AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #1 Skrevet 27. mars 2023 Jeg har et barn som er kronisk syk, med dødelig diagnose. Både andre elever og lærere behandler ha*n stygt. H*n blir straffet for den minste ting av Lærer. H*n blir mobbet, og ikke tatt på alvor. Skolen ser ikke mobbingen sier de. H*n gråter og vil bytte skole. Vi får ikke lov uten at vi flytter. Nabokommunen har nemlig en skole med kompetanse på diagnosene. Noen som vet om det finnes noe "smutthull" i regelverket? Anonymkode: 9dcfa...165
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #2 Skrevet 27. mars 2023 Hvorfor er det vanskelig å flytte? For meg ser det ut dom dere har god nok grunn til å flytte over kommunegrensen. Anonymkode: 6cd56...74e 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #3 Skrevet 27. mars 2023 Bare å anmelde skolen for mobbing. I det minste fortell rektor du skal det, så lar de dere nok bytte skole. Anonymkode: 236f6...d69
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #4 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare å anmelde skolen for mobbing. I det minste fortell rektor du skal det, så lar de dere nok bytte skole. Anonymkode: 236f6...d69 Det er ikke rektor som bestemmer om man kan bytte skole til en annen kommune. Eller bytte skole i det hele tatt. Anonymkode: 27fc4...eb3 4 1
Gjest takinova Skrevet 27. mars 2023 #5 Skrevet 27. mars 2023 Hvis det du sier er sant(tviler på at en dødssyk elev blir behandlet på denne måten) - så melder du sak om læringsmiljøet til rektor. Etter at rektor "ikke klarer å løse saken", så melder du til statsforvalter og antyder til dem at saken vil kunne løses om kommunen betaler for skoleplass i nabokommunen - da blir det forslaget fra statsforvalter. Så kan den andre kommunen selvsagt si nei av kapasitetshensyn, men den muligheten har de.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #6 Skrevet 27. mars 2023 Ja, h*n er veldig syk. Jeg vil ikke skrive hverken kjønn eller diagnosene her, da h*n kan bli kjent igjen. Men det er blant annet mye utagering fysisk og verbalt og epilepsianfall. Har vært i kontakt med rektor på den andre skolen, og det er ikke mulig at h*n får starte der uten at vi flytter. Noe med skolekrets og forskjellige kommuner. Jeg prøver å finne en mulighet så vi slipper å flytte, da vi ønsker og bli boende her i huset vårt. Det har vært utallige møter og telefoner med nåværende skole. De sliter med å håndtere alle situasjonene med barnet og andre barn også. TS. Anonymkode: 9dcfa...165
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #7 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er ikke rektor som bestemmer om man kan bytte skole til en annen kommune. Eller bytte skole i det hele tatt. Anonymkode: 27fc4...eb3 Jo, her er det opp til rektor og si ja eller nei, faktisk. Anonymkode: 9dcfa...165
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #8 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor er det vanskelig å flytte? For meg ser det ut dom dere har god nok grunn til å flytte over kommunegrensen. Anonymkode: 6cd56...74e Vi ønsker ikke å flytte fra hjemmet vårt, da dette er arv fra et kjært familiemedlem. Anonymkode: 9dcfa...165
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #9 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er ikke rektor som bestemmer om man kan bytte skole til en annen kommune. Eller bytte skole i det hele tatt. Anonymkode: 27fc4...eb3 Nei men rektor har en sjef i kommunen, så truer man rektor så kommer det videre. Anonymkode: 236f6...d69
Drizzt Skrevet 27. mars 2023 #10 Skrevet 27. mars 2023 Hvis nabokommunen har en skole med kompetanse på barnets diagnose, så er det ganske enkelt dere flytter. Barnet har allerede en begrenset tid igjen å leve. Ditt fokus bør være ikke å kaste bort tid i kamp med byråkrater, men å gjøre barnets liv best mulig. Hadde jeg vært deg, ville jeg gjort alt jeg kan å flytte for å få skoleplass. En mulighet er at dere leier ut huset deres og leier et hus i nabokommunen bare så dere endrer adresse og står oppført der for å få skoleplass i skolen med kompetanse. 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #11 Skrevet 27. mars 2023 Da finner dere en leilighet eller lignende og leier. Så bytter dere adresse dit og tada. Så flytter dere hjem igjen etter skoleslutt Anonymkode: 5783c...34f 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #12 Skrevet 27. mars 2023 Hva er forventet levetid? Hvis barnet har kort igjen ser jeg ingen grunn til at det skal tvinges inn i et miljø eller situasjon som ikke er positivt. Anonymkode: 55bc7...0fc 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #13 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei men rektor har en sjef i kommunen, så truer man rektor så kommer det videre. Anonymkode: 236f6...d69 Altså, nå må du gi deg. Trusler, virkelig? Man truer ikke rektor med å gå over hodet på hen, det bare gjør man. Skolebytte søkes til kommunen, og det er ansvarlige i kommunen som tar avgjørelsen. Om de bestemmer at det skal konfereres med rektor, så gjør de det, men selv da hjelper jo ikke trusler Anonymkode: 00f31...913
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #14 Skrevet 27. mars 2023 Det er ikke rektor som avgjør dette, men skolesjefen. Skal barnet gå på skolen i en annen kommune, må skolesjefen godkjenne at pengene følger barnet. Det gjøres gjerne, dersom barnet har spesielle behov og det er kompetanse i nabokommunen. Men ingen ting kommer uten litt kamp. Du kan ringe skolesjefen og høre med den, videre til statsforvalteren for veiledning. Bytter du over til privatskole tilbud, kan du fritt gjøre det, uten godkjenning av noen. Anonymkode: 54952...1f5 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #15 Skrevet 27. mars 2023 Om det du skriver stemmer, så melder du selvsagt 9A -sak. Anonymkode: 34e27...f1e
Drizzt Skrevet 28. mars 2023 #16 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Om det du skriver stemmer, så melder du selvsagt 9A -sak. Anonymkode: 34e27...f1e Det hjelper ikke barnet i det hele tatt.
AprilLudgate Skrevet 28. mars 2023 #17 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, h*n er veldig syk. Jeg vil ikke skrive hverken kjønn eller diagnosene her, da h*n kan bli kjent igjen. Men det er blant annet mye utagering fysisk og verbalt og epilepsianfall. Har vært i kontakt med rektor på den andre skolen, og det er ikke mulig at h*n får starte der uten at vi flytter. Noe med skolekrets og forskjellige kommuner. Jeg prøver å finne en mulighet så vi slipper å flytte, da vi ønsker og bli boende her i huset vårt. Det har vært utallige møter og telefoner med nåværende skole. De sliter med å håndtere alle situasjonene med barnet og andre barn også. TS. Anonymkode: 9dcfa...165 Om det er tilfellet hadde jeg flyttet. Barnets trivsel er tusen ganger viktigere enn hvilken bolig man bor i. Men aller først hadde jeg begynt med en søknad og begrunnelse. Det er inntakskontoret i kommunen som bestemmer dette, ikke rektor selv.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #18 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi ønsker ikke å flytte fra hjemmet vårt, da dette er arv fra et kjært familiemedlem. Anonymkode: 9dcfa...165 Lei et bittelite krypinn i den andre kommunen og folkeregistrert der. Anonymkode: eb1a4...9a3
Chantielle Skrevet 30. mars 2023 #19 Skrevet 30. mars 2023 Ryddet for spekulasjon og avsporing Chantielle mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå