Gå til innhold

Dere single, reiser dere på ferie alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiste alene for første gang da jeg var 52 år og reiser minst en gang i året. Elsker det. Jeg bruker fb aktivt så noen ganger har jeg noen avtaler før jeg reiser. Sjekker også opp walking tours og coocking classes. 

Jeg har virkelig måttet gått utenfor komfortsonen min. Det var litt skummelt første gangen, men det blir enklerer for hver gang. Jeg er introvert og har måttet lære meg å ta kontakt med folk. Det gjør meg ingenting å spise alene eller sette meg på en bar. Nyter å se på livet rundt meg. 

Anonymkode: c490a...a2a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist mye alene . Er ikke så eventyrlysten som kanskje du er så du må jo finne noe som passer deg. 

Jeg har vært på trenings/turreiser flere ganger - da får du jo opplevelser hvor alt er planlagt/bestemt. Passer jo hvis du vil oppleve noe men kanskje ikke så spontant og spennende. 

Jeg har nå reist flere steder til samme hotell - ligger i nærheten av større by , hotellet har gode treningsmuligheter ellers er stedet skapt for avslapning. 

Ulike forslag

Start gjerne med en arrangert tur - finnes jo veldig mange forskjellige. 

Dra til et hotell med beliggenhet/konsept du liker - feks. da trening - noen konsepter er mer for yngre (dvs. ikke familie) 

Finn stedet - sjekk facebook o.l. for muligheter for å bli med på turer / middager/eventer 

Eller bare dra til et sted du ønsker å oppleve. Tror det er veldig mye opp til en selv hvor mye en opplever - man kommer helt sikkert i snakk med folk, mange andre reier jo også alene. Eller du bare nyter turen alene men kan fremdeles ha masse opplevelser. 

Anonymkode: 51df9...c0c

AnonymBruker
Skrevet

Det passer ikke for alle, mange må ha med seg noen. For tryggheten.

Ulempen med å reise sammen med andre er jo at du må ta så mye hensyn, tilpasse seg andre.

Fordelen med å reise på egenhånd er at du bestemmer alt selv, du vil også utvikle deg enormt som menneske. Å kjenne på friheten på denne måten er helt topp for meg. Om jeg skal reise med andre nå så må disse personene være nøye utvalgt, der man godtar at man ikke må henge sammen heletiden. Alt skal skje i flokk, spisesteder etc...diskutere med andre hvor og når man skal spise kan være slitsomt nok det.

Anonymkode: 00210...f88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 13.02):

Jeg har nettopp blitt singel og sommeren begynner å nærme seg med stormskritt.

Jeg har kjempelyst å reise på ferie i sommer, men har liksom ingen å reise med. Jeg liker litt mer action og eventyr enn å ligge på en strand på grand canaria...

Spørsmålet er derfor: Hva gjør dere single som vil ut på reise? Reiser dere alene? Finner dere likesinnede, og i så fall, hvor finner man disse? 

De fleste av mine venner er opptatt i forhold og har barn, så det er ikke så lett å finne noen.

Hilsen K35

Anonymkode: e4791...9dc

Har gjort alt.
Vokste opp med utenlandsturer med familien hvert år. Har dratt med venner. Kjærester. Egne barn. Dratt alene.

Å dra alene er gøy altså! Du kan legge det ooo akkurat slik du vil.
Når jeg drar til London bruker jeg trene (løpe rundt i parkene), går på museer, markeder. Gjør ting jeg kan bruke så mye tid jeg vil på.
Drar jeg f.eks. til Hellas ligger jeg bare stille alene ei uke, og tar en løpeøkt på morgenen.

Har generelt ikke lagt opp til fart og moro på ferie, har brukt ferien til å være helt alene og ha fri fra alle 😂
Men om du vil er det lett å finne likesinnede! Enten ved å booke opplevelser til plassen du skal eller f.eks Tinder som noen andre her skrev.

Dra på ferie og nyyyt🌞

Anonymkode: c3f8b...8da

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har gjort alt.
Vokste opp med utenlandsturer med familien hvert år. Har dratt med venner. Kjærester. Egne barn. Dratt alene.

Å dra alene er gøy altså! Du kan legge det ooo akkurat slik du vil.
Når jeg drar til London bruker jeg trene (løpe rundt i parkene), går på museer, markeder. Gjør ting jeg kan bruke så mye tid jeg vil på.
Drar jeg f.eks. til Hellas ligger jeg bare stille alene ei uke, og tar en løpeøkt på morgenen.

Har generelt ikke lagt opp til fart og moro på ferie, har brukt ferien til å være helt alene og ha fri fra alle 😂
Men om du vil er det lett å finne likesinnede! Enten ved å booke opplevelser til plassen du skal eller f.eks Tinder som noen andre her skrev.

Dra på ferie og nyyyt🌞

Anonymkode: c3f8b...8da

K31 forøvrig. Med null anonymitet der ja jaja

Endret av duplexx
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 14.05):

Personlig opplever jeg det litt trist å reise alene. Også etter ferien er det litt stusselig- fordi jeg ikke har noen å mimre med om turen etterpå, og ingen å snakke om opplevelsen(e) om i ettertid. (Å høre om andres ferieopplevelser på en tur en selv ikke var med på, er gørrkjedelig, spør du meg - med mindre det var en helt vanvittig, ekstraordinær tur.)

(…)

Anonymkode: 22211...97d

Jeg opplever det helt likt som du beskriver. Også det med å høre om andres reiser..zzzZz.

