AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #41 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I alle dager, hva feiler deg? Anonymkode: fb0de...c38 Hva feiler meg? Det er du som drar ting ut og skal ha det svaret du ønsker deg, for du tåler ikke høre at andre har en annen mening. Folk må ha samme mening som deg, at man må ta drittjobbene til man finner noe bedre. Men det du ikke ser er at de bedre jobbene kommer aldri, fordi de som har de beste jobbene holder på dem til dagen dem dør eller går av med pensjon. Du må begynne å lese nyhetene, der vil du se at folk blir sagt opp i hopetall og på stillingsannonser bortover utlyser de bare 8%... et hån... Anonymkode: 57d49...830
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #42 Skrevet 30. mars 2023 Vera skrev (1 time siden): Man forstår at ting har utviklet seg i feil retning når man mener det er på sin plass å sammenligne Norge med India eller Filliphinene.. Det er ikke skadelig med en realitetsorientering om hvor hinsides bortskjemte vi er... Anonymkode: 085c6...6da 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #43 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hva feiler meg? Det er du som drar ting ut og skal ha det svaret du ønsker deg, for du tåler ikke høre at andre har en annen mening. Folk må ha samme mening som deg, at man må ta drittjobbene til man finner noe bedre. Men det du ikke ser er at de bedre jobbene kommer aldri, fordi de som har de beste jobbene holder på dem til dagen dem dør eller går av med pensjon. Du må begynne å lese nyhetene, der vil du se at folk blir sagt opp i hopetall og på stillingsannonser bortover utlyser de bare 8%... et hån... Anonymkode: 57d49...830 Nå er nok jeg litt eldre enn deg, og forstår livet litt bedre. Jeg startet i en 12% stilling, og jobbet meg oppover til jeg endte opp med ønskestillingen min. Det tok meg noen år, men det er bare sånn det er. Tenker du at du skal leve på Nav da, istedenfor å måtte mellomlande i en jobb som ikke står på 1. plass for deg? Anonymkode: fb0de...c38 4
Vera Skrevet 30. mars 2023 #44 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er ikke skadelig med en realitetsorientering om hvor hinsides bortskjemte vi er... Anonymkode: 085c6...6da Ja, noen er nok temmelig bortskjemte. Men vi har mange grupper som ikke er bortskjemte, og som nesten ikke klarer å holde hodet over vannet - stort sett fordi de bortskjemte har gjort det umulig (høye lønninger gir høyere priser på alt, og skaper store forskjeller). 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #45 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå er nok jeg litt eldre enn deg, og forstår livet litt bedre. Jeg startet i en 12% stilling, og jobbet meg oppover til jeg endte opp med ønskestillingen min. Det tok meg noen år, men det er bare sånn det er. Tenker du at du skal leve på Nav da, istedenfor å måtte mellomlande i en jobb som ikke står på 1. plass for deg? Anonymkode: fb0de...c38 Jeg er godt voksen selv! Har ikke vært noe heldig jeg da tydeligvis her i livet som "alle andre er". Jeg har til din informasjon bare jobbet drittvakter hele livet og kun fått litt her og litt der av vakter. Kun blitt utnyttet oppigjennom av bedritne sjefer, så tenk deg litt om før du dømmer! Anonymkode: 57d49...830 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #46 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er godt voksen selv! Har ikke vært noe heldig jeg da tydeligvis her i livet som "alle andre er". Jeg har til din informasjon bare jobbet drittvakter hele livet og kun fått litt her og litt der av vakter. Kun blitt utnyttet oppigjennom av bedritne sjefer, så tenk deg litt om før du dømmer! Anonymkode: 57d49...830 Språkbruken din og måten du svarer på hadde kanskje gitt deg andre svar. Det er ikke jeg som har gitt deg drittjobber eller utnyttet deg, så du kan svare på en ok måte eller så er det fristende å si at som man reder så ligger man. Anonymkode: fb0de...c38 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #47 Skrevet 30. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Herregud 😂😂 Anonymkode: 1a6a7...b8f Hvorfor ler du av dette? Brukeren har jo rett Anonymkode: 3b8eb...c53
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #48 Skrevet 30. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja tror du ikke de fleste må det?! Fordi de som tar de beste jobber tviholder på dem til de blir 100 år! Anonymkode: 57d49...830 Og hva er "de beste jobbene" mener du? Anonymkode: 3b8eb...c53 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #49 Skrevet 30. mars 2023 Vera skrev (3 timer siden): Ja, noen er nok temmelig bortskjemte. Men vi har mange grupper som ikke er bortskjemte, og som nesten ikke klarer å holde hodet over vannet - stort sett fordi de bortskjemte har gjort det umulig (høye lønninger gir høyere priser på alt, og skaper store forskjeller). Vi er alle bortskjemte... men det spørs jo selvfølgelig hvem du sammenligner med.. Å knapt nok holde hodet over vannet i Norge betyr gjerne likervel at man bor i et varmt hus eller leilighet, har møbler, en varm seng å sove i, gratis helsehjelp, gratis utdanning, nok klær, nok mat... Selv de aller fattigste i Norge har det sinnsykt godt iforhold til millioner av andre i verden. Men vi har så høye krav. Her er man fattig om barna ikke får dra på ferier og ikke får dyre gaver til jul. Da er man allerede svært, svææært langt opp på behovspyramiden Anonymkode: 085c6...6da 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #50 Skrevet 30. mars 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Hadde vært gøy om nav forsvant 1-2 år. Alle som klager på Nav måtte tigge på gata, sulte eller dø av sult og mangelsykdommer. Slik det er veldig vanlig i mange andre land som ikke har et like godt velferdssystem som oss. Da tror jeg kanskje folk hadde sluttet å klge på Nav. Men vi er så sykt godt vandt her til lands! Folk må ta seg en tur tiø India eller Filliphinene og se hvordan mange folk lever. Anonymkode: 085c6...6da 11 psykopater ga en like på dette innlegget. Anonymkode: 5596b...b06 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #51 Skrevet 30. mars 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Nå er nok jeg litt eldre enn deg, og forstår livet litt bedre. Anonymkode: fb0de...c38 Ok, BOOMER! Anonymkode: 5596b...b06 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #52 Skrevet 30. mars 2023 De eneste som synes at NAV fungerer helt greit, er vel de samme folkene som aldri har blitt nødt til å håndtere NAV-systemet. Veldig mange av de som er nødt til å gå på NAV-tiltak har faktisk aldri skyld i dette selv. Men de har havnet i alt for uheldige omstendigheter, for eksempel alvorlig sykdom. Eller at arbeidsplassen de var ansatt ved for eksempel har gått konkurs. Så de har LAAANGT bedre utdannelse (og lenger arbeidserfaring) enn den gjengen som sitter på NAV-kontorene rundt omkring. Så skal de liksom komme og bli belært av noen som overhodet ikke har peiling på hva de egentlig snakker om. Eller noen svindyre konsulenter som NAV leier støtt og stadig, bare for å lære folk hvordan man liksom burde skrive CV og jobb-søknader. Anonymkode: f95ea...864 3 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #53 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De eneste som synes at NAV fungerer helt greit, er vel de samme folkene som aldri har blitt nødt til å håndtere NAV-systemet. Veldig mange av de som er nødt til å gå på NAV-tiltak har faktisk aldri skyld i dette selv. Men de har havnet i alt for uheldige omstendigheter, for eksempel alvorlig sykdom. Eller at arbeidsplassen de var ansatt ved for eksempel har gått konkurs. Så de har LAAANGT bedre utdannelse (og lenger arbeidserfaring) enn den gjengen som sitter på NAV-kontorene rundt omkring. Så skal de liksom komme og bli belært av noen som overhodet ikke har peiling på hva de egentlig snakker om. Eller noen svindyre konsulenter som NAV leier støtt og stadig, bare for å lære folk hvordan man liksom burde skrive CV og jobb-søknader. Anonymkode: f95ea...864 Veldig bra skrevet 💖 du setter fingeren på det! Anonymkode: 57d49...830
