AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #1 Del Skrevet 28. mars 2023 Hei, Jeg ser det ligger en del Tesla Model S ute på finn nå til en relativt rimelig penge (200 000-300 000), men det jeg lurer på er hvordan prisbilde for å eie en Model S er? Jeg har hørt ett gammelt ordtak som sier "Om du ikke har råd til å kjøpe bilen som ny, så har du heller ikke råd til å eie den brukt". Disse Model S`ene kostet jo 600 000-800 000 når di kom. Er redd det er samme som eldre Porche Cayenner, lav kjøpspris men svindyre deler og vedlikehold. Anonymkode: f52f6...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shackle Skrevet 28. mars 2023 #2 Del Skrevet 28. mars 2023 Det er ett par ting du må tenke på før du går til innkjøp av en brukt Model S. Dette er en bil som er veldig dyr å forsikre, samt det er en stor bil som gjør at bremser og den slags koster skjorta når du må bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #3 Del Skrevet 28. mars 2023 Hadde du ikke råd til en ny luksusbil så har du ikke råd til å vedlikeholde en brukt heller. Gjelder alle merker (- Lexsus) Anonymkode: d3c01...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #4 Del Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei, Jeg ser det ligger en del Tesla Model S ute på finn nå til en relativt rimelig penge (200 000-300 000), men det jeg lurer på er hvordan prisbilde for å eie en Model S er? Jeg har hørt ett gammelt ordtak som sier "Om du ikke har råd til å kjøpe bilen som ny, så har du heller ikke råd til å eie den brukt". Disse Model S`ene kostet jo 600 000-800 000 når di kom. Er redd det er samme som eldre Porche Cayenner, lav kjøpspris men svindyre deler og vedlikehold. Anonymkode: f52f6...526 Jeg hadde ikke turt å kjøpe en såpass gammel Tesla. Det er greit at de få bevegelige deler i motor. Men når noe først ryker så blir gjerne prisen skyhøy. Og en 10 år gammel el-bil og noe ryker så smeller det ofte skikkelig. Styringsystmer, batteri, ol. Hjuloppheng må man garantert bytte etter hvert, det gjelder de fleste biler men momentet er skyhøyt og med 400-500hk og aks.glade eiere alt av drivverk hjuling. Jeg har hatt mye gammel "luxus". BMW X5, BMW / serie, Landcruiser osv. Og selv om jeg er mekaniker så betalte jeg mer en 100.000 i rep. over 3 år. Får du en feilmelding på gammel luksus begynner prisen på 10.000kr. Og det er nærmest uansett. Luxus = Mange feilkilder. Anonymkode: b85ef...099 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #5 Del Skrevet 28. mars 2023 Jeg har en gammel s og det er ikke såå dyrt. Det er slitedeler som må byttes siden det er en gammel bil som har gått langt, men det er billigere enn på vår bmw. Tesla skaffer alt av deler, men bilxtra kan ikke skaffe mer enn vanlige slitedeler. Synes det er mye bil for pengene, selv med 10-20k i verkstedregning i året. Anonymkode: 87c44...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet 30. mars 2023 #6 Del Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 15.03): Hadde du ikke råd til en ny luksusbil så har du ikke råd til å vedlikeholde en brukt heller. Gjelder alle merker (- Lexsus) Anonymkode: d3c01...9ca Spør av nysgjerrighet. Har lest mange ganger i årenes løp om god byggekvalitet på Lexus. Men det merket trenger også service og vedlikehold og de gangene deler må skiftes regner jeg med det er dyrt siden bilen er Japansk. Kan du argumentere litt om dette siden du fraråder gamle premiumbiler minus Lexus ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå