AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #21 Skrevet 30. mars 2023 Mardina skrev (1 time siden): Boikott Nav? 😳 Så du er aldri syk og har bruk for f.eks sykepenger? Du kommer aldri til å skade deg selv på jobb? 😄 Vi trenger Nav, selv om jeg kan være enig i at de kan være vanskelige å ha med å gjøre innimellom 🤔 Jeg har fått penger fra NAV men aldri klaget. Hvis man synes NAV suger så er man faktisk velkommen til å boikotte systemet. Jeg lurer på hvilke land klagerne synes har bedre velferdssystem. Anonymkode: 1d61a...742 2 1
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 30. mars 2023 #22 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kona å 😊 Anonymkode: 18bf0...a18 Tvler ikke et sekund.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #23 Skrevet 30. mars 2023 Jeg synes ikke folk er bortskjemt fordi dem må gå på nav... de burde faktisk få mer inn i lommeboka, det nav gir ut er et hån og et ønske om å tråkke en som er nede enda mer ned. Er bare å "få ny jobb". Nei. Det er det ikke. Og ikke alle orker alt av alle jobber som er der ute. Og de jobbene som er noe sørger jo folk å karre til seg så det blir bare drit igjen til de som kom sist. Anonymkode: 57d49...830 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #24 Skrevet 30. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg synes ikke folk er bortskjemt fordi dem må gå på nav... de burde faktisk få mer inn i lommeboka, det nav gir ut er et hån og et ønske om å tråkke en som er nede enda mer ned. Er bare å "få ny jobb". Nei. Det er det ikke. Og ikke alle orker alt av alle jobber som er der ute. Og de jobbene som er noe sørger jo folk å karre til seg så det blir bare drit igjen til de som kom sist. Anonymkode: 57d49...830 Det er nå engang ikke ett valg å gå på NAV fordi man ikke orker de jobbene man klarer å få/er kompetent til. Er man syk så skal man få hjelp, er man utenfor jobb fordi man ikke orker bør man ikke få noe. Anonymkode: cdf56...58c 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #25 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er nå engang ikke ett valg å gå på NAV fordi man ikke orker de jobbene man klarer å få/er kompetent til. Er man syk så skal man få hjelp, er man utenfor jobb fordi man ikke orker bør man ikke få noe. Anonymkode: cdf56...58c Godt du ikke bestemmer da 😊 Anonymkode: 57d49...830 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #26 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes ikke folk er bortskjemt fordi dem må gå på nav... de burde faktisk få mer inn i lommeboka, det nav gir ut er et hån og et ønske om å tråkke en som er nede enda mer ned. Er bare å "få ny jobb". Nei. Det er det ikke. Og ikke alle orker alt av alle jobber som er der ute. Og de jobbene som er noe sørger jo folk å karre til seg så det blir bare drit igjen til de som kom sist. Anonymkode: 57d49...830 Noen må faktisk gjøre de jobbene som du kaller drit. Å man må ha kompetanse for å få de jobbene du mener er noe, så hvis man ikke har skaffet seg den kompetansen, så kan man heller ikke klage. Anonymkode: fb0de...c38 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #27 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JQL51X/ventet-i-et-aar-paa-svar-fra-nav-helt-userioest Har selv dårlig erfaring med NAV, det tar hundre år før det skjer ting. Og man får en ny veileder annenhver uke. Heldigvis har det ordnet seg for meg nå. Anonymkode: faaf5...ad5 Når jeg bodde i Oslo fikk også jeg ny saksbehandler og behandler veldig ofte, rakk aldri å bli kjent og slike ting. Men de jeg hadde var veldig hyggelige uansett, og virket som at de oppriktig brydde seg om jobben og om meg ☺️. Har egentlig god erfaring med NAV, foruten én ting - og det er at jeg gikk rett på AAP når jeg ble 18-år, og fikk på dette i 8 (!!) år. Har en omfattende historikk helt fra jeg var et lite barn, men de satte meg på sosial stønad (og jeg endte opp som hjemløs på gata den perioden). Kom meg over på AAP igjen etter 1 år, og nå har jeg dermed gått på AAP i ca 12 år til sammen, Jeg skal over på ufør og sannsyneligvis får jeg ung ufør pga jeg aldri har jobbet og gått på AAP siden jeg var 18-år, men syntes det er kritikkverdig at NAV som fulgte meg fra jeg var 18-år og i 8 år ikke avklarte meg. Har snakker med sosionomer osv nå i ettertid som er regelrett sjokkerte over at den forrige kommunen ikke avklarte meg ordentlig. Anonymkode: 1a6a7...b8f
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #28 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen må faktisk gjøre de jobbene som du kaller drit. Å man må ha kompetanse for å få de jobbene du mener er noe, så hvis man ikke har skaffet seg den kompetansen, så kan man heller ikke klage. Anonymkode: fb0de...c38 Man må ikke ha kompetanse for å stå i vanlig butikkjobb 🤣🙄 men de beste butikkjobbene er allerede tatt... Anonymkode: 57d49...830
