AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #21 Skrevet 30. mars 2023 Jeg har ikke au pair, men jeg har vært au pair. Det var et særdeles interessant år i England, og jeg ville ikke vært det foruten. Det skal nevnes at en av de au pairene jeg ble kjent med der dro faktisk til Oslo for å være au pair året etter, og ble behandlet mer som en hjemmesykepleier enn au pair, hun ble stort sett satt til å «passe» mora i familien, og måtte skifte bleier på henne osv… Hun ble ikke der så lenge heldigvis. Ellers kjenner jeg nordmenn som har hatt au pair, ingen av dem bor på vestkanten (ikke i Oslo engang), og de har hatt fine erfaringer. Synd at alt må legges ned fordi noen få rikpamper som hadde hatt råd til vanlig hjelp misbruker det.. Anonymkode: ea9a5...22a 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #22 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Trist for de som virkelig trenger det. En familie jeg kjenner er helt avhengig av sin aupair. Nå må en av foreldrene slutte å jobbe (alvorlig multihandikappet barn). Anonymkode: 26a0d...83e Det var ikke det en aupair skulle brukes til, så bra de avslutter ordningen. Anonymkode: 36e84...d4b 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #23 Skrevet 30. mars 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Bra at det avvikles! Nå må rikingene passe sine egne barn 😂😂 Anonymkode: 8ea64...d88 Huff ja rikinger er fæle folk... Håper alle de fæle rikingene flytter fra Norge Anonymkode: aa1dd...ce4 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #24 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det var ikke det en aupair skulle brukes til, så bra de avslutter ordningen. Anonymkode: 36e84...d4b Til hva da? Aupairen brukes til akkurat det hun skal jo. Et par timer lettere husarbeid. Hva var det du ikke forstod? Anonymkode: 26a0d...83e 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #25 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Til hva da? Aupairen brukes til akkurat det hun skal jo. Et par timer lettere husarbeid. Hva var det du ikke forstod? Anonymkode: 26a0d...83e Klart au-pairen ikke bare brukes til det! Da hadde de ansatt vaskehjelp. Mye billigere. Anonymkode: 9bb16...3e1 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #26 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til hva da? Aupairen brukes til akkurat det hun skal jo. Et par timer lettere husarbeid. Hva var det du ikke forstod? Anonymkode: 26a0d...83e Hva jeg ikke forsto? Du skrev absolutt ingenting om husarbeid. Du skrev om et barn. Hvis det kun dreier seg om er par timer lettere husarbeid så forstår jeg ikke hvorfor en av foreldrene måtte slutte i jobben. Anonymkode: 36e84...d4b 5 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #27 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 6.50): Og når det gjelder psykopater så vil jeg tro at den største konsentrasjonen av dem sitter eller har sittet i fengsel, ikke akkurat eliten med andre ord. Anonymkode: 636fa...533 Så naiv kan man også være. Anonymkode: 61984...592 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #28 Skrevet 31. mars 2023 On 3/29/2023 at 2:03 PM, AnonymBruker said: det er ikke mange au-pairer i Norge, men flertallet av dem har fortsatt blitt voldtatt, misbrukt og mishandlet av foreldrene de jobber for. Direkte skammelig og kvalmt, men da er det som forskning tilsier - de med høye lederstillinger o.l (som vestkantfolk flest) overstiger statistikken i psykopati. Anonymkode: c51b4...f2d Flertallet!? Virkelig? Flertallet??? Tror du på det selv? Anonymkode: 720cf...891 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #29 Skrevet 31. mars 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Det var ikke det en aupair skulle brukes til, så bra de avslutter ordningen. Anonymkode: 36e84...d4b Au pair-ordningen er vinn-vinn for familier og de tilreisende. De fleste au pairer tjener mer i Norge enn de har utsikt til av lønn i hjemlandet. De vender hjem etter ett eller to år med en sparekonto som er stor i deres målestokk. Så hvor er egentlig den fæle utnyttelsen? Den finnes for det meste bare i fantasien til misunnelsespartiene. Anonymkode: 720cf...891 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #30 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Au pair-ordningen er vinn-vinn for familier og de tilreisende. De fleste au pairer tjener mer i Norge enn de har utsikt til av lønn i hjemlandet. De vender hjem etter ett eller to år med en sparekonto som er stor i deres målestokk. Så hvor er egentlig den fæle utnyttelsen? Den finnes for det meste bare i fantasien til misunnelsespartiene. Anonymkode: 720cf...891 Du har tydeligvis ikke fulgt med i nyhetsbildet de siste ti årene. Anonymkode: 61984...592 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #31 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (På 31.3.2023 den 2.53): Au pair-ordningen er vinn-vinn for familier og de tilreisende. De fleste au pairer tjener mer i Norge enn de har utsikt til av lønn i hjemlandet. De vender hjem etter ett eller to år med en sparekonto som er stor i deres målestokk. Så hvor er egentlig den fæle utnyttelsen? Den finnes for det meste bare i fantasien til misunnelsespartiene. Anonymkode: 720cf...891 Ok 😂 Anonymkode: 36e84...d4b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå