AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #61 Skrevet 7. mai 2023 Kaffegjest = gavekåte brudepar Anonymkode: b12b3...6b1 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #62 Skrevet 8. mai 2023 Vi skulle egentlig ha kaffegjester, men jeg kjente mer og mer på det, så vi gikk bort i fra det og sa til kaffegjestene at de var invitert hele dagen Anonymkode: ef283...9e9
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #63 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vi skulle egentlig ha kaffegjester, men jeg kjente mer og mer på det, så vi gikk bort i fra det og sa til kaffegjestene at de var invitert hele dagen Anonymkode: ef283...9e9 Dere hadde invitert de som Kaffegjester først også ombestemte dere dere? Hvor lenge før bryllupet fikk kaffegjestene beskjed om at de var invitert hele dagen? Anonymkode: 42728...d69 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #64 Skrevet 8. mai 2023 Jeg elsker å komme som kaffegjest. Slipper de lengste talene, og som regel følger det en koselig fest etterpå. Anonymkode: 3ba77...07d 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #65 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ikke enig. Inviterer man gjester så har man et ansvar som vertskap. Jeg liker ikke kake, så da serverer vi ikke det, liksom? Jeg ønsker å ha mange flere gjester enn jeg har råd til, så da blir det en hel haug med kaffegjester. Anonymkode: 2a8d2...783 Stor forskjell på å servere kaker og alkohol, alkohol gjør noe med folk. Noe vi ikke alle liker. Det med kaffegjester handler ikke om penger for min del, vi ønsker bare å ha de nærmeste og helt intimt til middagen. Og så løser det mer opp når kaffegjester kommer. Da mingler man og får snakket med flere. Anonymkode: 41813...f2d
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #66 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Dere hadde invitert de som Kaffegjester først også ombestemte dere dere? Hvor lenge før bryllupet fikk kaffegjestene beskjed om at de var invitert hele dagen? Anonymkode: 42728...d69 Vi hadde invitert 60 og noen til middag (kun familie og forlovere) og rundt 70 stk til kaffe og kake (alle venner og kjentr vi ønska å ha med på feiring og fest). Når fristen gikk ut, så var det litt frafall på den ene og den andre siden, og vi kjente veldig på at vi angret for at alle ikke ble invitert hele dagen. Så vi sendte ut en melding to dager etter fristen gikk ut og vi hadde sett på svarene. Dette var 2 mnd før bryllupet, og alle kaffegjestene - altså vennene våre, de synes dette var en positiv overaskelse. 89 stk ble vi til sammen. Anonymkode: ef283...9e9 2
Eva-Lena Skrevet 9. mai 2023 #67 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 10.00): Hva syns dere om Kaffegjester som konsept? Vi skal ha 60 gjester av nærmeste familie og venner til middagen og har ikke Kaffegjester, men sitter og funderer på om vi skulle invitert rundt 20 stk til festen etter middagen likevel. Typ venner og søskenbarn som bor i byen vi gifter oss i. Fra ca 21, til kaffe og kaker og åpen bar. Ønsker stor fest, men har alltid tenkt det er litt frekt med Kaffegjester. Hva tenker dere? Er Kaffegjester en uting eller har dere selv kost dere som Kaffegjester bryllup Anonymkode: 42728...d69 Jeg hadde ikke giddet å komme på kaffe og kaker klokka 21 på kvelden. Da jeg giftet meg hadde vi også gjester til kaffe og kaker, men de ble invitert fra klokka 17. Da var det mange timer igjen av kvelden og natta.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #68 Skrevet 9. mai 2023 Tror det er store forskjeller på hvor i landst man kommer fra, om man synes dette er ok eller ikke. Mange steder helt vanlig andre steder ikke. I hvert fall vanlig på mindre steder på Vestlandet. Bare hold tidsplan og ikke la dem sitte og vente, så er det greit det. Anonymkode: bc144...d0b
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #69 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror det er store forskjeller på hvor i landst man kommer fra, om man synes dette er ok eller ikke. Mange steder helt vanlig andre steder ikke. I hvert fall vanlig på mindre steder på Vestlandet. Bare hold tidsplan og ikke la dem sitte og vente, så er det greit det. Anonymkode: bc144...d0b Ja, jeg tror det er et bygdefenomen. Jeg har aldri opplevd det. Anonymkode: 2a8d2...783
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå