Gå til innhold

Støttetråd for oss som ikke får solgt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er dette jeg ikke vet, om jeg har fått mellomfinansiering. De har jo sagt ja til å kjøpe et nytt hus, trodde vel det skulle gå greit å selge det gamle. Jeg vet ikke om jeg har fått mellomfinansiering .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Carolain skrev (8 minutter siden):

Det er dette jeg ikke vet, om jeg har fått mellomfinansiering. De har jo sagt ja til å kjøpe et nytt hus, trodde vel det skulle gå greit å selge det gamle. Jeg vet ikke om jeg har fått mellomfinansiering .

Når er overtagelse på det nye? Og hvor lenge har det gamle vært for salg? Er det mulig å utsette overtagelse? Selv om det gamle huset blir solgt i morgen, vil jo trolig overtagelsen til nye kjøpere først skje om noen måneder, så her må du snu alle steiner for å finne en løsning. 😕

Anonymkode: 7240d...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carolain skrev (14 minutter siden):

Hva har du skrevet under på? Du må da vite hva slags lån du har fått før du har kjøpt ny bolig? 

De har ikke lov til å gi mellomfinansiering eller lån på ny bolig i tillegg til gamle baser på at de tror at du får solgt. De har kun lov til å gi dette når de vet du kan betjene begge lånene. Ref finansavtaleloven. 

På tide at du setter deg inn i dette, hva du har fått av lon og tar litt kontroll. Så tafatt kan man rett og slett ikke være, her må du ta ansvar. 

Gå inn på banken å se hva det står der. 

Anonymkode: 905a1...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar. Nå søkte jeg i Mailmappen min, der stod det et dokument fra banken om at jeg hadde mellomfinansiering til medio april, forutsatt salg av eksisterende bolig. Så det er jo veldig betryggende . Jeg trodde ikke de ville betale nye huset. Så blir det å skaffe 52 tusen i måneden til renter ( utleie)

Anonymkode: f16b3...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klart 52000er med avdragsfrihet, og så må jeg betale 20 000 på eksisterende lån, også det avdragsfritt. Det går akkurat rundt nå. Så de 52000 må komme fra et annet sted.

Anonymkode: f16b3...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Annonse

Jeg har prøvd å selge huset mitt siden april 2023, nå er det juni 2024. Ingen har kommet på visning og prisen er satt ned to ganger. Huset er helt nytt og kjempefint, men siden det er høye felleskostnader i måneden (borettslaget har fellesgjeld), så kan det være en av grunnene. Det er kjempestressende! Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg leier ut huset nå, men det er bare for en kort periode. Får ikke skaffet ny leieboer heller. Så forstår absolutt hvordan du har det!!

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sunny1985 skrev (4 minutter siden):

Jeg har prøvd å selge huset mitt siden april 2023, nå er det juni 2024. Ingen har kommet på visning og prisen er satt ned to ganger. Huset er helt nytt og kjempefint, men siden det er høye felleskostnader i måneden (borettslaget har fellesgjeld), så kan det være en av grunnene. Det er kjempestressende! Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg leier ut huset nå, men det er bare for en kort periode. Får ikke skaffet ny leieboer heller. Så forstår absolutt hvordan du har det!!

Vil du si hvor i Norge dette er? Et lite sted?

Anonymkode: 52ce6...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset ligger på Stathelle i Bamble kommune (Telemark). 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sunny1985 skrev (1 time siden):

Huff så stressende! Jeg trodde egentlig at det dårlige boligmarkedet begynte å løsne litt nå? Hvorfor får du ikke ny leieboer? 

Anonymkode: 6d970...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Huff så stressende! Jeg trodde egentlig at det dårlige boligmarkedet begynte å løsne litt nå? Hvorfor får du ikke ny leieboer? 

