Gå til innhold

Kan man kommunisere med de døde, følger de med på oss?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Apis skrev (3 minutter siden):

Genetisk hukommelse er et meget interessant fagfelt, det viser seg nå at vi arver våre forfedres erfaringer og opplevelser.  

Er de som sier at når barn ser etter monstre under sengen,  så er det erfaringer fra forfedre som levde i steinalderen som så etter Sabeltann tigere i hulen de skulle overnatte i. 

Søk på epigenitikk,  det kan være at vi bærer våre foreldres og kanskje mest besteforeldre i vårt DNA

Ts her. Jeg ser ikke hvordan dette forklarer at folk merker personers tilstedetværelse. Det du snakker om er følelser, traumer, frykt osv som går i arv.

Anonymkode: 851aa...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes ikke det er rart. Jeg som skrev tidligere i tråden om at dyr på en måte eksisterer i begge dimensjoner på en gang.

Så jeg synes det er helt naturlig at fugler, sommerfugler og andre dyr kan hjelpe til med å gi oss beskjeder fra den andre siden.

Anonymkode: 4a69e...ecf

ts her.
Mennesker er jo også dyr da. Vi bør vel og eksistere i begge dimensjonene ??

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

ts her.
Mennesker er jo også dyr da. Vi bør vel og eksistere i begge dimensjonene ??

Jeg tror vi kunne ha gjort det hvis vi ikke ble indoktrinert med så mye tvil.

Små barn gjør det, før foreldre og andre voksne forteller dem at det de ser bare er innbilning. Da blir det tryggest å stenge det ute for å passe inn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts her. Jeg ser ikke hvordan dette forklarer at folk merker personers tilstedetværelse. Det du snakker om er følelser, traumer, frykt osv som går i arv.

Ja men når DNA't inneholder arv, miljø og nå også hukommelse,  hvorfor skal det ikke inneholde mere gaver fra våre forfedre? 

Forklarer jo selvfølgelig ikke kontakt med døde ikke familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Mener du virkelig at hvis du hadde stått i et helt mørkt rom, eller hatt bind for øynene, så hadde du ikke merket om det var en annen person i rommet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mener du virkelig at hvis du hadde stått i et helt mørkt rom, eller hatt bind for øynene, så hadde du ikke merket om det var en annen person i rommet?

Om jeg fikk bind for øynene i et tomt svart rom, hadde på musikk på øret når personen gikk i rommet, og musikken ble slått av, og persone er helt stille (ikke kan høres), så hadde jeg ikke merket det. Det er jeg ganske sikker på.  Men aldri testet så klart. Men alle har vel skvettet fordi en person gått "lydløst" inn i et rom før? Blir jo det samme. Er ikke alltid man merker at det er flere personer tilstedet om de er helt stille.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror vi kunne ha gjort det hvis vi ikke ble indoktrinert med så mye tvil.

Små barn gjør det, før foreldre og andre voksne forteller dem at det de ser bare er innbilning. Da blir det tryggest å stenge det ute for å passe inn.

Forskere forklarer dette med at hjernen sliter med å skille virklighet og fantasi ;) mange artikler om dette på nettet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde vært interessant om du hadde klart å merke andre personer i helt mørkt rom, når det er helt stille/du hørerer på musikk. Tror du hadde blitt overrasket ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så spennende at du får inn dette! Syns det var sterkt å lese det du skriver her, at du får opp alt dette❤️ Kan jeg spørre om du tilfeldigvis får opp noe om pappa, som døde altfor tidlig, for mange år siden? Er han med oss? Har han det bra? Er han sammen med familie der han er? ❤️

Anonymkode: 8fbc5...2a2

Jeg skulle gjerne gitt deg svar du ønsker, men jeg har ikke evner på dette området til å få frem informasjon på vilje eller ved å koble meg på.

De gangene jeg har opplevd lignende som jeg skrev om moren til den andre i tråden, da kommer det til meg uten at jeg har forsøkt. Jeg kan ikke forklare det, men jeg kjenner forskjell på hva som bare kommer og hva som er egne tanker og ønsker. Jeg har hele livet hatt en annen evne som også bare kommer, jeg får beskjed om noe helt spesifikt som så stemmer. Jeg har også en annen evne som i hovedsak, men ikke bare, gjelder personer jeg står nær, og det er også blitt bekreftet gjentatte ganger, selv av leger.

I dette siste kan jeg "koble meg på" og få svar hvis jeg ikke får det utenfra. Men jeg har ikke evne til å gjøre det på "bestilling" slik som det du spør om, selv om jeg gjerne skulle gitt deg sikre svar, så er det ikke jeg som styrer dette. Jeg vet ikke hvorfor bildet av den moren med det blå lyset kom så sterkt opp hos meg i går, men det kom utenfra, og jeg tenkte først ikke skrive det, men det ble så sterkt at jeg ikke kunne la være. Har lært av erfaring at det ikke slipper før jeg i slike tilfeller har formidlet eller gjort det som noe ønsker jeg skal gjøre.

Men det jeg kan si, ut fra det jeg har opplevd, det er at de døde har det godt der de er. Det finnes vel få unntak der også, som ikke greier å gå over, men de er få. Det vanlige er at de har det godt, og de følger med på sine, enten de viser seg eller ikke. Og jeg er overbevist at de møter igjen de de har vært glade i som har vandret før dem. Jeg har "sett" dette så mange ganger at jeg er ikke i tvil. Og ikke minst, de er da frigjort fra alt de slet med mens de var her.

I min storfamilie var det mange som var samlet i et selskap i en spesiell anledning for noen år siden. En person som hadde dødd flere år tidligere var alltid spesielt høyt verdsatt av alle andre pga. sin godhet og enorme kjærlighet til alle andre, så selv mange år etter personen var død var personen savnet. I selskapet tok et familiemedlem et bilde - og på bildet ses den døde helt tydelig, ansiktet er tydelig, kroppen har samme høyde som personen hadde mens den var i live, selv om kropp og ansikt på et vis var gjennomsiktig. Det er ingen speilbilder, ingen lysrefleksjoner, ingenting som kan forklare at man på bildet ser den døde helt tydelig, som om den var tilstede i rommet. Rett før dette hadde noen sagt "nå skulle xxx ha vært her, det hadde h*n satt pris på!". Så fikk ene familiemedlemmet en følelse av at den måtte ta et bilde, og der var vedkommende synlig på bildet. Jeg kan ikke forklare det, men det er helt tydelig, og det var ingen bildemanipulering, ikke ytre faktorer som kunne gi et lys-skyggespill som kunne gi former som kunne forveksles. Man ser personen helt tydelig. Så jeg tror du kan være sikker på at din far følger med på deg og er der ❤️

Anonymkode: 3705a...1c3

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi må nok bare akseptere at det er mer mellom himmel og jord som vi ikke kan bevise. Tro kan ikke bevises med videnskap men det finns der likevel. Hvis det er en trøst for folk så er det meningsløst å latterliggjøre det eller si at det ikke finns. 

Anonymkode: efb9f...f7e

God of the gaps kaller vi den tankefellen. Nei det er ikke mer mellom himmel og jord vi ikke kan bevise.- At vi ikke har fullstendig forståelse av kosmologi, fysikk osv, åpner ikke for gud, ånder og annet vås. Denne tråden er rett og slett pinlig og det er trist å se at det er mennesker som har en så lav standard for bevis og er villig til å svelge de mest idiotiske påstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg skulle gjerne gitt deg svar du ønsker, men jeg har ikke evner på dette området til å få frem informasjon på vilje eller ved å koble meg på.

De gangene jeg har opplevd lignende som jeg skrev om moren til den andre i tråden, da kommer det til meg uten at jeg har forsøkt. Jeg kan ikke forklare det, men jeg kjenner forskjell på hva som bare kommer og hva som er egne tanker og ønsker. Jeg har hele livet hatt en annen evne som også bare kommer, jeg får beskjed om noe helt spesifikt som så stemmer. Jeg har også en annen evne som i hovedsak, men ikke bare, gjelder personer jeg står nær, og det er også blitt bekreftet gjentatte ganger, selv av leger.

I dette siste kan jeg "koble meg på" og få svar hvis jeg ikke får det utenfra. Men jeg har ikke evne til å gjøre det på "bestilling" slik som det du spør om, selv om jeg gjerne skulle gitt deg sikre svar, så er det ikke jeg som styrer dette. Jeg vet ikke hvorfor bildet av den moren med det blå lyset kom så sterkt opp hos meg i går, men det kom utenfra, og jeg tenkte først ikke skrive det, men det ble så sterkt at jeg ikke kunne la være. Har lært av erfaring at det ikke slipper før jeg i slike tilfeller har formidlet eller gjort det som noe ønsker jeg skal gjøre.

Men det jeg kan si, ut fra det jeg har opplevd, det er at de døde har det godt der de er. Det finnes vel få unntak der også, som ikke greier å gå over, men de er få. Det vanlige er at de har det godt, og de følger med på sine, enten de viser seg eller ikke. Og jeg er overbevist at de møter igjen de de har vært glade i som har vandret før dem. Jeg har "sett" dette så mange ganger at jeg er ikke i tvil. Og ikke minst, de er da frigjort fra alt de slet med mens de var her.

