Gå til innhold

Ingen i min nærmeste vennekrets oppholder seg alene med menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har aldri tenkt at det er noe problem å være alene sammen med en mann jeg ikke er i en relasjon til. 

Altså, jeg ville ikke gått inn på en do eller et bad alene med en annen mann, og antagelig ikke i en garderobe heller. Men det handler vel mer om at jeg ikke liker å kle av meg foran fremmede, enn at jeg er redd for at noe skal skje. 

Å være alene et sted sammen med et familiemedlem, en kollega eller en venn er vel ikke unormalt? 
Det er ikke sånn at en vanlig, hyggelig og normal kollega blir et monster som fysisk holder meg fast og voldtar meg, bare for at vi er de to eneste på kontoret en dag. 

Anonymkode: ad00f...415

Der sa du noe interessant. 

Jeg følte jo også for å poengtere at jeg gjerne finner på ting med menn, med med enkelte unntak. 

Jeg er ikke komfortabel med å skifte med andre, nakenhet sammen med andre, og ikke minst det å sove med andre. 

jeg gjør det likevel med kvinner i enkelte settinger, aldri med menn. 

Men det har rett og slett noe med hva samfunnet har lært meg om dette. Fra barneskolealder, leirskole, studentkollektiv og mer, der dette var noe man kunne gjøre i nærheten av det samme kjønn. 

Egentlig betyr det ikke noe for meg om det er menn eller kvinner i slike settinger. Det er ukomfortabelt uansett. Men samfunnet har av en eller annen grunn lært meg at det ene er ok, og det andre ikke er det. 

Anonymkode: 196c6...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg unngår også å være alene med menn jeg ikke kjenner, men velger også hvem jeg blir kjent med med omhu for det er i hjemmet av den man stoler på som mest vold og overgrep skjer

Anonymkode: 131ab...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...