Gjest Adobyen Skrevet 30. mars 2023 #54 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hadde vært gøy om nav forsvant 1-2 år. Alle som klager på Nav måtte tigge på gata, sulte eller dø av sult og mangelsykdommer. Slik det er veldig vanlig i mange andre land som ikke har et like godt velferdssystem som oss. Da tror jeg kanskje folk hadde sluttet å klge på Nav. Men vi er så sykt godt vandt her til lands! Folk må ta seg en tur tiø India eller Filliphinene og se hvordan mange folk lever. Anonymkode: 085c6...6da Nav gjør stort sett jobben sin, men lovverket og navsystemet er komplisert, og ansatte gjør unødvendige feil. Det som er så elendig med nav, er at alt av hindere og feil går ut over bruker, nav tar ikke ansvar, men beskylder bruker for «burde ha/ skulle ha» og sender bruker inn i en lang og unødvendig klagerunde, mens økonomien går til h.. Det fortelles om arrogante veiledere og om rådgivende overleger som stryker diagnoser for pasienter de aldri møter. Arbeidsledige behandles vel tilsvarende med meningsløse tiltak istedenfor å formidle kontakt mellom arbeidssøker og bedrift. Dette forteller om en ukultur i hele etaten, selv om det skjer i 10% av sakene, så har det alt å si for folk som trenger velferdssystemet. Jeg aner ikke feilprosenten, bare gjettet. Selv har jeg aldri vært arbeidsledig eller hatt lange fravær før jeg ble sykemeldt pga skade og endte som ufør, og det gikk greit, men jeg ble sjokkert over ordbruk og tunge skriv med massevis av paragrafer. Etterhvert skjønte jeg hvorfor det ble kalt «navsk» et eget språk. Tigge på gata hører ikke hjemme i en velferdsstat som vår.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #55 Skrevet 30. mars 2023 Ikke spesielt bortskjemt å ønske at NAV gjør grunnleggende, god saksbehandling. Det er jo hovedsaklig dette som er frustrasjonen med NAV, og det er helt unødvendig - for ikke å snakke om fordyrende for samfunnet. Problemet har vært at saksbehandlere i NAV blir målt på antall vedtak - ikke kvaliteten på vedtek. Da blir mange saker avslått feilaktig, eller uten å ha gjort lovpålagte undersøkelser og papirarbeid. Dette er kjent fra før, fra tidligere undersøkelser og varslere. Det er noe galt med arbeidsrutinene internt i NAV. Ikke rart i det hele tatt at syke folk som opplever at sakspapirer og dokumenter forsvinner, nødvendig dokumentasjon ikke blir innhentet, og får feilaktige avslag blir fortvila. Anonymkode: 93e81...2c0 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #56 Skrevet 1. april 2023 Det er meninga og slik systemet er lagt opp. Det skal være enklere å jobbe. Men noen er både dumme og sta og fortsetter å nave Anonymkode: e6bcf...4bb
Forundret.. Skrevet 1. april 2023 #57 Skrevet 1. april 2023 Kvakkekyllingen skrev (På 30.3.2023 den 11.23): Støvsugere suger iallefall. Ikke min 😩
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 1. april 2023 #58 Skrevet 1. april 2023 Forundret.. skrev (1 time siden): Ikke min 😩 Ååå. Kjedelig 😕
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #59 Skrevet 1. april 2023 On 3/30/2023 at 2:20 PM, AnonymBruker said: Hadde ikke merket noen forskjell. Tok nesten 2 år før jeg fikk sykepenger. Selv om jeg var sykemeldt hele veien. Fikk ikke nødpenger eller sosialstønad heller i perioden for det hadde jeg ikke rett på mens jeg ventet på sykepenger i 20 måneder. Kunne ikke jobbe heller så måtte forsørges av venner, familie og kjente. Er nå skyldig min tante 90.000 i husleie. Anonymkode: 9d160...ecf Hvorfor betalte du ikke husleia med etterbetalingen du fikk? Anonymkode: 98237...200
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #60 Skrevet 1. april 2023 On 3/30/2023 at 3:50 PM, AnonymBruker said: Ja tror du ikke de fleste må det?! Fordi de som tar de beste jobber tviholder på dem til de blir 100 år! Anonymkode: 57d49...830 Og hva er galt med det? Mener du at hvis man har en jobb som man trives i og gjør en god jobb i så skal man slutte etter et visst antall år sånn at noen andre kan få prøvd seg i den jobben? Og hva er egentlig de beste jobbene? Det som er en drømmejobb for noen kan være et mareritt for andre. Anonymkode: 00326...8e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå