Gå til innhold

Hva er din(e) fineste påsketradisjon(er)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier🐣

Håper på mange inspirerende innlegg, da jeg ønsker å ta til meg noen tradisjoner.🐣

Anonymkode: ff10c...ac1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestemor viste meg når jeg var liten at sola danser når den står opp påskemorgen. Og jeg så det, den dansa helt klart. 

Dette har jeg seinere lært er en gammel tradisjon, at sola liksom danser fordi Jesus sto opp fra de døde. For meg er det bare et veldig fint minne om bestemor som har vært borte i mange år, og en hyggelig grunn til å stå opp tidlig påskemorgen. 

Endret av Viktualia
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskeleir med gode venner, og lammelår med godt tilbehør høyrer med en av dagane i påska. Påskeegg og påskeevangeliet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager påskeegg rebus for familien. Masse gåter, oppgaver og leting. Megastor hit. Så etter rebusen er det alle madrasser, puter, dyner og pledd i stua og masse filmer til vi sovner 😃

Anonymkode: 27554...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller beste må være påskeeggjakt med barna. Vi har som oftest hatt rebuser eller gåter som viser vei til nye rebuser/gåter og til slutt finner de hvert deres påskeegg, men et par år har jeg gjort det litt annerledes ved å fordele godteriet på mange ulike egg (siden vi har så utrolig mange samlet opp gjennom flere år) jeg har gjemt rundt om i huset og så må de finne dem og fordele godteriet etterpå. Vi pleier å ha påskequiz til frokosten hver dag, det er veldig hyggelig. Og så spiller vi brettspill hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig at jeg har ferie fra helgen før påske. Så mens andre jobber pleier jeg å bruke de dagene på å ta en rundtur hos gamle og syke slektninger. Det er veldig koselig. Da får vi god tid til å snakke sammen og det er få forstyrrelser. Jeg synes det er en koselig tradisjon for det skaper en så fin start på høytiden. 

Anonymkode: 29c6e...c99

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...