AnonymBruker Skrevet 9. november #221 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvilken prisklasse har egentlig dere som ikke får solgt ? Virker som markedet <5m er relativt normalt mens 10+ er rimelig dødt utenom enkelte unntak der folk har pengene på bok og ikke trenger finansiering. Men da er det ikke snakk om boliger i ett byggefelt der alle er like men der en har fin lokasjon Anonymkode: 35108...f1d For å svare for egen del, så var det hus til 9+ og det var budkrig og folk forsøkte å kapre det før visning. Det gikk langt (!) over takst, snakker 10++ Nabohuset har ligget til 11 millioner nå i over ett år. Får ikke solgt. Er hus litt lenger opp i området ligger til 13, får ikke solgt. Vi tok sjansen å la oss litt under, fikk mange interessante og pang gikk det langt over hva vi forventet 😅 Anonymkode: 30887...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #222 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvilken prisklasse har egentlig dere som ikke får solgt ? Virker som markedet <5m er relativt normalt mens 10+ er rimelig dødt utenom enkelte unntak der folk har pengene på bok og ikke trenger finansiering. Men da er det ikke snakk om boliger i ett byggefelt der alle er like men der en har fin lokasjon Anonymkode: 35108...f1d Vi startet på 3,4 mill og håper nå å få solgt til 2,7. Anonymkode: 266f5...dc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #223 Del Skrevet 9. november En nær slektning solgte hus i Holmenkollen for 700 000 over takst, dagen etter første visning. Prisklasse 13-14 mill går så det griner på Oslo vest, mens boliger i sjiktet over 18 mill går tregere. Jeg hater huset vi bor i nå, men den har svært upopulær beliggenhet, så må bare holde ut til neste gang boligmarkedet er varmt. Ikke en sjans i havet å få solgt med upopulær beliggenhet nå som boligmarkedet er så labert, ikke uten å gå med flere millioner i tap. Anonymkode: 6d970...0f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november #224 Del Skrevet 12. november Må bare skyte inn noe her. Jeg er ikke i denne situasjonen, men vi ønsker å selge vårt, men har ingen gjeld på det og noe penger på bok. Bød på en leilighet i forrige uke og fikk avslag for selger vil ha mer. Men det sykeste her er at megler har priset denne så sinnsykt høyt og dette er et gammelt par som vil flytte til noe mer lettstelt, men tydeligvis så er cash viktigere enn å få solgt. Ligget ute siden august, vi er de eneste som har lagt inn bud, vært 3 på visning med oss og det er et oppussingsobjekt med to bad og kjøkken som må tas. Men før jeg prater meg bort: Jeg tror det store problemet i markedet i dag er at meglere priser mye ALTFOR høyt og eiere forventer seg så sinnsykt mye for "gammal dritt" fordi som en tidligere sa i tråden her: Jeg SKAL TJENE på dette samma hva.. Anonymkode: 88f5a...78a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november #225 Del Skrevet 12. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Må bare skyte inn noe her. Jeg er ikke i denne situasjonen, men vi ønsker å selge vårt, men har ingen gjeld på det og noe penger på bok. Bød på en leilighet i forrige uke og fikk avslag for selger vil ha mer. Men det sykeste her er at megler har priset denne så sinnsykt høyt og dette er et gammelt par som vil flytte til noe mer lettstelt, men tydeligvis så er cash viktigere enn å få solgt. Ligget ute siden august, vi er de eneste som har lagt inn bud, vært 3 på visning med oss og det er et oppussingsobjekt med to bad og kjøkken som må tas. Men før jeg prater meg bort: Jeg tror det store problemet i markedet i dag er at meglere priser mye ALTFOR høyt og eiere forventer seg så sinnsykt mye for "gammal dritt" fordi som en tidligere sa i tråden her: Jeg SKAL TJENE på dette samma hva.. Anonymkode: 88f5a...78a Vi var i samme situasjon. Var kun vi som la inn bud. De avslo budet. vi hadde is i maget. Megler var veldig på og ringte oss flere ganger i ettertid. Vi sa som sant var, det må pusses opp. De satt opp flere visninger, og vi visste ingen kom. vi la inn et lavere bud enn det første budet vårt. Som de da endte med å godta. megler var sur og lite hyggelig. Anonymkode: 348fe...07f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november #226 Del Skrevet 12. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi var i samme situasjon. Var kun vi som la inn bud. De avslo budet. vi hadde is i maget. Megler var veldig på og ringte oss flere ganger i ettertid. Vi sa som sant var, det må pusses opp. De satt opp flere visninger, og vi visste ingen kom. vi la inn et lavere bud enn det første budet vårt. Som de da endte med å godta. megler var sur og lite hyggelig. Anonymkode: 348fe...07f Akkurat det samme her.. Før dette kunne megler ringe å prate og prate lenge som om vi var venner.. Men når vi la inn budet så ringte hen bare å sa "aksepterer ikke så lavt, vi skal relansere det" også la hen på.. Tydelig veldig snurt og ikke hyggelig lenger.. Men jeg vet av bekjente i meglerverden at hen er mislikt på kontoret hen jobber også så flere som har problemer med denne personen. Anonymkode: 88f5a...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november #227 Del Skrevet 12. november AnonymBruker skrev (10 timer siden): Må bare skyte inn noe her. Jeg er ikke i denne situasjonen, men vi ønsker å selge vårt, men har ingen gjeld på det og noe penger på bok. Bød på en leilighet i forrige uke og fikk avslag for selger vil ha mer. Men det sykeste her er at megler har priset denne så sinnsykt høyt og dette er et gammelt par som vil flytte til noe mer lettstelt, men tydeligvis så er cash viktigere enn å få solgt. Ligget ute siden august, vi er de eneste som har lagt inn bud, vært 3 på visning med oss og det er et oppussingsobjekt med to bad og kjøkken som må tas. Anonymkode: 88f5a...78a For vår del fikk vi endelig bud i dag, hadde nesten gitt opp for i år. Langt under prisantydning, så prøvde å få det litt opp. Men kjøper sto naturlig nok på sitt i dagens marked, så da valgte vi å godta siden det var eneste bud på et halvt år og ingen vet hva som skjer neste år. Men vi er også i en situasjon der vi kunne ha valgt å takke nei og vente, og det må jo kjøpere også forholde seg til. Tenker i det markedet som er nå så finner du som kjøper noen som er vilige til å gå langt under prisantydning om du prøver litt til. Så sant man ikke MÅ selge, er det jo helt opp til selgeren å bestemme hva man er villig til å la det gå for. At cash er viktigere enn å få solgt er jo helt kurant om det er slik man ønsker det. Det er absolutt kjøpers marked nå, men det betyr ikke at man har et slags krav på å få kjøpt akkurat den man vil. Noen vil heller bli boende enn å selge til en lav pris. Anonymkode: 266f5...dc8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember #228 Del Skrevet 14. desember AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 3.03): Må bare skyte inn noe her. Jeg er ikke i denne situasjonen, men vi ønsker å selge vårt, men har ingen gjeld på det og noe penger på bok. Bød på en leilighet i forrige uke og fikk avslag for selger vil ha mer. Men det sykeste her er at megler har priset denne så sinnsykt høyt og dette er et gammelt par som vil flytte til noe mer lettstelt, men tydeligvis så er cash viktigere enn å få solgt. Ligget ute siden august, vi er de eneste som har lagt inn bud, vært 3 på visning med oss og det er et oppussingsobjekt med to bad og kjøkken som må tas. Men før jeg prater meg bort: Jeg tror det store problemet i markedet i dag er at meglere priser mye ALTFOR høyt og eiere forventer seg så sinnsykt mye for "gammal dritt" fordi som en tidligere sa i tråden her: Jeg SKAL TJENE på dette samma hva.. Anonymkode: 88f5a...78a Ja det er noen som prøver å selge et hus i nærområdet her til altfor høy pris. Jeg visste umiddelbart at det der får de aldri solgt, ikke til den prisen. Her har både megler og selger vært totalt urealistiske. Nå 4 mnd senere, så er boligen fremdeles til salgs, men de har ikke senket prisen. Så de er tydeligvis ikke desperate, og tenker nok å relansere på nyåret (annonsen er inaktiv nå). Anonymkode: 6d970...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå