AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #1 Skrevet 28. mars 2023 Dette er allerede tatt opp med lege, men vi ønsker/søker erfaringer. Vi er ikke ute etter behandling i form av medisiner og tilsvarende. Så jeg håper posten blir godkjent og kan stå. På mandag hang datteren min i ribbeveggen i gymtimen. ( Hun er 10 år gammel, 136cm og 27 kilo. Ei slank jente med lite polstring, men atletisk og sterk. Hun er frisk som en fisk fra før av) å fikk vondt i rygg og nakke men ikke noe som gjorde henne endret i allmenntilstanden. Hun spiste, drakk og gikk på fotballtrening som før. Men idag har smertene i nakken økt veldig på. Vi tok kontakt med legevakten på ettermiddagen og konfererte med lege derfra at det var antagelig muskelsmerter /strekk i nakke. Skulle gi smertelindring og heller ringe på om dette ble verre. Det gjorde det. Veldig mye verre. Så intenst vondt at jeg som mor ble oppriktig redd og tok kontakt med 113. Der konfererte vi med AMK via video, og dem mente vi skulle ta en ny tur på legevakten siden jenta klarte å gå og var ikke livstruende syk. Mens alt dette pågår blir jenta enda mer smertepåvirka. Smertene har nå flyttet seg og økt på i de fleste deler på kroppen. Ribbein, armer, mage, etc. Prøver på legevakten blir tatt. Alt er fint. Urin, crp, blodsukker etc. Ingen infeksjon og lignende. Legen kjenner på kroppen og jenta er tydelig smertepåvirka og rykker til av alt berøring og har tårer i øynene. Smertene øker stadig og flyter utover mot bekken, begge ben og håndledd. Ibux og paracet har ingen effekt. Legen "stempler " meg som mor hysterisk og mener at Smertene er psykiske fordi jeg er redd. Jeg holdt meg rolig og sammenfattet gjennom det hele og sto på mitt. Jeg sa at jenta er tydelig påvirket av smerter, å jeg mener det er uforsvarlig å sende oss hjem. Men hjemsendelse ble det. Her sitter jeg vakt på rommet hennes, hun vrir seg i smerter. Ny paracet er gitt men har ikke virkning i det hele tatt. Legen på legevakten ringte til barnelege på SUS og så lenge prøvene ikke ga indikasjon på at det var noe "galt" stod de i at hjemsendelse var det beste. At jenta får hvile og vi får ringt fastlege i morgen. Magefølelsen min stritter helt i mot ! Det var ikke en strekk i musklene. Det var ikke noe fra den ribbeveggen som tilsvarte disse Smertene. Hvor kommer Smertene fra?! Og hvorfor øker de på, flytter på seg osv.. Er det noen som har opplevd dette her ? Føler ikke vi blir trodd eller tatt på alvor i det hele tatt. Og magefølelsen min roper at noe er ikke helt som det skal her. Anonymkode: 27d9e...c27
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #2 Skrevet 28. mars 2023 Jeg hadde bestilt Mr på volvat til henne, dersom fastlegen ikke tar dere på alvor i morgen. Det er jo noe som ikke er greit. Anonymkode: 57f66...ba9
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #3 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er allerede tatt opp med lege, men vi ønsker/søker erfaringer. Vi er ikke ute etter behandling i form av medisiner og tilsvarende. Så jeg håper posten blir godkjent og kan stå. På mandag hang datteren min i ribbeveggen i gymtimen. ( Hun er 10 år gammel, 136cm og 27 kilo. Ei slank jente med lite polstring, men atletisk og sterk. Hun er frisk som en fisk fra før av) å fikk vondt i rygg og nakke men ikke noe som gjorde henne endret i allmenntilstanden. Hun spiste, drakk og gikk på fotballtrening som før. Men idag har smertene i nakken økt veldig på. Vi tok kontakt med legevakten på ettermiddagen og konfererte med lege derfra at det var antagelig muskelsmerter /strekk i nakke. Skulle gi smertelindring og heller ringe på om dette ble verre. Det gjorde det. Veldig mye verre. Så intenst vondt at jeg som mor ble oppriktig redd og tok kontakt med 113. Der konfererte vi med AMK via video, og dem mente vi skulle ta en ny tur på legevakten siden jenta klarte å gå og var ikke livstruende syk. Mens alt dette pågår blir jenta enda mer smertepåvirka. Smertene har nå flyttet seg og økt på i de fleste deler på kroppen. Ribbein, armer, mage, etc. Prøver på legevakten blir tatt. Alt er fint. Urin, crp, blodsukker etc. Ingen infeksjon og lignende. Legen kjenner på kroppen og jenta er tydelig smertepåvirka og rykker til av alt berøring og har tårer i øynene. Smertene øker stadig og flyter utover mot bekken, begge ben og håndledd. Ibux og paracet har ingen effekt. Legen "stempler " meg som mor hysterisk og mener at Smertene er psykiske fordi jeg er redd. Jeg holdt meg rolig og sammenfattet gjennom det hele og sto på mitt. Jeg sa at jenta er tydelig påvirket av smerter, å jeg mener det er uforsvarlig å sende oss hjem. Men hjemsendelse ble det. Her sitter jeg vakt på rommet hennes, hun vrir seg i smerter. Ny paracet er gitt men har ikke virkning i det hele tatt. Legen på legevakten ringte til barnelege på SUS og så lenge prøvene ikke ga indikasjon på at det var noe "galt" stod de i at hjemsendelse var det beste. At jenta får hvile og vi får ringt fastlege i morgen. Magefølelsen min stritter helt i mot ! Det var ikke en strekk i musklene. Det var ikke noe fra den ribbeveggen som tilsvarte disse Smertene. Hvor kommer Smertene fra?! Og hvorfor øker de på, flytter på seg osv.. Er det noen som har opplevd dette her ? Føler ikke vi blir trodd eller tatt på alvor i det hele tatt. Og magefølelsen min roper at noe er ikke helt som det skal her. Anonymkode: 27d9e...c27 Det kan være en strekk eller typ nerve i klem. Da kan smertene stråle ganske mye både nedover og ut i armene… Vondt som pokker er det også. Du spurte ikke legen om noe sterkere enn Paracet da hvis hun er så smertepåvirket ?🤔 Det kan selvfølgelig være noe annet også. Jeg ville ringt fastlege når de åpner, og be om Ø- hjelp. Krev røntgen og eventuelt MR. Anonymkode: 503ec...447
Chantielle Skrevet 29. mars 2023 #4 Skrevet 29. mars 2023 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Fremhevede innlegg