Gå til innhold

Får dere sove når dere er alene hjemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det får da være måte på å være tafatt. Hadde ikke blitt mye søvn på meg om jeg ikke hadde sovet når jeg var alene. Helt alene i et stort hus, langt fra folk. 

Anonymkode: 3be43...dc6

Trist at du ikke har kjent den tilknytningen til et annet menneske. Men enkelte trenger mulig et hardt skall? 

Anonymkode: 9e17e...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Trist at du ikke har kjent den tilknytningen til et annet menneske. Men enkelte trenger mulig et hardt skall? 

Hæ? Jeg har da meget sterke tilknytninger til andre mennesker jeg. Hva har det med saken å gjøre? Men jeg har og evnen til å tenke praktisk og være selvstendig. Når jeg er alene mye så må jeg jo sove. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sover elendig når jeg er hjemme alene. Mest fordi jeg er husredd, noe som høres helt teit ut. Når barna eller gubben er hjemme så tenker jeg ikke på det. Det er som oftest den første natta, deretter går det greit også blir det egentlig deilig å være alene. 

Anonymkode: 56afc...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen min far skulle kreft opereres  høsten 2011 min mor hadde gått bort noen måneder før da var jeg redd for å være alene i huset har aldri likt meg alene der alltid vært noe rart med det men med årene har det blitt bedre og skjønt at huset passer på meg tante fortalte at hennes bestefar hadde sagt at det er gravlagt tyskere på eiendommen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Er det vanlig for friske, voksne mennesker å være redde for å sove alene i sitt eget hjem? 

Anonymkode: 72de8...366

Nei, det er ikke vanlig.

Anonymkode: cf3a8...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

TS her. De to jeg nevnte i HI var redde for å sove alene. Uten noen spesiell grunn. Det kom ikke tydelig nok frem i innlegget mitt. 

Anonymkode: 72de8...366

De er som du skriver influencere.

De fleste har da ubehagelige erfaringer, gjerne med påtrengende menn. Da kan jeg forstå denne frykten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Før slet jeg med generalisert angst og var blant mange andre ting engstelig for å sove alene, men etter at jeg ble frisk fra det så har jeg ingen problemer med det. 

Anonymkode: 57f12...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem med å sove verken uten mann eller unger . Har hatt mann i Nordsjøen og skulle tatt seg ut om en ble så patetisk 🙈 Jeg synes det er tragisk at noen ikke kan finne ro i eget hjem uten å ha familien der . Barna har man på lån, de vokser opp , og mannen er ikke en kroppsdel vi er avhengig av for å overleve .  Skjønner at det er uvant om det er første gang liksom , men da må man jobbe med seg selv og tilrettelegge sånn at man takler det videre. Jeg elsker mannen min bare for å ha det på det rene , ting kan fort vries på her 😅Men altså både god søvn med og uten han . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i ett stort hus med store vinduer helt alene med barn. Hvis jeg ikke skulle få sove, hadde jeg hatt ett problem.

Men ja har også venniner som sier de ikke sover, da mannen er bortreist. Så virker som det er vanlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Her er det nok du som har et problem , for dette har ingenting med hardt skall å gjøre . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mange som er husredd, så det er vel egentlig naturlig. Også har jeg skjønt at for mange handler sånt om vaner. Er man vant til å hele tiden sove sammen med noen/ha noen spesielle lyder i huset som kommer av en annen person, kan det være vanskelig å sove.

Jeg er alenemor, så jeg sover ytterst sjeldent alene i huset. Så jeg husker ikke hvordan jeg sover de gangene barnet har ligget hos andre. Men om jeg sover dårlig, så er det ikke fordi jeg er husredd iallfall. 

Anonymkode: 9f988...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De dagene mannen min jobber nattevakter, de nettene får jeg virkelig sove. Ikke noe snorking og bevegelser som vekker meg. Elsker det!

Før var jeg mer husredd. Er ikke noe problem nå. Har tenåringer, hund og alarm. Selv så sover jeg ikke så tungt, så noen av oss vil våkne av lyder.

Anonymkode: 2b7ed...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har hele livet mitt ikke likt å måtte sove alene, og jeg liker det heller ikke i voksen alder. Jeg har ingen problemer med å sove om mannen min er borte, men da har jeg barna i huset. Men innimellom er de alle borte, og da sover jeg ikke noe godt. Jeg trenger ikke å måtte sove med noen på samme rom, men føler meg tryggere om det er andre i huset. Det er nok et urinstinkt som slår til, at det er beskyttelse å sove med flokken rundt seg.

Anonymkode: cbde1...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Klart det. Jeg bor alene og sover som en stein hver natt om jeg sover alene eller sammen med noen. Men jeg sover jo enda bedre når jeg sover med noen og vi har hatt sex først. 

Jeg er ikke redd eller noe men jeg låser alltid og må dobbeltskjekke når jeg er alene og sover alene. Fordi jeg vil ikke ha folk inn som jeg ikke kjenner og ikke har invitert på forhånd. Kan skje at jeg sover dårligere hvis jeg ikke låser. Vet ikke men. Jeg er i alle fall alltid trøtt når jeg legger meg om natten og sovner med en gang. 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Aragon skrev (3 timer siden):

Her er det nok du som har et problem , for dette har ingenting med hardt skall å gjøre . 

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det får da være måte på å være tafatt. Hadde ikke blitt mye søvn på meg om jeg ikke hadde sovet når jeg var alene. Helt alene i et stort hus, langt fra folk. 

Jeg siterte ordbruken. Ikke det at man sliter med å sove i seg selv.

Om man har et behov for å bruke nedsettende begrep om andre, så ligger følelsene som oftest hos en selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Sover godt når jeg er alene, har selskap av hundene så evt lyder tilskrives dem.

Anonymkode: 36f50...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 19.50):

Er litt rart å tenke på at voksne mennesker ikke tør å være alene i sitt eget hjem uten å bli engstelige og redde. Jeg forstår det ikke helt. Hva er de egentlig redde for, hvis de bor i bebodde strøk der det er andre folk som kan komme til unnsetning om noe skjer? Det JEG er redd for er øde steder, der man ikke har noen nabo å løpe over til og be om hjelp om noe skulle skje. Om en skummel mann med ondt i sinne skulle komme og bryte seg inn fordi det er ingen vitner i nærheten...

Men nei. Jeg kunne aldri bodd sånn øde til, så jeg har ingen grunn til å være husredd. Alltid folk i nærheten.

Anonymkode: 41417...04c

Frykt er ikke alltid rasjonell. Den er der, men den som er redd kan ikke sette fingeren på hva som er grunnen til at hun/han er redd, de har bare en redsel.

Jeg har en venninne som er redd for frosker. Fobien hennes er såpass ille at hun vegrer seg for å gå på fjelltur. Selv om dette for meg, og sikkert de fleste andre, fortoner seg som merkelig (jeg har ikke tall på alle de små, søte froskene jeg har plukket opp på fjelltur), og hun synes det er flaut selv, så kunne det ikke falle meg inn å latterliggjøre henne for det. Hun kan bare ikke forklare hva det er som gjør henne så redd. Sånn er det med de som er husredde også, de vet jo at det ikke vil komme et spøkelse hoppende frem for å overfalle dem, men likevel kvepper de til av den minste lyd, og er redd for å være alene.

De som ikke er redde får være glad for at de slipper den plagen som disse menneskene har.

Når det gjelder influencere, så kan vel sånt være en måte å skaffe seg oppmerksomhet på, ikke vet jeg.

Anonymkode: 14b19...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...