Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Lang vei til tog da, og veldig kæksete/strebersk. Son var koslig før.. not anymore

Anonymkode: 4090d...52e

Strebersk, faktisk. Vi bor også i Son og synes på ingen måte det. Vi er tilflyttere fra Oslo, og kjenner mange andre tilflyttere fra Oslo her. Jeg ville for øvrig også flyttet til rekkehus om jeg kunne valgt igjen, for det er litt vanskelig å bli kjent i de eldre delene av Son med eneboliger.

Vi bruker ti min med bussen til toget, og synes det ikke er noe ille.

Jeløya er nydelig, men ikke søren om jeg hadde ønsket å bo der. Du kan bli stående timesvis i kø hver eneste dag…

Anonymkode: 54a2c...696

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderte Moss (og kun Jeløya). Men droppet det pga trafikken over. Den er grusom. Vi flyttet til Fredrikstad i stedet 😃

Anonymkode: 67f7f...36e

• Liker 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke problemer med trafikken, men så kjører jeg heller ikke på de to verste tidspunktene. Det går raskt om jeg kjører hjemmefra klokka sju eller ni. De som drar klart over sju eller kvart på åtte må stå en stund

Anonymkode: fd50d...a34

• 1 måned senere...
Skrevet

Verket er best å bo i Moss. Ny Strand og ny hotell. CIS(children International school) er en veldig bra school

Skrevet

Verket har kort vei til tog stasjonen. Og sentralt. Jeløya er kjent med trafikk kø. Og det kommer til å blir verre. Har strandlivet i Verket, trenge ikke å reise til Jeløya.

AnonymBruker
Skrevet

Moss er ikke noe bra sted for barn å vokse opp. Mye kriminalitet og gjenger. Det flyter med narkotika, skitten sprit og prostitusjon blant barn og unge. Mange innvandrere med integreringsproblemer har kort vei til Oslo og gjengene der. Gjenger fra Oslo som kommer ned i helgene utelukkende for å sloss, selge narkotika og ligge med jenter.

Skolene er underfinansiert med dårlige og overfylte klasserom.

Det eneste som er bra med moss er at det er greit med fritidstilbud dersom man driver organisert idrett.

Anonymkode: d1307...590

• Nyttig 1
Skrevet

Det du skrevd kan ikke stemme. 😄 har sett mye mer kriminalt i Oslo men ikke i Moss dessverre. Flytte fra Oslo pga jeg vil ikke bli knivstukket.

Skrevet
On 3/29/2023 at 10:16 PM, AnonymBruker said:

Strebersk, faktisk. Vi bor også i Son og synes på ingen måte det. Vi er tilflyttere fra Oslo, og kjenner mange andre tilflyttere fra Oslo her. Jeg ville for øvrig også flyttet til rekkehus om jeg kunne valgt igjen, for det er litt vanskelig å bli kjent i de eldre delene av Son med eneboliger.

Vi bruker ti min med bussen til toget, og synes det ikke er noe ille.

Jeløya er nydelig, men ikke søren om jeg hadde ønsket å bo der. Du kan bli stående timesvis i kø hver eneste dag…

10 minutter med buss til et tog som ikke går så altfor ofte før man så må bytte igjen til f.eks t bane er temmelig knotete.

Har kjempesans for Son om sommeren, pleide å feriere to uker på Laksa hvert år i barndommen men det ligger knotete til og om vinteren er det begrenset hvor koselig det er med bratte isete gater. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 9.06):

Jeløya. Hold deg unna høyden og innover mot sykehuset.. du vet hvorfor. 

Anonymkode: 4090d...52e

Jeløya må jo være det verste stedet i hele moss pr nå! Totalt kaos over kanalbrua. Jeg slår ett slag for gamle rygge. Halmstad er ett supert sted og vokse opp. Du bruker 7 minutter til høyden, og 10 minutter til byen. Passe sentralt, men litt landlig.

Anonymkode: bb956...a7a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kom til Fredrikstad! 

