Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tørker du klær ute? Evt hvorfor ikke ? 

Forstår egentlig ikke at alle som kan det ikke gjør det. Gratis og velduftende. 

Anonymkode: 50825...33f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tørker klær ute når det er vær til det. Men gidder ikke å henge opp våte klær ute når snøen laver ned eller når det striregner.

Anonymkode: c3d56...d70

• Liker 6
Skrevet

Her er det ikke mulig. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er gratis å tørke klærne innendørs også.

Jeg tørker klær ute av og til, men ikke om sommeren osv når det er mye pollen i lufta

Anonymkode: 5f409...573

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For mange som kan handler det nok litt om at været er ustabilt, plutselig må man haste inn med det for at det renger/snør. Jeg lar heller det ikke henge ute om jeg ikke er hjemme(og jeg jobber i helse så jeg er aldri hjemme 😅)

Anonymkode: 05db5...4ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare styr. Bære det inn og ut etter hvilket vær det er. Her på nordvestlandet bytter vi årstid flere ganger på en dag. Heier på tørketrommelen.

Anonymkode: 5a7de...0a1

• Liker 3
Skrevet

Gjør det når det er mulig. Men henger det ikke opp i januar måned nei for det å ta inn stive og frosne klær funker særs dårlig for meg personlig iallefall. Og noe  ønsker jeg skal være mykest mulig som f.eks håndklær så de blir alltid tørket i tørketrommel samme pokker! 

• Liker 1
Skrevet

Nei tørker ikke klær ute 🙂 da blir de fort skitne ☹️ 

AnonymBruker
Skrevet

Klærne blir fulle av pollen, blader, stinker bål etter vedfyring eller så kommer en av de ørten kattene i nabolaget og skal ligge oppå (!)

Så nei, tørker ikke klær ute så veldig ofte. 

Anonymkode: b7729...0da

Skrevet

Det er fremdeles for mye snø til å komme seg bort til klessnora.

• Liker 4
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Det er gratis å tørke klærne innendørs også.

Anonymkode: 5f409...573

Nja, det krever energi å tørke våte klær på en snor eller stativ inne. Altså å omforme flytende vann til vanndamp. Så det er helt klart billigst å gjøre det ute. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her tørker jeg gjerne tøy som sengetøy og store håndklær på fellesstativet ute. Men for tiden blir det ikke brukt, da jeg ikke orker å måke vekk all snøen.

Jeg bruker også å tørke klær ute i hagen om sommeren. Men vi bor på nordvestlandet der været er mildt sagt noe ustabilt så det kan være et sjansespill også.

Anonymkode: 0bfba...de2

AnonymBruker
Skrevet

Ja, når det er god temperatur/sol.

Nå som det er snø og minusgrader er det dumt. 

Anonymkode: 95c3d...aa0

AnonymBruker
Skrevet

er det ingen som har veranda med tørkesnor lenger da? 

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre har jeg ikke tak over tørkestativet (ennå),  derfor blir klesvasken veldig væravhengig, men jeg tørker ute så mye jeg kan så lenge det ikke er bjørkepollensesong. 

Med 2-3 grader ute, litt sol, og en liten bris, tar det bare et par timer før klærne er tørre, og de lukter så friskt og godt! 

Anonymkode: a231c...8ae

AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (11 timer siden):

Gjør det når det er mulig. Men henger det ikke opp i januar måned nei for det å ta inn stive og frosne klær funker særs dårlig for meg personlig iallefall. Og noe  ønsker jeg skal være mykest mulig som f.eks håndklær så de blir alltid tørket i tørketrommel samme pokker! 

Trikset er at vannet fordamper om vinteren også, så hvis de fortsatt er frosne har de ikke tørka godt nok og burde ha hengt litt til. Krever tørr vinterluft da. Vestlandsvinteren funker dårlig

Anonymkode: d6902...c7b

Skrevet

Her tørkes det klær både inne og ute alt ettersom været er på vår, sommer og høst. 

AnonymBruker
Skrevet

Tørker det ute når det er varmt i været. Inne står det på eget rom som er varmt og med innsug for fukt fra ventilasjonsannlegget.

Anonymkode: d42a5...4e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

er det ingen som har veranda med tørkesnor lenger da? 

Hvis jeg skal tørke på verandaen i andre etasje, må jeg bære alt opp fra 1 og det er fryktelig tungvindt. Da tørker jeg heller tøy på stativ i hagen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det gjør jeg ikke. Min mor hang alltid tøyet ut om vår og sommer og hver gang holdt jeg på å klø meg ihjel av fuglelopper, så nei det er fullstendig uaktuelt

Anonymkode: a05cc...37a

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...