Jeg reiste alene en uke i et annet land, men husker knapt noe, da jeg har ingen å mimre med. 

Anonymkode: 12907...c46

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har planer om å reise alene på sikt. har hund nå, men når jeg ikke har det lenger så begynner jeg. Har allerede sett meg ut steder. har ikke vært på en ferie siden 2007. jeg tenker begynne med litt interrail i Europa. til jeg finner meg et sted som jeg kan tenke meg å reise tilbake til igjen og igjen. Er nå straks 47 år så regner med jeg er sikkert rundet 50 år før jeg blir å reise.  Jeg liker folk i små doser, og jeg er kronisk syk slik at ting som skjer i mitt tempo fungerer best. Finnes det noen flere uføre her som reiser alene?

Anonymkode: 5c112...20a

Skrevet

Liker best å reise med partner, da jeg hadde det. Men som singel foretrekker jeg å reise alene. Altså, ikke med venner. Reiser kun til sydlige strøk, utelukkende for å slappe av. Ligge på stranda, lese og spise masse junk👍

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg opplever det helt likt som du beskriver. Også det med å høre om andres reiser..zzzZz.

Jeg reiste alene en uke i et annet land, men husker knapt noe, da jeg har ingen å mimre med. 

Anonymkode: 12907...c46

I all verden, hvordan kan man ikke huske en reise man har vært på?

Anonymkode: cb259...aa3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

I all verden, hvordan kan man ikke huske en reise man har vært på?

Sikkert dritings gjennom hele ferien. Ellers husker man jo selvfølgelig. Men det kan jo være denne personen har en hjernelidelse personen ikke skriver om. Så viktig å ikke dømme :)

Anonymkode: ccf3b...558

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Sikkert dritings gjennom hele ferien. Ellers husker man jo selvfølgelig. Men det kan jo være denne personen har en hjernelidelse personen ikke skriver om. Så viktig å ikke dømme :)

Anonymkode: ccf3b...558

Ville ikke akkurat gått så langt 😛 men hvis man reiser alene er man jo virkelig sin egen lykkes smed, og har full kontroll på å gjøre ferien minneverdig. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg reiser ofte alene

Anonymkode: 7fb7e...6dc

AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (På 4.4.2023 den 15.58):

Liker best å reise med partner, da jeg hadde det. Men som singel foretrekker jeg å reise alene. Altså, ikke med venner. Reiser kun til sydlige strøk, utelukkende for å slappe av. Ligge på stranda, lese og spise masse junk👍

Et deilig avbrekk fra hverdagen ja......å trives i eget selskap er veldig viktig i dag. Ingen kjenner deg der du er.

Høydepunktet for meg er faktisk å komme meg ut om mårran på tur, spise ute på egenhånd...har jo folk rundt seg. Snakker lett med andre om jeg må det, men pleier ikke oppsøke noe kontakt. Men alltid blitt slik at andre gir meg oppmerksomhet, så har hatt mange fine samtaler rundt i verden.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, og derfor har jeg nesten aldri dratt på utenlandsferie (singel i 34 av 35 år). Liker å dra på tur, men synes ikke det er så givende alene. Ser dermed ikke for meg at det kommer til å bli så mye fremover heller, og uansett er snart ikke krona verdt papiret den er skrevet på. 

Anonymkode: a58e1...5b1

Skrevet

Liker også å reise alene. Kommer lett i kontakt med lokalbefolkningen da, og slipper å inngå mange kompromisser og kan gjøre det jeg selv har lyst til - siden jeg for det meste er enig med meg selv. 😉

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, og derfor har jeg nesten aldri dratt på utenlandsferie (singel i 34 av 35 år). Liker å dra på tur, men synes ikke det er så givende alene. Ser dermed ikke for meg at det kommer til å bli så mye fremover heller, og uansett er snart ikke krona verdt papiret den er skrevet på. 

Anonymkode: a58e1...5b1

Du  kan jo finne på ting i Norge :)  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 13.02):

Jeg har nettopp blitt singel og sommeren begynner å nærme seg med stormskritt.

Jeg har kjempelyst å reise på ferie i sommer, men har liksom ingen å reise med. Jeg liker litt mer action og eventyr enn å ligge på en strand på grand canaria...

Spørsmålet er derfor: Hva gjør dere single som vil ut på reise? Reiser dere alene? Finner dere likesinnede, og i så fall, hvor finner man disse? 

De fleste av mine venner er opptatt i forhold og har barn, så det er ikke så lett å finne noen.

Hilsen K35

Anonymkode: e4791...9dc

umm… drar på ferie alene som gift også jeg… man er da ikke siamesiske tvillinger?

Både helt alene eller sammen med en venninne eller kamerat (og iblant med mannen også altså).

Er alle vennene dine helt avhengige av å klenge på familiene sine 24/7? Det høres fryktelig trist ut…

Drar steder jeg kan trene, surfe, yoga, ri, snorkle etc

Anonymkode: 346dc...010

AnonymBruker
Skrevet
Callista skrev (20 timer siden):

Liker også å reise alene. Kommer lett i kontakt med lokalbefolkningen da, og slipper å inngå mange kompromisser og kan gjøre det jeg selv har lyst til - siden jeg for det meste er enig med meg selv. 😉

Det verste med å reise sammen med andre er at alt må skje sammen....fra frokosten og hele veien for mange.....blir jo ikke så fri som menneske da. Reise for meg er terapi og frihet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke singel, men jeg reiser stort sett alltid alene uansett, liker det best. 

Anonymkode: 392ad...6e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...