Anonymkode: 6d970...0f8

Ja, det er kjempestressende! Betaler jo på to hus, men har heldigvis leieboer ut juli. Det var veldig interesse for boligen i begynnelsen ift. leie, men nå har det dabbet av. Trodde markedet hadde løsnet litt jeg også, men neida…

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sunny1985 skrev (18 timer siden):

Ja, det er kjempestressende! Betaler jo på to hus, men har heldigvis leieboer ut juli. Det var veldig interesse for boligen i begynnelsen ift. leie, men nå har det dabbet av. Trodde markedet hadde løsnet litt jeg også, men neida…

Om du kun har satt ned prisen 2 ganger på over 1 år har du jo grunnen noe der. 
jeg satt ned prisen 2 ganger på 6 måneder for å få solgt. 

Anonymkode: 348fe...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meglere vil forsøke å selge seg inn med høyest mulig "solgt" - pris. Det er ikke sikkert den alltid er reell, men mer for at du skal velge vedkommende som megler. Sier ikke det er tilfelle, men ville heller tenk på hva du kjøpte den for kontra hva megler tror du vil få. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg prøver å selge en 2 roms i Oslo området (øst). Har kun prøvd i en måneds tid, men 0 på visning og selvfølgelig ingen bud. Har kjøpt ny leilighet som jeg tar over til høsten og merker jeg allerede begynner å stresse med salget. 3 visninger og ingen som kom. Relansering i august og håper virkelig å få solgt i løpet av august / september og senest oktober.. Oppdaterer tråden. Det er virkelig en stressfaktor i livet :( 

Anonymkode: 10583...86c

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 17.19):

Om du kun har satt ned prisen 2 ganger på over 1 år har du jo grunnen noe der. 
jeg satt ned prisen 2 ganger på 6 måneder for å få solgt. 

Anonymkode: 348fe...07f

Ja, men hvis jeg setter ned prisen mer nå, så får jeg mindre enn hva jeg ga for huset. Jeg ønsker jo ikke å gå i minus…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jokke1 skrev (På 18.6.2024 den 18.05):

Meglere vil forsøke å selge seg inn med høyest mulig "solgt" - pris. Det er ikke sikkert den alltid er reell, men mer for at du skal velge vedkommende som megler. Sier ikke det er tilfelle, men ville heller tenk på hva du kjøpte den for kontra hva megler tror du vil få. 

Jeg har allerede byttet megler én gang. Jeg ønsker heller ikke å gå mer ned i pris, for da vil jeg få mindre enn hva jeg ga for huset…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Sunny1985 skrev (11 timer siden):

Jeg har allerede byttet megler én gang. Jeg ønsker heller ikke å gå mer ned i pris, for da vil jeg få mindre enn hva jeg ga for huset…

Vi har prøvd å selge i snart et år! Har lyst til å trekke det av markedet, leie ut et år og så legge det ut igjen med ny megler eller propr. Men må jeg da betale nåværende megler noe? 

Anonymkode: 19b58...636

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vi har prøvd å selge i snart et år! Har lyst til å trekke det av markedet, leie ut et år og så legge det ut igjen med ny megler eller propr. Men må jeg da betale nåværende megler noe? 

Anonymkode: 19b58...636

Hva står det i kontrakten du signerte da du inngikk avtalen med megleren?

Anonymkode: 26463...fef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dagbladet skriver jo at eiendomsbransjen går så det griner? De selger hus som hakka møkk i følge de. 

Hva med leie ut til kommunen? De trenger hus til å få inn ukrainske flyktninger. 

Anonymkode: c2aca...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
AnonymBruker

Får ikke solgt jeg heller, prøvd i snart 2 mnd. Leilighet supersentralt i sted utenfor Oslo (med togavgang hvert 10. min ++) til Oslo. Disse lielighetne har alltid vært superpopulære, naboen solgte rett før sommeren etter 1. visning og budrunde. 

Skjønner ikke hvorfor det er null interesse. Føler jeg holder på å gå på en psykisk smell her 

Anonymkode: 12cae...d59

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...