Gå til innhold

Hvor mye beregner man til lommepenger i syden?


Cwii01

Anbefalte innlegg

Heihei!

Nå i juni skal jeg på sydentur til Mallorca i ti dager. Aldri vært der og det er en god stund siden jeg har vært i syden, så prisene er jeg ikke godt kjent med

jeg har bare meg selv å forsørge, så da er spørsmålet - hvor mye skal jeg beregne? Er frokost på hotellet men vi skal spise ute. Bruker nok ikke mer enn en tusenlapp på suvenirer+drikke og andre festligheter (tror jeg da :p) 

Noen som har litt tips og råd til hvor mye osv?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1000,- dagen hadde jeg regnet.

Anonymkode: 9637e...901

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo litt an på om du vil «lyxe till», eller bruke minst mulig. For 100 euro pr dag lever du vel forholdsvis greit, for 150 euro pr dag lever du enda bedre.

Anonymkode: 1be96...0c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cwii01 skrev (1 time siden):

Heihei!

Nå i juni skal jeg på sydentur til Mallorca i ti dager. Aldri vært der og det er en god stund siden jeg har vært i syden, så prisene er jeg ikke godt kjent med

jeg har bare meg selv å forsørge, så da er spørsmålet - hvor mye skal jeg beregne? Er frokost på hotellet men vi skal spise ute. Bruker nok ikke mer enn en tusenlapp på suvenirer+drikke og andre festligheter (tror jeg da :p) 

Noen som har litt tips og råd til hvor mye osv?

 

På forhånd takk!

Euroen står jo 12 kroner nå, så du må heller regne hvor mange euro du skal bruke om dagen. 

Familie på 2+2 ville jeg regnet minimum 250 euro pr dag.

Som enslig er jo alt billigere, men samtidig spiser du kanskje på litt finere restauranter, drikker mer alkohol, utflukter osv?

Regner du 100 euro pr dag, tror jeg du får en fin tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker å ha en regel at jeg skal ha minimum 1000 Euro for dagen. Man vet aldri hva man ender opp med å gjøre eller kjøpe.

Anonymkode: f21e9...6a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

1000,- dagen hadde jeg regnet.

Anonymkode: 9637e...901

Alt for lite. Bare å leie en solseng på stranda koster 275 kroner. 

Hadde satt av 1500 til 2000 kroner dagen. 

Anonymkode: f9c30...88d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alt for lite. Bare å leie en solseng på stranda koster 275 kroner. 

Hadde satt av 1500 til 2000 kroner dagen. 

Anonymkode: f9c30...88d

Men det kommer jo an på hva man skal gjøre. 

Jeg bruker mer enn dette, er i overkant glad i gode restauranter, samt å bestille privat transport. Og solsenger, som du nevner. 

Andre igjen legger seg ned på eget handkle på stranda, gratis. 

Anonymkode: ef9ea...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne slippe å telle penger på ferie og ville satt av 15.000 for å være "sikret". Noen dager spiser dere kanskje bare en billig pizza, andre dager dyrt biffmåltid. På slike ferier er det ofte mer alkoholinntak og hyppigere taxiturer. Fint å kunne kose seg på tur!

Sikter du deg inn på en mer økonomivennlig ferie vil nok ett beløp mellom 7500-10.000 også være nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker max 50 euro om dagen i «syden». Drikker ikke alkohol da, og tar aldri taxi. Lunch 10-20 euro, middag ca 20-25. Pluss en is og brus. Solseng bruker jeg på hotellet.

Anonymkode: c2d22...43c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...