Gå til innhold

Forsikring barn spm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer dette.. 

når et barn har fått chrons (mage tarm sykdom) så får man utbetalt en engangs sum på forsikringen på rundt 450.000kr 

hva hvis barnet blir ufør grunnet samme diagnose? Vil de ikke da få bruke ufør forsikringen sin grunnet diagnosen fordi de har fått en engangsutbetaling? 
lurer de seg bak engangs utbetaling for denne sykdommen, for å slippe å betale ufør forsikring hvis hun blir ufør av denne sykdommen? 
 

snakket med en lege som sa noe om dette. 
noen med erfaring? 
håper jo selvfølgelig hun ikke blir ufør, men greit å vite hva forsikringen dekker 

Anonymkode: 90be5...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen som kan lese dine forsikringspapirer og si deg svaret på dette. "Greit å vite hva forsikringen dekker" sier du, men det virker jo ikke som du har lest detaljene i dine egne forsikringsdokumenter?

Hvordan dette gjøres, avhenger jo helt av den forsikringsavtalen du inngikk, og hvilket selskap. Uføreforsikringer varierer fra avtale til avtale, man betaler ulike summer pr mnd avhengig av hva avtalen innebærer, hva den dekker og hva den utbetaler om noe skjer.

Dette er altså helt opp til deg som forsikringskunde å bestemme før du inngår avtale. Du har kanskje signert på en dårlig avtale som KUN gir engangsutbetaling, og ingen månedlig uføretrygd-utbetaling. 

Jeg har en uføreforsikring, som jeg fikk gjennom fagforeningen på jobben. Den fikk jeg bruk for. Jeg fikk aldri noen engangsutbetaling, for det inngikk ikke i den avtalen vår fagforening hadde inngått. Min avtale gir månedlig utbetaling resten av livet. Frem til 67 er det uføretrygd den utbetaler, etter 67 blir den ekstra alderspensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (3 timer siden):

Det er ingen som kan lese dine forsikringspapirer og si deg svaret på dette. "Greit å vite hva forsikringen dekker" sier du, men det virker jo ikke som du har lest detaljene i dine egne forsikringsdokumenter?

Hvordan dette gjøres, avhenger jo helt av den forsikringsavtalen du inngikk, og hvilket selskap. Uføreforsikringer varierer fra avtale til avtale, man betaler ulike summer pr mnd avhengig av hva avtalen innebærer, hva den dekker og hva den utbetaler om noe skjer.

Dette er altså helt opp til deg som forsikringskunde å bestemme før du inngår avtale. Du har kanskje signert på en dårlig avtale som KUN gir engangsutbetaling, og ingen månedlig uføretrygd-utbetaling. 

Jeg har en uføreforsikring, som jeg fikk gjennom fagforeningen på jobben. Den fikk jeg bruk for. Jeg fikk aldri noen engangsutbetaling, for det inngikk ikke i den avtalen vår fagforening hadde inngått. Min avtale gir månedlig utbetaling resten av livet. Frem til 67 er det uføretrygd den utbetaler, etter 67 blir den ekstra alderspensjon.

Den forsikringsavtalen tegnet jeg da barnet mitt var 3 måneder 

Anonymkode: 90be5...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Den forsikringsavtalen tegnet jeg da barnet mitt var 3 måneder 

Anonymkode: 90be5...209

Og har du lest den? 

Anonymkode: fafb4...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Den forsikringsavtalen tegnet jeg da barnet mitt var 3 måneder 

Anonymkode: 90be5...209

Ja, og jeg sier du må lese den. Ingen andre her vet hvilken avtale du har signert på for ditt barn. Det er umulig for andre å svare på det du spør om. Mange kan sikkert fortelle hva slags avtaler DE har (som jeg gjorde), men det hjelper jo ikke deg og ditt barn noe. Du må lese de forsikringspapirene du har fått. Har du mistet dem, ring selskapet og be om å få dokumentene tilsendt på nytt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...