Gå til innhold

Sjekket opp på gata

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere, jeg har en kompis som når han var singel gikk rundt på gata for å sjekke opp jenter. Han begynte alltid med å si at dette her var veldig radom/rart men at han likte stilen deres eller at de var søte. Han er ganske sjarmerende type. Hvordan hadde dere damer tenkt om å bli sjekket opp på gata? På dagtid da selvfølgelig. Ikke på kvelden da kan det virke creepy.

Vi i Norge er ganske innadvendte hadde vært spennende å prøve noe sånt. En del av meg føler at man går rundt og får andre til å føle seg vell. Men noen kan jo bli irriterte siden de skal et sted eller så kan en føle at det er ubehagelig. Så lenge man er hyggelig og tåler et nei og er høflig hva kan man tape?

Kjør debatt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok ha tenkt at det var en needy type. Det er ikke min fremtidige mann som løper rundt på gata og prøver seg på tilfeldige forbipasserende, for å si det sånn... Det er noe intenst over det som ikke er tiltalende.

Sånn helt ut av det blå å bli kontaktet av et vilt fremmed menneske som er ute etter å fortelle meg hvor søt jeg er, det virker bare mot sin hensikt. Det er annerledes om man for eksempel møter på hverandre gjennom at man for eksempel lufter hunder og så kommer i snakk, eller at det er en grunn for at man stopper opp og prater.

Anonymkode: 456e7...136

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville nok ha tenkt at det var en needy type. Det er ikke min fremtidige mann som løper rundt på gata og prøver seg på tilfeldige forbipasserende, for å si det sånn... Det er noe intenst over det som ikke er tiltalende.

Sånn helt ut av det blå å bli kontaktet av et vilt fremmed menneske som er ute etter å fortelle meg hvor søt jeg er, det virker bare mot sin hensikt. Det er annerledes om man for eksempel møter på hverandre gjennom at man for eksempel lufter hunder og så kommer i snakk, eller at det er en grunn for at man stopper opp og prater.

Det er interessant at du tenker at det er needy. Det er det nok mange som tenker. Hm er det ikke modig å gjøre det da? Hvis en ikke tar avisningen noe ille er det needy det da?

Det er jo svært uvanlig og det kan jo føles som innvanderende for mange kvinner.

AnonymBruker
Skrevet

Skjedd noen ganger og jeg får helt avsmak på personen med engang. Synes det er desperat og tullete. Dessuten vill jeg ha en person som virkelig vill ha meg ikke som går desperat rundt og prøver seg på alt 

Anonymkode: 5c7c1...b43

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjedd noen ganger og jeg får helt avsmak på personen med engang. Synes det er desperat og tullete. Dessuten vill jeg ha en person som virkelig vill ha meg ikke som går desperat rundt og prøver seg på alt 

Prøver de seg på alt eller syntes de at du var interessant? Er jo ikke sånn at det er gitt at de vil gå videre med deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
hva tenker dere om skrev (1 minutt siden):

Det er interessant at du tenker at det er needy. Det er det nok mange som tenker. Hm er det ikke modig å gjøre det da? Hvis en ikke tar avisningen noe ille er det needy det da?

Det er jo svært uvanlig og det kan jo føles som innvanderende for mange kvinner.

Han kjenner ikke meg, aner ikke hvem jeg er. Derfor føles det merkelig og needy.

Ville du ha likt det om jeg prøvde meg på alt og alle, og du bare var en i mengden? Hvis jeg ikke fikk napp hos deg, så spilte det ingen rolle egentlig, jeg gikk bare videre til neste.

Nei, jeg vil ha en mann som ønsker seg meg, og ingen andre. Og jeg vil ha en mann med naturlige sperrer, en som heller er mer tilbakeholden enn frempå. Har aldri hatt helt sansen for de som alltid tar mest plass.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, hva tenker dere om said:

Hei dere, jeg har en kompis som når han var singel gikk rundt på gata for å sjekke opp jenter. Han begynte alltid med å si at dette her var veldig radom/rart men at han likte stilen deres eller at de var søte. Han er ganske sjarmerende type. Hvordan hadde dere damer tenkt om å bli sjekket opp på gata? På dagtid da selvfølgelig. Ikke på kvelden da kan det virke creepy.

Dette er sjekkereplikken fra verdens mest solgte sjekkebok(The Game).  Mulig den sjekkereplikken fortsatt funerer. Men ville anbefalt deg å finne en annen om du selv vurderer å sjekke opp kvinner på gata. Det siste du ønsker er at kvinnene du møter har hørt replikken før eller vet at replikken stammer fra boken "The Game", for den boka fikk veldig dårlig rykte blant kvinner. Deler av boka handler om at man skal behandle kvinner dårlig for å få dem til å like deg. 

Boka er 20 år gammel og startet en hel industri av "guruer" som skulle lære menn å sjekke opp damer. Så veldig mange kvinner vil ha hørt skjekkereplikkene og taktikkene fra den boka. Og er det noe som gjelder når du sjekker opp en dame så er det at du må virke genuint interessert og at det ikke må se ut som om du er en mann som sjekker opp hundrevis av damer i uka i håp om at en av dem takker ja. 

Anonymkode: 78a37...ad2

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette er sjekkereplikken fra verdens mest solgte sjekkebok(The Game).  Mulig den sjekkereplikken fortsatt funerer. Men ville anbefalt deg å finne en annen om du selv vurderer å sjekke opp kvinner på gata. Det siste du ønsker er at kvinnene du møter har hørt replikken før eller vet at replikken stammer fra boken "The Game", for den boka fikk veldig dårlig rykte blant kvinner. Deler av boka handler om at man skal behandle kvinner dårlig for å få dem til å like deg. 

Boka er 20 år gammel og startet en hel industri av "guruer" som skulle lære menn å sjekke opp damer. Så veldig mange kvinner vil ha hørt skjekkereplikkene og taktikkene fra den boka. Og er det noe som gjelder når du sjekker opp en dame så er det at du må virke genuint interessert og at det ikke må se ut som om du er en mann som sjekker opp hundrevis av damer i uka i håp om at en av dem takker ja. 

Virke genuint interessert i nettopp henne og at det ikke er en som forsøker deg med samme sjekkereplikk på samtlige kvinner du ser på Karl Johans gate. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

jeg tror ikke denne mannen du prater om eksisterer. Man må som regel prøve seg fram for å finne en som passer for en selv. Du kan møte en mannen som passer deg hvor som helst. Hva er forskjell på å sjekke opp noen på dagtid og på byen?

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han kjenner ikke meg, aner ikke hvem jeg er. Derfor føles det merkelig og needy.

Ville du ha likt det om jeg prøvde meg på alt og alle, og du bare var en i mengden? Hvis jeg ikke fikk napp hos deg, så spilte det ingen rolle egentlig, jeg gikk bare videre til neste.

Nei, jeg vil ha en mann som ønsker seg meg, og ingen andre. Og jeg vil ha en mann med naturlige sperrer, en som heller er mer tilbakeholden enn frempå. Har aldri hatt helt sansen for de som alltid tar mest plass.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tror ikke at det å si at de var søte eller har en bra stil kommer fra en bok. Det handler om å fortelle dem hvorfor du stoppet dem. The game er tragisk og tett bare. Alle vet jo at den er teit. Det å manipulere noen er ikke bærekraftig i lengden.

Skrevet

Du må forberede deg på masse avvisninger, nervøsitet og pinligheter hvis sjekking og flørting ikke er noe du er god på, 

Anbefaler deg å først bli vant på å snakke med damer på et utested på kveldstid hvor folk faktisk drar for å møte nye folk, før du gjør det på dagtid til folk som er på farta.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
hva tenker dere om skrev (28 minutter siden):

jeg tror ikke denne mannen du prater om eksisterer. Man må som regel prøve seg fram for å finne en som passer for en selv. Du kan møte en mannen som passer deg hvor som helst. Hva er forskjell på å sjekke opp noen på dagtid og på byen?

Jo, han finnes. Jeg ble gift med ham. Vi møttes på jobb, og de andre jeg har vært sammen med har jeg også truffet i naturlige settinger, enten hos felles venner, eller på jobb. Da blir man sakte men sikkert kjent med hverandre, og det er personen som er interessant.

Du skriver hele tiden "dem". Det er ikke en bestemt dame du er ute etter, men en tilfeldig dame som faller for tilnærmingsmåten din. Bare svært spesielle damer vil falle for den måten der. Vi andre gjennomskuer at det bare er en eller annen tilfeldig dame du ønsker. Ingen synes det er tiltrekkende. Du vil vel selv bli valgt fordi du er spesiell som person? Ikke kun fordi du er en tilfeldig mann? Hvor mye bedre er det ikke at en kvinne har gått i lang tid og vært forelsket i akkurat deg, og så klaffer det for begge to?

Når folk går ut på byen, vil det være en helt annen setting enn når du snubler over noen på vei til trening, eller en avtale. Da ser man fort dem som er ute etter å finne en partner, men også da vil det være mange avvisninger. Hvis man ser en kar som løper fra den ene til den andre, så tenker alle at her er en skikkelig desperat fyr. Ingen ønsker seg den typen.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, hva tenker dere om said:

Jeg tror ikke at det å si at de var søte eller har en bra stil kommer fra en bok. Det handler om å fortelle dem hvorfor du stoppet dem. The game er tragisk og tett bare. Alle vet jo at den er teit. Det å manipulere noen er ikke bærekraftig i lengden.

Meg du siterte. Mulig dette ikke kommer fra boka, men boka populariserte i hvert fall fremgangsmåten. Og for en del år siden var det drøssevis av menn som brukte samme sjekkereplikk.

Du får sikkert noen som sier ja om du sjekker om alle kvinnene du ser på Karl Johan. Men "Jeg liker stilen din" er en kommentar som kan sies til absolutt alle kvinner, for den er så lite konkret. Og mange kvinner vil nok tenke med rette at dette er en kommentar du gir til alle uavhengig av hvilken stil de har. At du ikke kommer bort til dem fordi du liker akkurat dem, men at du kommer bort fordi du tenker at om du sjekker opp nok kvinner så vil til slutt en si ja. 

Men jeg er ikke en som har erfaring med å sjekke opp kvinner på gata så jeg skal ikke late som jeg har fasiten. Om du ønsker å forsøke å sjekke opp kvinner på gata så synes jeg du skal gi det et forsøk og se hva som funker og ikke funker. Så kan du jo også komme tilbake til denne tråden og dele noen erfaringer. 

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge de er hyggelige og ikke påtrengende så syns jeg det er helt ok. Har opplevd det noen ganger selv, dog mens jeg var i forhold, og har bare tatt det positivt, som et kompliment. Men de har kompilimentert andre ting enn klesstilen da, den syns jeg var litt lite personlig.

Anonymkode: e8bcb...df2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gjennomskuet det med en gang som en desperat fyr som pleide å gå rundt å oppsøke damer på gata. Hadde ikke blitt sur hvis det var høflig gjort men hadde heller ikke tatt han seriøst. 

Anonymkode: bf44d...c8f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, hva tenker dere om said:

Du kan møte en mannen som passer deg hvor som helst. Hva er forskjell på å sjekke opp noen på dagtid og på byen?

Personlig fungerer begge fremgangsmåter like dårlig begge to. Ingen av dem er særlig seriøse, og dermed lite hensiktsmessige. 

Anonymkode: cea6e...56b

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært like attraktivt som å bli spurt om hvilken strømavtale jeg har. Nei takk! 

Dessuten. Folk som blir interessert i noen KUN basert på utseendet pleier ikke å være så gøyale. 

Anonymkode: d29a7...1c1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
hva tenker dere om skrev (10 timer siden):

Men det er jo ikke fordi de har en bra stil at du stopper dem. Det er fordi du vil sjekke de opp, så her hvor du begynner å påstå at du har en annen intensjon enn du har så er manipuleringen din allerede igang. 

Jeg kan si til folk i forbifarta "Oi kul jakke! Hvor har du kjøpt den?" men så sier jeg "takk det må jeg sjekke ut, hadet!" rett etter. Da har jeg ingen intensjon om å sjekke de opp. Du derimot har tittel på tråden "sjekket opp  gata" og spør hva vi kvinner syns om det. Da kan du ikke påstå i videre innlegg at det å si de er søte eller har en fin stil handler om å fortelle de grunnen til at du stoppet dem. Nei, for grunnen til at du stoppet dem er fordi du vil sjekke de opp.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

så du tenker automatisk at det IKKE er noe spesielt med deg men at dette er noe personen gjør i deseprasjon? Så fordi du ikke har høye tanker om deg selv gjelder det også andre? 

Merkelige greier.. 

Anonymkode: ae633...9a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

så du tenker automatisk at det IKKE er noe spesielt med deg men at dette er noe personen gjør i deseprasjon? Så fordi du ikke har høye tanker om deg selv gjelder det også andre? 

Merkelige greier.. 

Anonymkode: ae633...9a6

Ikke meg du siterer men såklart er det det. Ts forteller om en kompis som pleide å gjøre dette når han var singel og alltid dro de samme åpningsreplikkene. Da gjennomskuer kvinner at han er desperat, og vi ler av han fordi vi har nok selvrespekt til å ikke falle for den. Vi vet vi er verdt mye mer enn en fyr som løper som en villhund etter hver dame han syns er søt. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...