I min storfamilie var det mange som var samlet i et selskap i en spesiell anledning for noen år siden. En person som hadde dødd flere år tidligere var alltid spesielt høyt verdsatt av alle andre pga. sin godhet og enorme kjærlighet til alle andre, så selv mange år etter personen var død var personen savnet. I selskapet tok et familiemedlem et bilde - og på bildet ses den døde helt tydelig, ansiktet er tydelig, kroppen har samme høyde som personen hadde mens den var i live, selv om kropp og ansikt på et vis var gjennomsiktig. Det er ingen speilbilder, ingen lysrefleksjoner, ingenting som kan forklare at man på bildet ser den døde helt tydelig, som om den var tilstede i rommet. Rett før dette hadde noen sagt "nå skulle xxx ha vært her, det hadde h*n satt pris på!". Så fikk ene familiemedlemmet en følelse av at den måtte ta et bilde, og der var vedkommende synlig på bildet. Jeg kan ikke forklare det, men det er helt tydelig, og det var ingen bildemanipulering, ikke ytre faktorer som kunne gi et lys-skyggespill som kunne gi former som kunne forveksles. Man ser personen helt tydelig. Så jeg tror du kan være sikker på at din far følger med på deg og er der ❤️

ts her. ! fint du forklarer :)

Hvordan ser det ut når de gjenforenes med sine kjære på den andre siden? Og så flere vedkommede på bildet du pratet om? Eller er det bare du som evner å se personen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
K.B. skrev (1 minutt siden):

God of the gaps kaller vi den tankefellen. Nei det er ikke mer mellom himmel og jord vi ikke kan bevise.- At vi ikke har fullstendig forståelse av kosmologi, fysikk osv, åpner ikke for gud, ånder og annet vås. Denne tråden er rett og slett pinlig og det er trist å se at det er mennesker som har en så lav standard for bevis og er villig til å svelge de mest idiotiske påstander.

Men din fasit er jo ikke nødvendigvis riktig? 

Anonymkode: 4e3a0...530

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Den påstanden din der er jo helt feil, uansett hva man snakker om. Det er enormt mye mennesket ikke forstår og ikke kan bevise enda. Det er jo derfor forskere fortsetter å forske på energi, rommet osv. osv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ts her. ! fint du forklarer :)

Hvordan ser det ut når de gjenforenes med sine kjære på den andre siden? Og så flere vedkommede på bildet du pratet om? Eller er det bare du som evner å se personen?

Jeg aner ikke hvordan det ser ut på den andre siden, de er bare i lys.

Det bildet har alle i familien sett, det var ikke jeg som tok bildet. Det er ingen tvil om hvem som vises på bildet :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ønsker for deg du vil få en opplevelse som vil sette et støkk i deg og som gjør at du aldri mer vil være i tvil. Lykke til! 🪷

Anonymkode: 24bb8...1db

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den påstanden din der er jo helt feil, uansett hva man snakker om. Det er enormt mye mennesket ikke forstår og ikke kan bevise enda. Det er jo derfor forskere fortsetter å forske på energi, rommet osv. osv.

Ja og akkurat det sier jeg også, at vi mangler informasjon betyr ikke at du står fritt til å sette inn ting som bryter helt med vår forståelse av fysikk. Det er ikke slik at alt vi tross alt forstår og bygger vitenskapen på er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg aner ikke hvordan det ser ut på den andre siden, de er bare i lys.

Det bildet har alle i familien sett, det var ikke jeg som tok bildet. Det er ingen tvil om hvem som vises på bildet :)

Ts her. Stilig. Å få oppleve å se en perosn på bildet, som ikke var tilstedet, og som alle andre ser  hadde overbevist meg lett om at det er noe mer etter døden en et tomt svart ingenting ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her. Stilig. Å få oppleve å se en perosn på bildet, som ikke var tilstedet, og som alle andre ser  hadde overbevist meg lett om at det er noe mer etter døden en et tomt svart ingenting ;) 

Det var veldig merkelig å se det bildet, må innrømme det. Det overbeviste selv de største skeptikerne i familien som var tilstede :)

Jeg har selv tatt et bilde som viser en konkret objekt. Har vist det til flere andre, spør om de kan beskrive hva de ser på bildet. Alle beskriver akkurat det samme, inkl. det objektet. Så viser jeg dem bildet som er tatt sekunder før og etter det bildet, og objektet er ikke der. Dette er snakk om et objekt på noen tonn som ikke kan dukke opp og forsvinne av seg selv. Og bildet er tatt på en dato som sammenfaller med dødsdagen til et familiemedlem - som døde i tilknytning til dette objektet, ikke langt fra der bildet er tatt. Har fått flere til å analysere bildet, alle sier det samme, det er ingen tvil om at objektet ligger der på det ene bildet. Der også, helt umulig at det kan være lys-skygge eller annet som gir et inntrykk. Det som er spesielt der er at det ikke en gang er gjennomsiktig, det er tydelig fast og ser ut som om det er et fysisk objekt som ligger der.

Jeg har bare lært meg å akseptere at det ikke er alt som kan forklares, det er mer mellom himmel og jord enn hva vi forstår. Jeg tror også at menneskeheten uansett ikke hadde vært klar til å forholde seg til det å forstå alt, til det er det for store muligheter til å bruke det i onde hensikter. Så kanskje like greit at det ikke er alt som kan forklares enda ;)

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
K.B. skrev (14 minutter siden):

Det er sikkert godt å tro at man har fasit. Men det er DIN fasit. Vi er mange som tror noe annet og det gir oss noe. 

Anonymkode: efb9f...f7e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...