Gå til innhold

Hva forbinder du med 2000-tallet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke klær, sko, eller tilbehør hadde du mye av?

Er det noe du annet husker spesielt?

 

Denne tråden er nok mest for dere som er født før 1990 😄

Anonymkode: cbb75...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Buffalo sko, lave miss sixty bukser, adidas treningsbukser med knapper på siden, de gummiarmbåndene folk kalte pulearmbånd, stramme hvite singletter, kreppa hår, tynne øyebryn, masse foundation eller brunkrem som vi kalte det den gang, og såklart masse lipgloss 

Anonymkode: 156bd...545

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg husker best er at jeg var i USA i 3 uker, i juli 2000. Og fikk minner for livet ❤️

Endret av Mardina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (7 minutter siden):

Det jeg husker best er at jeg var i USA i 3 uker, i juli 2000. Og fikk minner for livet ❤️

Men klær da?

Anonymkode: 60a0c...ae4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men klær da?

Anonymkode: 60a0c...ae4

Stod ikke noe spesifikt i hovedinnlegget, at det måtte handle om klær 😊 Turen til USA er det jeg husker best fra året 2000.  Klær var jeg ikke spesielt opptatt av den gangen (eller nå, for den saks skyld) 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mardina skrev (35 minutter siden):

Stod ikke noe spesifikt i hovedinnlegget, at det måtte handle om klær 😊 Turen til USA er det jeg husker best fra året 2000.  Klær var jeg ikke spesielt opptatt av den gangen (eller nå, for den saks skyld) 😊

Klær, sko og mote heter underforumet. Så det burde vel hinte nok 🙄

Anonymkode: 53967...ade

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Klær, sko og mote heter underforumet. Så det burde vel hinte nok 🙄

Anonymkode: 53967...ade

Det så jeg ikke. Så tråden på forsiden. Ingen grunn til å himle med øynene og bli sur på meg. Alle kan gjøre og lese feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at miss sixty var det kuleste man kunne ha. jeg og søster fikk en på deling, til 700 kr, som var uhorvelig mye den gangen for en jeans. alternativ, av merket MUD kunne også passere som kul. Hukser vi sto på rulleskøyter i solskinnet, og samlet cola-smileys under korken for å få en gratis cola. 
Hårmascara til fest, og body-glitter. platåsko = D !  Magetopper *grøss* med disse ble det et evig jag om at man skulle ha flat mage. da jeg entret 2006, gikk jeg over i metall-fasen med svarte klær, T-skjorter og kjetting, og orka ikke forholde meg til motebildet lenger. 

F.1992. 

Endret av marsvin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 2000 var det fortsatt mye 90-talls. Adidas, Adidas og Adidas. Jeg gikk siste år på videregående, husker at de fleste i klassen fortsatt brukte Adidas gensere, og Umbro. Håndballaget mitt fikk nye Umbro joggedresser i 1999, så de ble brukt flittig, også på skolen. Adidas kneppebukser selvsagt. Vi brukte ofte Adidas treningsdress i polyester med hettegenser eller genser over. Eller Umbro joggedressen over om vinteren. Ved siden av Adidas og Umbro brukte vi også gensere fra Russel Athletics, Champion, Fila og Puma. Det var også en greie med hettegenser under genseren. Gjerne selvsagt, Adidas hettegenser med striper over hetta. Store logoer og selvsagt Adidas stripene var must. Buffalo sko, store basketsko fra Nike og Reebok, Fila, Nike og Adidas joggesko. Mange brukte to par sokker husker jeg, sikkert fordi USA sokkene skulle brukes doble. De var veldig tykke og «strikket» på leggene, og så dyttet man de ned i folder, og fargene på de ulike lagene matchet fargene på klærne. Var også veldig poppis med lange Champion med fire striper og Nike med to striper. Da dro man gjerne disse ytterst og gjerne over buksa så man fikk vist frem at man hadde dyre sokker. Og var du ekstra kul hadde du dyre sokker under også, så du fikk vist frem begge merkene. De lange Champion under og Nike eller Adidas over var en klassiker på skolen. Og på håndballen. Veldig store strikkagensere var også en greie. Veldig sjelden vi pyntet oss egentlig. Og veldig aktive idrettsklubber, med fotball, håndball, basket og volleyball i hallen ved siden av skolen, mange gikk nærmest rett på trening etter skolen. Derfor var vi kanskje mer sporty enn vanlig, men det var slik vi gikk. Gikk i grunn slik på folkehøyskolen 2000-2001 også. Brukte nesten aldri vinterjakke, da skulle det være skikkelig kaldt eller snøstorm. Brukte enten Adidas treningsjakke, selvsagt, eller en veldig stor Champion hettegenser over alt det andre som jakke. Og vi brukte to joggebukser/ treningsbukser fremfor stillongs på vinteren. 

