Gå til innhold

Fredrik Solvang, debatten

Gipetto

Anbefalte innlegg

.... det er noe med han som gjør meg så utrolig irritert. Synes han virker så utrolig frekk. Er det bare jeg som er litt hårsår? Klarer ikke se på programmet engang 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes han er dyktig i rollen sin jeg. Han tør å være direkte med politikere og andre maktpersoner når han stiller spørsmål, og godtar ikke at de snakker seg unna. 

• Liker 37
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng
15 minutter siden, Gipetto said:

.... det er noe med han som gjør meg så utrolig irritert. Synes han virker så utrolig frekk. Er det bare jeg som er litt hårsår? Klarer ikke se på programmet engang 😅

Tja. Jeg syntes det er frekt av politikere å ikke svare på spørsmål. Å komme med vissvass som "jeg forstår det er vanskelig", istedetfor å ha en logisk og saklig debatt. De tenker jo at nordmenn er idioter som ikke forstår argumenter, så de kommer med tullefraser istedet. Jeg syntes den slags frekkhet gjerne kan møtes med Solvang's "frekkhet"

Når det er sagt, så tviler jeg på at Solvang stiller spørsmål han ikke har fått mer eller mindre godkjent av politikeren i forkant. Opplegget blir nøye planlagt i forkant, der politikerne sier hva de vil og ikke vil snakke om. Får de ikke viljen sin, nekter politikerne å stille, og debatten blir et tamt program uten relevante deltagere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker han! Han har en utfordrende jobb som debattleder, målet hans skal være å belyse flere sider av en sak som krever at han ikke alltid kan stryke gjestene med hårene. Nårdet er sagt så synes jeg ikke han er ufin mot deltakerne i programmet. Så du er nok kanskje litt vel hårsår TS

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refreng skrev (4 timer siden):

Tja. Jeg syntes det er frekt av politikere å ikke svare på spørsmål. Å komme med vissvass som "jeg forstår det er vanskelig", istedetfor å ha en logisk og saklig debatt. De tenker jo at nordmenn er idioter som ikke forstår argumenter, så de kommer med tullefraser istedet. Jeg syntes den slags frekkhet gjerne kan møtes med Solvang's "frekkhet"

viljNår det er sagt, så tviler jeg på at Solvang stiller spørsmål han ikke har fått mer eller mindre godkjent av politikeren i forkant. Opplegget blir nøye planlagt i forkant, der politikerne sier hva de vil og ikke vil snakke om. Får de ikkeen sin, nekter politikerne å stille, og debatten blir et tamt program uten relevante deltagere

Det er på ingen måte slik medier jobber. Han er godt forberedt og har en redaksjon i ryggen, som hjelper til med å få oversikt og stille relevante spørsmål. 

Når det er sagt synes jeg at han av og til har gjort for dårlig forarbeid. Han har ikke fått full oversikt over saken som diskuteres. Senest i debatten om Sophie Elise og NRK.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Han er slitsom å høre på… spørsmål og budskap forsvinner i feilsnakking og sotrimg, og flau latter for å dekke over snakkefeilene.

Sikkert flink fyr, men ikke flink til å snakke trygt og uanstrengt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet liker jeg han. Men til tider så surrer han litt og tråden mistes. Husker han også var veldig god på dagsnytt18, som nok er grunnen til at han 'rykket opp' til debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...