AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #21 Skrevet 27. mars 2023 Har du gått ned i vekt? Er du "blodfattig "? Anonymkode: 31da7...031
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #22 Skrevet 27. mars 2023 Tar du NSAIDS som Ibux, Naproxen, Voltaren el? Det er drepen for magen. Om du har hatt magesår en gang så må du nok være forsiktig med det resten av livet. Kaffe, sjokolade, krydder ol kan trigge magesekken. Det høres egentlig ut som om du har et gjenstridig magesår. Magesår kan komme av andre ting enn bakterie. Du burde vært sendt til gastroskopi med en gang. Snakk med fastlegen og be om en henvisning. Anonymkode: d3822...b1c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #23 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Har du gått ned i vekt? Er du "blodfattig "? Anonymkode: 31da7...031 Nei, har gått opp. Spiser masse og blir aldri mett. Det er kun de rare magesmertene som er ukjente mer enn de er vonde. Anonymkode: 19997...d83
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #24 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Tar du NSAIDS som Ibux, Naproxen, Voltaren el? Det er drepen for magen. Om du har hatt magesår en gang så må du nok være forsiktig med det resten av livet. Kaffe, sjokolade, krydder ol kan trigge magesekken. Det høres egentlig ut som om du har et gjenstridig magesår. Magesår kan komme av andre ting enn bakterie. Du burde vært sendt til gastroskopi med en gang. Snakk med fastlegen og be om en henvisning. Anonymkode: d3822...b1c Ja, men jeg hadde (eller fortsatt har for alt jeg vet) magesårbakterie. Har ikke fått det av ibux da jeg sjeldent tar smertestillende. Anonymkode: 19997...d83
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #25 Skrevet 27. mars 2023 Hei. Hva slags prøver tok du og hva fant legen ut på bakgrunn av prøvene? Redd jeg har kreft i magesekken selv, og tør ikke gå til legen grunnet d. Anonymkode: ffb32...985
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #26 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hei. Hva slags prøver tok du og hva fant legen ut på bakgrunn av prøvene? Redd jeg har kreft i magesekken selv, og tør ikke gå til legen grunnet d. Anonymkode: ffb32...985 Han tok blodprøver og fant ut helicobacter pylori, fikk antibiotika men frykter det er noe annet.. Anonymkode: 19997...d83
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #27 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han tok blodprøver og fant ut helicobacter pylori, fikk antibiotika men frykter det er noe annet.. Anonymkode: 19997...d83 Hva er symptomene man får av en slik bakterie du har fått på påvist? Anonymkode: bbb43...abf
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #28 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er symptomene man får av en slik bakterie du har fått på påvist? Anonymkode: bbb43...abf Det varierer, du kan google. Jeg fikk vondt i I øvre del av magen. Svak, men ukjent smerte. Den er ikke sterk så trenger ikke smertestillende men likevel kjenner jeg noe. Mange har denne bakterien uten at den fører til magesår, mange går med den uten å merke noe. Anonymkode: 19997...d83
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #29 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det varierer, du kan google. Jeg fikk vondt i I øvre del av magen. Svak, men ukjent smerte. Den er ikke sterk så trenger ikke smertestillende men likevel kjenner jeg noe. Mange har denne bakterien uten at den fører til magesår, mange går med den uten å merke noe. Anonymkode: 19997...d83 Ja, jeg googlet det nå. Så vidt jeg finner så er dine symptomer akkurat slik som symptomene til en som er smittet av bakterien er beskrevet. Dette er jo en klar indikasjon på at det "bare" er dette som feiler deg. Tenk om legen hadde tatt disse prøvene uten å finne noen ting, da hadde det vært større grunn til bekymring. Det finnes jo haugevis med forskjellige antibiotika, kanskje du har fått feil, at den ikke er sterk nok til å ta knekken på bakterien. Bestill en ny time hos fastlegen din så ordner det seg sikkert. Sjansen for kreft er helt minimal. Og hvis du mot formodning skulle ha fått kreft så kjenner jeg hele 3 stk som har hatt kreft i magesekken for mange år siden og alle lever godt den dag idag. Anonymkode: bbb43...abf 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #30 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, jeg googlet det nå. Så vidt jeg finner så er dine symptomer akkurat slik som symptomene til en som er smittet av bakterien er beskrevet. Dette er jo en klar indikasjon på at det "bare" er dette som feiler deg. Tenk om legen hadde tatt disse prøvene uten å finne noen ting, da hadde det vært større grunn til bekymring. Det finnes jo haugevis med forskjellige antibiotika, kanskje du har fått feil, at den ikke er sterk nok til å ta knekken på bakterien. Bestill en ny time hos fastlegen din så ordner det seg sikkert. Sjansen for kreft er helt minimal. Og hvis du mot formodning skulle ha fått kreft så kjenner jeg hele 3 stk som har hatt kreft i magesekken for mange år siden og alle lever godt den dag idag. Anonymkode: bbb43...abf Takk for støttende ord kjære deg, det hjelper 🫶 Anonymkode: 19997...d83
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #31 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tror jeg har kreft i magesekken.. I lang tid har jeg hatt diffuse magesmerter i øvre del av magen, når jeg kvinnet meg opp og gikk til legen sa han at det er magesår basert på de prøvene han tok, jeg fikk antibiotika og tenkte ikke over det. Men smertene er fortsatt som før, på en skala fra 1-10 er smertene på 3 men jeg leser over alt at magesekkreft har diffuse smerter. Mannen min vil ikke høre på meg fordi han mener jeg overdriver 😭 hva skal jeg gjøre for å bli kvitt disse tankene? Anonymkode: 19997...d83 Man kan ikke diagnostisere magesår basert på blodprøver, man må ned med et endoskop (gastroskopi). Det er mye, mye mer sannsynlig at det er gallesten, magesår, sure oppstøt. Kreft i magesekken er relativt sjeldent, og til tross for hva enkelte nettsider beskriver er veldig ofte uten symptomer. Hvis du ikke har gått ned i vekt, opplever nattesvette (våkner opp klissvåt) eller har feber uten naturlig forklaring så ville jeg tatt det helt med ro. ta heller kontakt med fastlegen og si at antibiotikaen ikke gjør susen og be om gastroskopi. Anonymkode: f8e64...8be 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #32 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fikk du ikke somac? Anonymkode: b808d...6b6 Dette tenkte jeg også på, om du har magesår eller magekatarr, så må det nexium eller somac til, evt lignende medisiner. Og hold deg langt unna Ibux og andre NSAIDS, for disse er med på skape magesår/magekatarr. Ville bedt legen om henvisning til gastroskopi, evt bare prøve nexium en periode og se om det hjelper. Har selv kronisk magekatarr og tar nexium for det. Smertene er stort sett svake og ulmende nå, men i perioder er det skikkelig vondt! Smertene kan også kjennes bak på ryggen. Jeg tror heller på at det er noe sånt du har, enn kreft, ts. Spesielt siden prøvene viste heliobacter. Vil bare tipse om at stress og bekymringer (også psykisk stress) kan forverre situasjonen, og hvis du går og bekymrer deg for mye om at dette skulle være kreft, så vil en magekatarr eller et magesår bare bli verre. Prøv å få tak i nexium, også prøv å legge vekk bekymringene for en stund❤️ Anonymkode: edfbc...b86 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå