eller dame? Hvor lenge har du vært på leting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det så uvanlig og vanskelig å finne andre so. Bare ønsker kjæreste men ikke bli samboere og hele den felles liv sammen delen? Må da være flere med barn som har det enklere sånn foreksempel.

De fleste som er ute etter noe seriøst i voksen alder er faktisk ute etter å bli samboere/ ektefelle over tid i alle fall. Da snakker vi om voksne som har voksne barn eller at de er ungdommer på vei ut av redet. Det er jo også helt naturlig, vil man bare være kjærester for "evig" og ikke slå seg sammen som et par med felle bopel ? Da blir det straks et mye smalere marked man må lete i. Så går det an å "slå" seg sammen med særeie som regel, om man frykter noe foranliggende brudd i fremtiden. Det kan man fint løse med en ektepakt.  Den felles delen at man blir et par på alle områder er noe de fleste seriøse ser etter, og ønsker man ikke dette ? Da må man si klart i fra om akkurat det. Men som sagt da er det nok mange som utelukkes som partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men da legger du jo opp til at det ikke blir seriøst! Det blir da bare et "kjæresteforhold" og om det varer over lang tid er det jo bare et annet ord for "fuck friend" Man er bare dette fysisk for å dekke dette ønsket. De fleste seriøse som søker en partner er ute etter noe mer en det. Da gjenstår bare de som kan godta dette, og de er ofte ikke nok seriøse til å gjennomføre bare "kjærestebiten" heller. De vil ofte ha alle muligheter åpne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg kunne hatt det sånn. Og egentlig har jeg det sånn. Men han vil ikke kalle oss for kjærester fordi det for han er å flytte sammen og slikt.

Anonymkode: 0e819...c06

Da heter det samboer, det kan du jo fortelle ham ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Antiviruset skrev (2 minutter siden):

Men da legger du jo opp til at det ikke blir seriøst! Det blir da bare et "kjæresteforhold" og om det varer over lang tid er det jo bare et annet ord for "fuck friend" Man er bare dette fysisk for å dekke dette ønsket. De fleste seriøse som søker en partner er ute etter noe mer en det. Da gjenstår bare de som kan godta dette, og de er ofte ikke nok seriøse til å gjennomføre bare "kjærestebiten" heller. De vil ofte ha alle muligheter åpne.

Jeg er veldig uenig i dette. Jeg har vært sammen med kjæresten min i mange år. Vi er godt voksne og bor hver for oss (eier hver vår bolig). Vi har ingen planer om å flytte sammen. Forholdet er likevel seriøst. Vi har vært sammen lenge, er helt eksklusive og monogame, og tilbringer selvsagt mye tid sammen. Det å ha to boliger gjør det lettere for to introverter å få nok alenetid. Det er en praktisk og komfortabel løsning for to personer som ikke opplever behov for å være sammen hele tiden.

Anonymkode: 421bb...705

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er veldig uenig i dette. Jeg har vært sammen med kjæresten min i mange år. Vi er godt voksne og bor hver for oss (eier hver vår bolig). Vi har ingen planer om å flytte sammen. Forholdet er likevel seriøst. Vi har vært sammen lenge, er helt eksklusive og monogame, og tilbringer selvsagt mye tid sammen. Det å ha to boliger gjør det lettere for to introverter å få nok alenetid. Det er en praktisk og komfortabel løsning for to personer som ikke opplever behov for å være sammen hele tiden.

Det er aldri en regel uten unntak! Men for de aller fleste forholder det seg ikke slik, det oppdager man med å kommunisere sammen. Så man vurdere om dette er noe begge parter ønsker, da er det heller ikke noe problem, men for de fleste forholder det seg nok ikke slik. Som jeg sa i innlegget mitt så er slike tilfeller begrenset, og det er mye vanskeligere å treffe på personer med slike ønsker som dere har. Men det er jo ikke umulig. Så man ta sine valg ut i fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er godt voksen med kjæreste. Vi er vel egentlig i ferd med å flytte sammen, første og forhåpentligvis siste gang etter vi ble skilt fra våre respektive partnere for mange år sida.

Jeg tror ikke jeg ville flytta sammen med en mann med flere samboerskap på samvittigheten, for meg hadde det vært et signal om at han tok for lett på en svært viktig avgjørelse. Å flytte sammen for å se om det går, det er meningsløst. Det bare spiser verdifull tid og kjærlighetsevne.

Anonymkode: 79b16...8cf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (33 minutter siden):

Absolutt ikke enig. Man kan være like mye kjærester som særboer. Det er da ingen regel som bestemmer at om man er samboende så er forholdet mer seriøst, at man har sterkere følelser etc. Man er ikke kun fuck friends, da vet du ikke hva det vil si. Beskrivelsen av fuck friend ligger i selve ordet. Et ff-forhold er rent seksuelt. Å være særboer handler ikke om å få seg noe i ny og ne. 🙄

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være særboerkjæreste er det beste for mange av oss 🥰 Vær klar fra start, om hva du ønsker. Det er flere godt voksne som ønsker seg en livslang kjæresterelasjon uten felles bolig. Ideelt for meg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Å være særboer er like seriøst som å bo sammen som kjærester, men man deler ikke den fysiske boligen

Som voksen med barn fra før av er særboerskap den beste løsningen hvis man vil at forholdet skal fungere.

Man slipper mye av disse hverdagene der det blir gneldring, og barna slipper å bo sammen med noen fremmede barn de kanskje ikke liker, i tillegg slipper man å røske barna opp fra sitt nærområde.

Anonymkode: 2b9fe...2e6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nettopp. Å være samboende har absolutt ingenting med hvorvidt man elsker hverandre eller om man tar forholdet seriøst. Ved å antyde at man MÅ bo sammen for at det skal være seriøst, skulle man tro de som tenker slik ikke kan stole på partner, at den eneste måten man kan stole på en partner er ved å være sammen mesteparten av dagen/kvelden/natten. Det er mange som trenger alenetid, og som setter ekstra pris på forholdet fordi man ikke tråkke på hverandre dag inn og dag ut. Ved å være særboere kan man føle på savn, lengsel og  tilstedeværelse fra partner. Man er sammen fordi man har lyst og man er kun opptatt av hverandre når man først sees - og det er viktig for mange. 

Det er så mange samboende som lever i kjærlighetsløse forhold. Er man særboer, så er man faktisk kjærester ikke bare "later som" fordi man bor under samme tak. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Antiviruset skrev (2 timer siden):

De fleste som er ute etter noe seriøst i voksen alder er faktisk ute etter å bli samboere/ ektefelle over tid i alle fall. Da snakker vi om voksne som har voksne barn eller at de er ungdommer på vei ut av redet. Det er jo også helt naturlig, vil man bare være kjærester for "evig" og ikke slå seg sammen som et par med felle bopel ?

Har du statistikk på dette?  Det er slett ikke min oppfatning av "voksen" dating.  At noen vil flytte sammen eller gifte seg, kommer gjerne etterhvert, hvis de oppdager at det er den beste løsningen, men ikke fordi det var det som var ønsket eller tanken, fra begynnelsen av. 

De fleste jeg kjenner, ser heller på særboerskapet som nettopp måten å unngå alle forholdsdreperne. M54

Anonymkode: 21442...9ae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinne 40 her 😊Jeg ønsker selv bare kjæreste og være særboer☺️ orker ikke å dra inn en mann i livet til mine barn. Og ikke minst ønsker jeg å oppleve litt mer frihet etter 15 år i et lite konstruktivt forhold. 
jeg eier min egen leilighet, har fast jobb og har ønske om å finne en mann med sine egne barn og som er etablert med egen bolig og jobb. ☺️

jeg føler også at jeg er alene om å ønske dette. Men altså et forhold med mine dine og våre greia er vanskelig å få til. Det er mye kaos og drama i den moderne familien. særboer må jo være perfekt?! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker å ha min egen leilighet og mitt eget liv selv om jeg har en kjæreste, men problemet vårt er å finne tid i hverdagen når vi jobber så forskjellig og begge har barn. På sikt håper jeg nok at vi kommer til å bo sammen, men akkurat nå er det godt å savne han selv om jeg skulle ønske vi fikk mer tid sammen i hverdagen også. Jeg er delt på dette altså…. Men jeg savner han mye, spesielt på kveldene og jeg vet han savner jeg også da når «roen» har senket seg.

Anonymkode: f861b...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klør meg litt i hodet over bekjente som hele tiden flytter inn med nye partnere. Spesielt kvinnelige bekjente har blitt stående mer eller mindre permanent utenfor boligmarkedet, da de stadig flytter inn med en ny, eldre fyr som eier leilighet, der de bor billig og aldri kjøper seg inn. Ofte er de plutselig samboere etter 2-3 måneder også, for det er tydeligvis så useriøst å være særboende kjærester i voksen alder. 

Anonymkode: e0f15...5d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Klør meg litt i hodet over bekjente som hele tiden flytter inn med nye partnere. Spesielt kvinnelige bekjente har blitt stående mer eller mindre permanent utenfor boligmarkedet, da de stadig flytter inn med en ny, eldre fyr som eier leilighet, der de bor billig og aldri kjøper seg inn. Ofte er de plutselig samboere etter 2-3 måneder også, for det er tydeligvis så useriøst å være særboende kjærester i voksen alder. 

Anonymkode: e0f15...5d5

Ren idioti, bare så enig. Tror en del middelaldrende menn har spesialisert seg på fattige damer som mangler bolig. De utnytter damene og bestemmer alt da. Mye litt dumme folk

Anonymkode: 79b16...8cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...