Anonymkode: 2a353...e8d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

XTC var stas i 2000😀

Anonymkode: 115c4...173

Bandet?

Anonymkode: 95ae5...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde skjørt utenpå slengbuksa. Mye merkeklær. Adidas, Nike, Champion og Russell Atlethic-gensere. Buffalo-sko el.l med tykke såler. Adidas/Nike sneakers. Discman. Hjemmebrente cd'er. Var opptatt av kule ringelyder som vi betalte for. Friends "måtte alle" se på tirsdagene.  Vi følte oss frie som kunne fly rundt i hele fylket med ungdomskortet. 

Anonymkode: 87c3b...857

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fra 2000 var det fortsatt mye 90-talls. Adidas, Adidas og Adidas. Jeg gikk siste år på videregående, husker at de fleste i klassen fortsatt brukte Adidas gensere, og Umbro. Håndballaget mitt fikk nye Umbro joggedresser i 1999, så de ble brukt flittig, også på skolen. Adidas kneppebukser selvsagt. Vi brukte ofte Adidas treningsdress i polyester med hettegenser eller genser over. Eller Umbro joggedressen over om vinteren. Ved siden av Adidas og Umbro brukte vi også gensere fra Russel Athletics, Champion, Fila og Puma. Det var også en greie med hettegenser under genseren. Gjerne selvsagt, Adidas hettegenser med striper over hetta. Store logoer og selvsagt Adidas stripene var must. Buffalo sko, store basketsko fra Nike og Reebok, Fila, Nike og Adidas joggesko. Mange brukte to par sokker husker jeg, sikkert fordi USA sokkene skulle brukes doble. De var veldig tykke og «strikket» på leggene, og så dyttet man de ned i folder, og fargene på de ulike lagene matchet fargene på klærne. Var også veldig poppis med lange Champion med fire striper og Nike med to striper. Da dro man gjerne disse ytterst og gjerne over buksa så man fikk vist frem at man hadde dyre sokker. Og var du ekstra kul hadde du dyre sokker under også, så du fikk vist frem begge merkene. De lange Champion under og Nike eller Adidas over var en klassiker på skolen. Og på håndballen. Veldig store strikkagensere var også en greie. Veldig sjelden vi pyntet oss egentlig. Og veldig aktive idrettsklubber, med fotball, håndball, basket og volleyball i hallen ved siden av skolen, mange gikk nærmest rett på trening etter skolen. Derfor var vi kanskje mer sporty enn vanlig, men det var slik vi gikk. Gikk i grunn slik på folkehøyskolen 2000-2001 også. Brukte nesten aldri vinterjakke, da skulle det være skikkelig kaldt eller snøstorm. Brukte enten Adidas treningsjakke, selvsagt, eller en veldig stor Champion hettegenser over alt det andre som jakke. Og vi brukte to joggebukser/ treningsbukser fremfor stillongs på vinteren. 

Anonymkode: 2a353...e8d

Imponerende hukommelse, og ikke minst at Adidas nevnes 12 ganger 😄

Anonymkode: 8ba3d...d69

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellowbukser, buffalo, skjørt over buksa, tobacco(?)-bukser, Killah Babe, Diabless, Lois og Flava 😎 

 

Og selvsagt Adidas, Champion og Russel Atlethic som flere over nevner. 
 

Liten sekk, gjerne i sølv. Eller de store som hadde borrelås og som gikk skrått over foran. Flue-briller. Metallic-sminke. 

