Gå til innhold

IKEA i Oslo


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Såvidt jeg har skjønt er Slependen er fullsortiments-IKEA, mens Furuset har noe mindre utvalg. Men jeg går mest på Furuset, for det er nærmere der jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har skjønt er Slependen er fullsortiments-IKEA, mens Furuset har noe mindre utvalg.

Det var ikke slik før i allefall. (Som nevnt før, så har jeg jobbet der.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

Jeg liker virkelig ikke IKEA på Slependen, den er lik den som er på Åsane i Bergen og jeg synes de begge er håpløse å finne fram i... Størrelsesmessig så er vel den på Slependen 400kvm større enn den på Furuset, men de har vel omtrent samme utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker begge. Slependen er jeg "lommekjent" på, det er den IKEAen jeg har vært mest på. Det er jo klart jeg finner lettere frem der. Men skal man ha store ting er Furuset fin, der er lageret rett ved kassene slik at man ikke trenger å pese rundt med enorme flatpakker på tralla gjennom hele butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best å reise til Furuset: det går både gratis IKEA-buss, SL-buss til Helsfyr og bussterminalen og hvis man går et lite stykke kommer man til T-banen. På Slependen er man helt lost hvis man ikke rekker bussen som går en gang i timen.

Men utvalget er bedre på Slependen. Problemet på Furuset er at de veldig ofte er utsolgt. Det er flere besøkende der nettopp pga avstanden til Oslo sentrum. Og tro meg: jeg har vært mye på IKEA, jeg har bla kjøkken derfra. Slik jeg husker så har de på Sleåenden varelageret med en del av bestillingsvarene langt unna butikken, mens det er integrert på Furuset. Husker nemlig jeg skulle ha hengsler til en kjøkkendør, og ble sendt langt avgårde inne i skogen for å finne lageret der de oppbevarte deler til kjøkkenet. Men det gjelder altså bare et fåtall av varene som er på dette lageret (deler til kjøkkenet feks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg husker så har de på Sleåenden varelageret med en del av bestillingsvarene langt unna butikken, [...]

og ble sendt langt avgårde inne i skogen

Langt inne i skogen? Det ligger et par minutters kjøretid unna. De har gode sofaer og gratis drikke mens man venter, men vi har nå alltid fått våre varer der i løpet av et par minutter, selv når det har vært stappfullt av folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt inne i skogen? Det ligger et par minutters kjøretid unna. De har gode sofaer og gratis drikke mens man venter, men vi har nå alltid fått våre varer der i løpet av et par minutter, selv når det har vært stappfullt av folk.

Jo, det kan godt hende. Jeg har ikke bil, og tror ikke en gang jeg fant dette lageret. Jeg skulle bare ha noen henglser, derfor ga jeg opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hengsler ville de vel ikke hatt på lageret? Der har de bare store ting som de ikke har på lageret i selve butikken. Vi har i allefall alltid plukket hengsler selv i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Gjest Gjest

Jeg ble ikke særlig klokere av denne tråden.

Hvilken ikeabutikk er best når man skal ta bussen fra jernbanetorget? Skal se mest for å bestille senere, kanskje kjøpe småting. Kommer ikke til å kjøpe store ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare ta den bussen som kommer først da ;) De har så og si det samme på begge. Den til furuset går hel og den til Slependen går halv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror man liker den IKEA man kjenner best. Kjøreturen til Furuset er kortere, om det har noe å si. Har hørt at Slependen har bygd om, og at det var blitt veldig tungvindt der, men jeg vet ikke om det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fantus

Hvis du vet akkurat hviken vare du skal ha kan du ta deg en tur på ikeas hjemmesider og sjekke om de har den aktuelle varen på lager på Furuset eller på Slependen.

Furuset er min favorittikea, syns det er lett å finne fram og hvis gratisbussen til byen er full er det mulig å komme seg dit med vanlig rutebuss også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ikea Slependen ligger ikke i Oslo da... ;) Den ligger i Asker. Er nok kortere fra Oslo sentrum til Furuset enn Slependen. Den på Slependen blir bygget om (ser ut som et krater midt inni når man kjører forbi på motorveien).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Arkana: Hvor ofte har du vært på Furuseth? Om du titter til venstre når du kommer ut av kassene, så ser du trappe-gangen.. :-)

Liker Furuseth mye bedre enn Slependen; jeg synes tvert omvendt av Arkana; på Slependen må man gå gjennom alt, og det er kul umulig å finne noe. På Furuseth er det et system i det hele - men med muligheter for snarveier dersom man bare skal stikke inn en snartur etter noe.

Bussen går ikke lenger fra Universitetet, men fra Jernbanetorget. Dvs. ikke langt fra Hotell Opera, mot sjøen. Vanskelig å forklare :-)

Ikea bussen går fra den såkalte Plata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...