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #29 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen må faktisk gjøre de jobbene som du kaller drit. Å man må ha kompetanse for å få de jobbene du mener er noe, så hvis man ikke har skaffet seg den kompetansen, så kan man heller ikke klage. Anonymkode: fb0de...c38 Det er faktisk ganske vanskelig å få seg jobb på f.eks matbutikk eller hos andre helt vanlige kjeder. Søker man om små stillinger eller en stilling i det hele tatt så får man tilsendt en omfattende IQ-test som går på tid. Det er flere diskusjoner om dette på Reddit og både unge og eldre har gått i mediene pga dette. Folk med f.eks ADHD klarer ikke testen og blir dømt deretter. Så det er ikke bare å få seg en jobb, og de som er ufør f.eks ønsker seg en jobb med lav stillingsprosent - da er det helst hos kjedene eller f.eks lav stilling på et sykehjem eller instutisjon for ufaglærte, men når kjedene (av alle plasser) krever omfattende IQ testing av eventuelle søkere så er det jo bare å drite i. Anonymkode: 1a6a7...b8f
Gjest storetora Skrevet 30. mars 2023 #30 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde ikke merket noen forskjell. Tok nesten 2 år før jeg fikk sykepenger. Selv om jeg var sykemeldt hele veien. Fikk ikke nødpenger eller sosialstønad heller i perioden for det hadde jeg ikke rett på mens jeg ventet på sykepenger i 20 måneder. Kunne ikke jobbe heller så måtte forsørges av venner, familie og kjente. Er nå skyldig min tante 90.000 i husleie. Anonymkode: 9d160...ecf Hva sa arbeidsgiveren din opp i dette da, er det de som ikke har fulgt opp? De skal jo innrapportere å også følge opp at ting blir rett.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #31 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man må ikke ha kompetanse for å stå i vanlig butikkjobb 🤣🙄 men de beste butikkjobbene er allerede tatt... Anonymkode: 57d49...830 Da får man bare ta de jobbene som er igjen da. Det er jo mulig å bytte jobb hvis det skulle dukke opp noe bedre. Eller mener du at man da burde gå på Nav for å slippe å ta drittjobbene? Anonymkode: fb0de...c38 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #32 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har fått penger fra NAV men aldri klaget. Hvis man synes NAV suger så er man faktisk velkommen til å boikotte systemet. Jeg lurer på hvilke land klagerne synes har bedre velferdssystem. Anonymkode: 1d61a...742 Herregud 😂😂 Anonymkode: 1a6a7...b8f 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #33 Skrevet 30. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hadde vært gøy om nav forsvant 1-2 år. Alle som klager på Nav måtte tigge på gata, sulte eller dø av sult og mangelsykdommer. Slik det er veldig vanlig i mange andre land som ikke har et like godt velferdssystem som oss. Da tror jeg kanskje folk hadde sluttet å klge på Nav. Men vi er så sykt godt vandt her til lands! Folk må ta seg en tur tiø India eller Filliphinene og se hvordan mange folk lever. Anonymkode: 085c6...6da For sinnssykt latterlig og totalt virkelighetsfjern post. NAV eier ikke resursene de skal forvalte - de er bare et forvaltningsorgan. Dersom NAV hadde forsvunnet i 1-2 år, så hadde noen andre måtte forvalte resursene - om det hadde blitt gjort på en mer effektiv måte, vet ingen. Du kan ikke sammenligne Norge med land om India og Filipinene, som ikke har i nærheten av de samme resursene som Norge. Anonymkode: 3322f...c30 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #34 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da får man bare ta de jobbene som er igjen da. Det er jo mulig å bytte jobb hvis det skulle dukke opp noe bedre. Eller mener du at man da burde gå på Nav for å slippe å ta drittjobbene? Anonymkode: fb0de...c38 Herregud, du må begynne å tåle at andre har andre meninger! Du omvender ikke andres meninger ved å skrive sånn... Anonymkode: 57d49...830
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #35 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): men du klarer det Anonymkode: 2d3c0...dfe Så du hadde gjerne huset, matet og kjøpt nødvendige medisiner til han samt nye sko og klær ved behov til en gammel onkel du ikke kjente særlig godt som er 40 år eldre enn deg? Du ville ikke hatt noe problem med dette? Anonymkode: 9d160...ecf
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #36 Skrevet 30. mars 2023 Ingen her som klarer å stave Filippinene riktig 🤪 Anonymkode: 2cddd...445 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #37 Skrevet 30. mars 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen her som klarer å stave Filippinene riktig 🤪 Anonymkode: 2cddd...445 Dersom stavekontroll ikke reagerer på det, så tenker vel de færreste på det. Anonymkode: 3322f...c30
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #38 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Herregud, du må begynne å tåle at andre har andre meninger! Du omvender ikke andres meninger ved å skrive sånn... Anonymkode: 57d49...830 Sånn er det for alle. Får man ikke det man vil ha med en gang, så må man nøye seg med det som er nest best. Anonymkode: fb0de...c38 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #39 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sånn er det for alle. Får man ikke det man vil ha med en gang, så må man nøye seg med det som er nest best. Anonymkode: fb0de...c38 Ja tror du ikke de fleste må det?! Fordi de som tar de beste jobber tviholder på dem til de blir 100 år! Anonymkode: 57d49...830
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #40 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja tror du ikke de fleste må det?! Fordi de som tar de beste jobber tviholder på dem til de blir 100 år! Anonymkode: 57d49...830 I alle dager, hva feiler deg? Anonymkode: fb0de...c38 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå