Gå til innhold

Lar du hunden din

Gjest Gjest_Kristine_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kristine_*
Skrevet

Eller har du den med på fest? Kennel o.l

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han blir med meg bort. Vi skal være innenfor Ringen i Oslo og der er det ikke lov å sende opp raketter. I tillegg så er ikke min redd for dem.

Skrevet

Ville nok ikke gått fra ham, men i fjor var han på kennel. Der er han godt kjent, har vært der flere ganger og stortrives. Det sendes ikke opp raketter i nærheten av kennelen.

Skal ha han her hjemme i dag, får se hvordan han tar det hva vi gjør utover kvelden. Han har veldig rolig og avbalansert gemytt, så jeg tror egentlig at det skal gå bra.

Skrevet

Ingenting kunne nok fått meg til å la hunden være alene på nyttårsaften.

Selv om vi bor innenfor bomringen i Oslo har det vært fyrverkeri siden julaften, med (u)jevne mellomrom.

Hunden er ikke redd, men vi vet ikke hvordan det hadde vært om hun hadde vært alene hjemme. Når det topper seg skikkelig ved midnatt, så skrur vi opp lyden på TV-en og koser oss i sofakroken. Prøver å oppføre oss helt normalt.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg er hjemme sammen med henne, eller tar henne med bort.

Skrevet

Vi blir nok hjemme, ble overrasket over at hun reagerte, siden hun ikke er redd på skytebanen... Hun er redd ute, men rolig inne, men tar ikke sjansen på å gå fra henne.

Skrevet

Heldigvis bor vi sånn til at det er lite rakett-bråk, så hunden får fred. :)

Skrevet

Nå er det verste styret med raketter over for denne gang. Vi har tre hunder som alle har taklet dette kjempebra. Vi har oppført oss som vanlig, tuslet litt rundt og sett ut av vinduene på rakettene,men en av oss har sittet i sofaen hele tiden. Den ene hunden var nok litt skeptisk til å begynne med så han la seg under salongbordet.Der følte han seg trygg så lenge det satt noen i sofaen.Ellers har det faktisk ikke vært et eneste bjeff eller klynk å høre.

I fjor hadde vi noen raketter og da var hundene mye mere urolige. Det var nok pga.at det ble en del trafikk ut og inn av dører og mye snakk og bråk. Er først en av dem litt urolig følger gjerne de andre etter. :)

Godt nyttår til alle her inne.

Skrevet

Har vært hjemme sammen med hunden idag. Her på landet der vi bor er det ikke så mye raketter, men nok til at hunden reagerer. Kunne ikke tenke meg å la han være alene hjemme på en sånn dag.

Skrevet

Vi lar aldri hunden være hjemme alene. Nå bor vi på et sted med bare seks naboer, hvorav tre av dem sender opp litt fyrverkeri, så det er egentlig ikke noe stort problem. Drar vi bort er han på kennel. Den ligger og på et sted der det er rolig på nyttårsaften.

Skrevet

Vi hadde med hunden vår i selskap i går, det samme haddde et annet vennepar. Hundene ble med oss ut på terrasse kl 12 og fulgte med sammen med oss. Da klokken var fem minutter over gikk vi inn. Begge to ville ut igjen med en gang...stod ved døren og logret :ler:

Skrevet

Jeg så noen som hadde tatt med seg hunden sin til en samlingsplass. Den var livredd. Det må da være mishandling. Den satt der og skalv stakkar.

Jeg sa høyt når jeg gikk forbi hva jeg mente. Vet ikke om de hørte meg, og hvis de gjorde det brydde de seg ikke. :frustrert:

Skrevet

Den eldste som alltid har reagert mest har ikke reagert de siste årene, så de var inne den halvtimen vi skjøt opp raketter i går. Da vi kom inn igjen hadde hun tisset inne. Men hun pep ikke og var helt rolig, så vet ikke helt hva hun reagerte på, for hun er både blind og døv og har gått i barndommen... ;)

Skrevet

Jeg er inne sammen med hunden, da er den roligst. Tok den med ut første året jeg hadde den, men den ble redd og ville inn igjen straks det begynte å smelle. Neste dag ville den ikke ut igjen.

Skrevet

NEI - lar selvsagt ikke hunden min være alene hjemme på nyttårsaften. Nå er ikke min spesielt redd eller noe, men mor er. :forvirret:

Redd for branner, ulykker og alt det fyrverkeri bringer med seg hvert år!

I år prøvde vi å stå på terassen der vi var på besøk da men da ble han litt stressa, så vi gikk like gjerne inn og kosa oss isteden. :)

Skrevet

Min hund liker ikke å være inne når rakettene fyres av... han vil mye heller være ute ...

Gjest gjest1
Skrevet

var hjemme med bikkja og katta. Dem lå begge å sov ;)

• 4 uker senere...
Skrevet

Det er nettop en av de tingene man må tenke på før man skaffer seg hund!

Nei, hunden min har alldrig vert alene hjemme på nyttårsaften.

Selvom den ikke er redd, kan en rakett smelle rett utenfor vinduet.

Hvis den ikke var redd, blir den det garantert da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...