Anonymkode: 5eee1...081

AnonymBruker
Skrevet
Tomas77 skrev (På 23.5.2023 den 20.50):

10 minutter med buss til et tog som ikke går så altfor ofte før man så må bytte igjen til f.eks t bane er temmelig knotete.

Har kjempesans for Son om sommeren, pleide å feriere to uker på Laksa hvert år i barndommen men det ligger knotete til og om vinteren er det begrenset hvor koselig det er med bratte isete gater. 

Laksa er et hytteområde uten tilstrekkelig infrastruktur, så det sier seg selv at det ikke er et godt sted å benytte som helårsbolig. Jeg forutsetter selvsagt at man ønsker å bosette seg lovlig i en bolig.

Toget går en gang i halvtimen, og jeg ser faktisk ikke behovet av å ta toget oftere enn det. Det er like ofte som toget går fra Moss til Oslo. Har man en jobb som ligger langt og knotete unna Oslo s, bør man kanskje bosette seg i nærheten av jobben. Jeg forutsetter at de fleste synes det er greit å gå et par minutter eller ta ett trikkestopp om de ikke gidder gå, dette vil også være tilfellet om man bor i Oslo. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Laksa er et hytteområde uten tilstrekkelig infrastruktur, så det sier seg selv at det ikke er et godt sted å benytte som helårsbolig. Jeg forutsetter selvsagt at man ønsker å bosette seg lovlig i en bolig.

Toget går en gang i halvtimen, og jeg ser faktisk ikke behovet av å ta toget oftere enn det. Det er like ofte som toget går fra Moss til Oslo. Har man en jobb som ligger langt og knotete unna Oslo s, bør man kanskje bosette seg i nærheten av jobben. Jeg forutsetter at de fleste synes det er greit å gå et par minutter eller ta ett trikkestopp om de ikke gidder gå, dette vil også være tilfellet om man bor i Oslo. 

Nå sa jeg ikke at jeg regnet Laksa som et sted å bo, jeg vet utmerket godt hvor boligfeltene i Son ligger. I det hele tatt så er det mye som ikke henger på greip her. Selvfølgelig er det greit å gå et stykke eller ta noen trikkestopp. Men viljen til det synker jo med hver etappe man har gått gjennom før det. Og i tilfellet Son har man da allerede tatt buss og tog. Dvs at dagens pendling blir buss-tog-trikk/t-bane og så trikk/t-bane-tog-buss tilbake. Hvem gidder det daglig? Har man hjemmekontor 3 dager i uka stiller det seg annerledes. 

AnonymBruker
Skrevet

glassverket, mosseporten, HAMMMMMM å Ming

Velkommen til Moss!

Anonymkode: 0707a...ab3

• 5 måneder senere...
Skrevet

Hold deg unna Jeløya! Utelukkende pga trafikken over kanalbrua i rushtiden, der kan du stå i timevis! 

Men om du ikke bryr deg om trafikken og ikke har bil, ja da er Jeløya fint. Jeg bor selv på Melløs, og der er det også fint å bosette seg, også for barnefamilier. Jeg kom til Moss i 2020. 

Anonymkode: 6777b...cbe

Skrevet

Hei og hopp! Så spennende at dere vurderer å flytte til Moss! Når det gjelder skoler og områder for barn, kan jeg anbefale dere å sjekke ut skolene Kambo skole og Refsnes skole. Begge skolene har et godt omdømme og fine fasiliteter for barna. Når dere kommer nedover i påsken, kan dere også utforske områdene rundt skolene for å se om de passer deres behov og ønsker.

Når det gjelder å bli kjent med folk i Moss, kan jeg forsikre deg om at Mossinger er vennlige og inkluderende. Selv om det kan være noen fordommer mot innflyttere fra Østlandet, betyr det ikke at alle har den holdningen. Vær åpen, vennlig og nysgjerrig, og dere vil sikkert bli godt mottatt og inkludert i det lokale miljøet.🏡😊

Anonymkode: 924b0...16a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...