Gå til innhold

IKEA i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en dag på Ikea i Oslo. Men der er vel to? Hvilken anbefales? Og går det fortsatt gratis buss fra universitetet ca.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er ett stykke unna hverandre så det spørs hvor du drar fra, men jeg syns ikea på furuseth er best..kanskje fordi jeg er mest vant til den!

Skrevet

Jeg synes Slependen er best. Den er mye bedre organisert. På Furuset har de knapt noen snarveier gjennom butikken, man må også gå gjennom hele lageret for å komme til kassen. Og skulle man stå ved kassen og komme p at man har glemt noe man trengte fra andre etasje må man gjennom hele butikken igjen for å komme opp, mens på Slependen har de en trapp opp til andre etasje rett ved siden av kassen.

Bussene går så vidt jeg vet ikke fra universitetsplassen lenger, den går fra Jernbanetorget.

Skrevet

Jeg liker og best den på Slependen.

Synes det er mye roligere og mer organisert der.

Skrevet

Arkana: Hvor ofte har du vært på Furuseth? Om du titter til venstre når du kommer ut av kassene, så ser du trappe-gangen.. :-)

Liker Furuseth mye bedre enn Slependen; jeg synes tvert omvendt av Arkana; på Slependen må man gå gjennom alt, og det er kul umulig å finne noe. På Furuseth er det et system i det hele - men med muligheter for snarveier dersom man bare skal stikke inn en snartur etter noe.

Bussen går ikke lenger fra Universitetet, men fra Jernbanetorget. Dvs. ikke langt fra Hotell Opera, mot sjøen. Vanskelig å forklare :-)

Skrevet

Jeg syns også furuset er mer oversiktlig, og lettere å finne fram... Går meg alltid bort på slependen :sjenert:

Men på slependen har de ytrefilet i restauranten :sikle:

og det har de ikke på furuset ;)

Skrevet

Jeg liker også Furuset best, synes nesten de har åpnet opp for mye på Slependen nå.

Har bygd om litt på Furuset også i det siste, så nå er det lettere å gå "snarveier" der også.

Tror alle liker den de kjenner best selv jeg ;)

Skrevet

De bygger jo om på slependen, hvis det har noe å si? Har heldigvis blirr bedre parkeringsmuligheter der nå enn hva det var en periode.

Jeg liker Slependen best, men det er fordi det er den jeg alltid har gått på ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg liker Furuset best, fordi det er den jeg kjenner

Skrevet

Jeg liker også Furuset mest, men det er mulig det er fordi det er der jeg har vært mest

Gjest Embla s
Skrevet

Den på Furuset er jo større, er den ikke?

Liker Furuset best, men sikkert fordi jeg kjenner den best, som andre her sier..

Skrevet

Jeg liker også Furuset best, men det kan være fordi jeg kjenner den best! (Har jobbet der i noen år! ;) )

Skrevet (endret)
Den på Furuset er jo større, er den ikke?

Nei, Slependen er størst, og blir enda større nå når de bygger ut.

Arkana: Hvor ofte har du vært på Furuseth? Om du titter til venstre når du kommer ut av kassene, så ser du trappe-gangen.. :-)

Det er ikke trappen utenfor kassen jeg mener, men innenfor kassen, før man har betalt. På Slependen er det en trapp innenfor, slik at man kan hente det man har glemt før man har betalt det andre, det har ikke Furuset.

Men uansett, trapp eller ikke, jeg synes Slependen er best. Og den er også nærmest, så det er den vi stort sett alltid velger.

Endret av Arkana
Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Takk for alle svar og anbefalinger! Et spørsmål til: Er vareutvalget og utstillingene de samme på begge stedene?

Skrevet

varevalg og utstillinger kan vel variere noe fra butikk til butikk tenker jeg.

Når det gjelder hvem jeg liker best så er det vel Furuseth.

fordi den er nærmest og jeg har vært der mest (har kun vært et par ganger på slependen i løpet av hele mitt liv)

Skrevet
Takk for alle svar og anbefalinger! Et spørsmål til: Er vareutvalget og utstillingene de samme på begge stedene?

De skal ha likt utvalg, med noen unntak, for eksempel plakater og bilder. Utstillingene er ulike, alle varehusene har egne dekoratører til dette.

Skrevet

Jeg har aldri vært på den på Furuseth, så jeg liker best den på Slependen ;)

:ler:

Skrevet

Liker definitvit Selpenden best. Men akkuart nå bygger de der og har derfor litt lavere lager på en del varer (mitt intrykk). Men sam andre her sier, de ligger veldig langt fra hverandre så det kommer vel ann på hvor ellers i byen du beveger deg.

Skrevet

Ok, hvilken Ikea har kortest kjøretid med bussen fra "plata"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...