Anonymkode: be43b...4ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss sixty -og killah babe-bukser. Hårmaskara. Skatesko var populært der jeg bodde (selv om det kanskje egentlig var mer 90-talls greie). Hårmaskara, magetopp, sånne lange singletter med strikk nederst (grøss). Nettinggensere, og gensere/t-skjorter i mesh. Skjørtebukser🙈

Og ja!, tilbehør i plast og/eller fuskepels😆

Anonymkode: 28f06...a23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2000-2010

Tidlig 2000:

1. Paris Hilton stil; fløyels trenings drakt og Von Dutch caps. Store diamant beltespenner og bandana. 

Midt 2000:

2. Avril Lavigne, Michelle Branch, Alyah stil; Store cargo bukser, lav i livet bukser. Mega oppklippet etasje hår med side-ish lugg. Tror alle gikk med tvers over stripet gensere/topper fra 2003 til minst 2012 da det gikk fra punkers over til litt posh seiler stil. 

Slutt 2000: 

3. Indiska stil: Litt mer bohemsk overgang til intro av hipster stilen. De 3/4 tights med lange topper over rumpa med store belter i livet og ballerina sko- litt sånn Hair musikals inspirert farger stil og farger paletter.🙈Trangere cargopants. 

 

2010-2020: ??

Det ble kontorstil på meg siden jeg startet å jobbe 😁

Endret av Btw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Miss sixty -og killah babe-bukser. Hårmaskara. Skatesko var populært der jeg bodde (selv om det kanskje egentlig var mer 90-talls greie). Hårmaskara, magetopp, sånne lange singletter med strikk nederst (grøss). Nettinggensere, og gensere/t-skjorter i mesh. Skjørtebukser🙈

Og ja!, tilbehør i plast og/eller fuskepels😆

Anonymkode: 28f06...a23

Her har du jo beskrevet ungdom-meg, bortsett fra magetoppene🤣  I tillegg brukte jeg buffalosko, adidas-kneppebukse og skolesekk med sånn remse som gikk skrått over brystet.

Anonymkode: fc67f...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Fra 2000 var det fortsatt mye 90-talls. Adidas, Adidas og Adidas. Jeg gikk siste år på videregående, husker at de fleste i klassen fortsatt brukte Adidas gensere, og Umbro. Håndballaget mitt fikk nye Umbro joggedresser i 1999, så de ble brukt flittig, også på skolen. Adidas kneppebukser selvsagt. Vi brukte ofte Adidas treningsdress i polyester med hettegenser eller genser over. Eller Umbro joggedressen over om vinteren. Ved siden av Adidas og Umbro brukte vi også gensere fra Russel Athletics, Champion, Fila og Puma. Det var også en greie med hettegenser under genseren. Gjerne selvsagt, Adidas hettegenser med striper over hetta. Store logoer og selvsagt Adidas stripene var must. Buffalo sko, store basketsko fra Nike og Reebok, Fila, Nike og Adidas joggesko. Mange brukte to par sokker husker jeg, sikkert fordi USA sokkene skulle brukes doble. De var veldig tykke og «strikket» på leggene, og så dyttet man de ned i folder, og fargene på de ulike lagene matchet fargene på klærne. Var også veldig poppis med lange Champion med fire striper og Nike med to striper. Da dro man gjerne disse ytterst og gjerne over buksa så man fikk vist frem at man hadde dyre sokker. Og var du ekstra kul hadde du dyre sokker under også, så du fikk vist frem begge merkene. De lange Champion under og Nike eller Adidas over var en klassiker på skolen. Og på håndballen. Veldig store strikkagensere var også en greie. Veldig sjelden vi pyntet oss egentlig. Og veldig aktive idrettsklubber, med fotball, håndball, basket og volleyball i hallen ved siden av skolen, mange gikk nærmest rett på trening etter skolen. Derfor var vi kanskje mer sporty enn vanlig, men det var slik vi gikk. Gikk i grunn slik på folkehøyskolen 2000-2001 også. Brukte nesten aldri vinterjakke, da skulle det være skikkelig kaldt eller snøstorm. Brukte enten Adidas treningsjakke, selvsagt, eller en veldig stor Champion hettegenser over alt det andre som jakke. Og vi brukte to joggebukser/ treningsbukser fremfor stillongs på vinteren. 

Anonymkode: 2a353...e8d

Du virker veldig opptatt med å bruke flere par sokker, flere gensere og bukser utenpå hverandre?

Anonymkode: 95ae5...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...