Gå til innhold

Bryr meg så mye om hva andre tenker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er overvektig, det er mitt største problem sånn selvtillitsmessig. Har snart gått ned 20 kg, men mangler noen til før jeg er normalvektig. I tillegg til dette er kroppen min stygt proporsjonert. 

Jeg bader ikke om sommeren fordi jeg tenker "hva tenker de andre om meg", "de andre synes sikkert jeg er stygg", "tenk om de andre ser på..." 

Jeg føler meg mindre verdt enn de rundt meg på grunn av måten jeg ser ut. Føler at de andre ser på meg som lat og ekkel (men jeg spiser sunt og trener faktisk, det har jeg alltid gjort). Hvis jeg føler at noen ser på meg så vrenger det seg innvendig!

Min største drøm er å GI FAEN i hva andre måtte tenke om meg, men hvordan?! Har hørt at man slutter å bry seg og bli mindre selvhøytidelig etter hvert som man blir eldre, men nå har jeg bikket 30 år og venter fremdeles. 

Dette ødelegger så mye for meg, jeg unngår sosiale sammenkomster og gruer meg til sommeren. Noen gode tips, triks eller råd?! 

Anonymkode: c3c30...f0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psykolog. 

Jobbe med tankesett alene, f.eks bøker om ACT. 

Sett det i perspektiv. Når du er 80 vil du angre på at du ikke badet, ikke gjorde ditt og datt eller vil du være glad for at du brukte 80 år på å gruble over noe så forgjengelig som kroppen din? 

Jeg veier 130 kg, synes selv jeg er stygg, men so fucking what? Det er deilig å bade. Det er deilig å gå med lite klær. Det er deilig å ha vill og hemningsløs sex. 

Jobb med å elske kroppen din. Ta på den. Gi den nytelse. Fokuser på hvordan den føles innenfra. Se deg i speilet og aksepter tankene og følelsene som kommer. Og så når du elsker den: la de dømme. Har de ikke noe bedre å gjøre på så skal de få lov å hate meg. Jeg elsker meg selv, så I dont care! 

💪🏻💪🏻💪🏻

Anonymkode: 6fa97...bab

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg er overvektig, det er mitt største problem sånn selvtillitsmessig. Har snart gått ned 20 kg, men mangler noen til før jeg er normalvektig. I tillegg til dette er kroppen min stygt proporsjonert. 

Jeg bader ikke om sommeren fordi jeg tenker "hva tenker de andre om meg", "de andre synes sikkert jeg er stygg", "tenk om de andre ser på..." 

Jeg føler meg mindre verdt enn de rundt meg på grunn av måten jeg ser ut. Føler at de andre ser på meg som lat og ekkel (men jeg spiser sunt og trener faktisk, det har jeg alltid gjort). Hvis jeg føler at noen ser på meg så vrenger det seg innvendig!

Min største drøm er å GI FAEN i hva andre måtte tenke om meg, men hvordan?! Har hørt at man slutter å bry seg og bli mindre selvhøytidelig etter hvert som man blir eldre, men nå har jeg bikket 30 år og venter fremdeles. 

Dette ødelegger så mye for meg, jeg unngår sosiale sammenkomster og gruer meg til sommeren. Noen gode tips, triks eller råd?! 

Anonymkode: c3c30...f0d

Du er ikke tankeleser og du kan aldri styre eller få kontroll på hva andre tenker. Det du kan få kontroll på er hva du tenker. 
mitt tips er å gjøre det du vil, og jobbe med tankene dine på veien. 
Det er ingen som tenker negativt om kroppen din på stranda. Folk har som regel nok med egne komplekser. 
her jeg bor bader alle på stranda. Folk som er super tynne til super store. Ingen bryr seg. 
jeg er naturlig slank og trent. Når jeg går på stranda er det for å slappe av, sole meg og bade. Snakke med folk og ha det hyggelig. Jeg har venner i alle størrelser og fasonger, og jeg har aldri tenkt en tanke på hvordan andres kropp ser ut. 
heller motsatt.. at jeg synes det er trist om noen sitter med store klær på stranda og ikke tør kle av seg.. alle fortjener å bade og være seg selv. 
jeg lover deg ❤️ dette sitter kun i ditt hode, ingen andres 

Anonymkode: 6c045...531

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det beste måten å komme til det punktet at man gir faan er å møte opp å gjøre det man er redd for. Å om noen er slemme, håper ikke det men slemme folk finns, så vil man etterhvert få et tankesett om at de ikke er noen man bryr seg om meningene til uansett, om de er frekke nok til å komme med den i tonen der

Det vil nok komme tunge tider hvor man gråter over hvordan man ser ut, eller hva noen sa, selv om man gir mer faan også, tror rett å slett at livet fyllt med alt enn ønsker å oppleve er dømt til å inneholde de vanskelige følelsene også, men at de gode stundene blir i fin harmoni med dem 😊

Tenk akkurat nå er du trygg fra meningene du er redd folk har, men du bærer uansett på dem som om du skulle ha hørt dem, men uten å få godene av de opplevelsene du går glipp av, det er veldig kjedelig

Håper du tar sjansen på å bade i sommer, høres strålende ut 🌞 

Du er like mye verdt som andre rundt deg 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, tar gjerne imot flere tips. Vet at det sitter i mitt eget hode. Det er heller aldri noen som har sagt noe høyt (men jeg ble mobbet hele barndommen, så det sitter i). Men jeg føler at blikkene folk gir meg er negative blikk, og jeg blir dårlig av det. Jeg føler meg naken i shorts og t-skjorte, alt viser.. 

 

Anonymkode: c3c30...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er lurt å oppsøke profesjonell hjelp. Dette sitter dypt.

Jeg vet godt at jeg ikke ser ut som noen fotomodell, men jeg har aldri brydd meg om hva andre tenker når jeg kler av meg. Det er ikke for dem jeg kler av meg uansett. Jeg tenker bare praktisk på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk tenker på seg og sitt. De er ikke opptatt av deg.

Anonymkode: 7e171...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk for svar, tar gjerne imot flere tips. Vet at det sitter i mitt eget hode. Det er heller aldri noen som har sagt noe høyt (men jeg ble mobbet hele barndommen, så det sitter i). Men jeg føler at blikkene folk gir meg er negative blikk, og jeg blir dårlig av det. Jeg føler meg naken i shorts og t-skjorte, alt viser.. 

 

Anonymkode: c3c30...f0d

PS, ingenting vi sier vil magisk endre tankesettet ditt. Det krever langvarig og målrettet jobbing. 

Det finnes ingen magisk setning som får deg til å innse at du er verdifull. Så håper du ikke ser etter det. 

Mange som sliter som deg fortsetter å lete og lete etter riktige tanker, men gjør ikke øvelsene, øvingene og praktiserer ikke verktøyene. Da blir man evig på jakt etter den riktige løsningen og kommer ingen plass. 

Anonymkode: 6fa97...bab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

PS, ingenting vi sier vil magisk endre tankesettet ditt. Det krever langvarig og målrettet jobbing. 

Det finnes ingen magisk setning som får deg til å innse at du er verdifull. Så håper du ikke ser etter det. 

Mange som sliter som deg fortsetter å lete og lete etter riktige tanker, men gjør ikke øvelsene, øvingene og praktiserer ikke verktøyene. Da blir man evig på jakt etter den riktige løsningen og kommer ingen plass. 

Anonymkode: 6fa97...bab

HI her. Jeg forstår at jeg må jobbe med meg selv, men det er ikke lett. 

Søkte opp ACT-terapi som en nevnte lenge oppe, og fant noen lydfiler på et sykehus sin nettside, så de skal jeg høre gjennom 😊 Så har jeg bestilt noen bøker på biblioteket om selvfølelse osv. 

Anonymkode: c3c30...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

HI her. Jeg forstår at jeg må jobbe med meg selv, men det er ikke lett. 

Søkte opp ACT-terapi som en nevnte lenge oppe, og fant noen lydfiler på et sykehus sin nettside, så de skal jeg høre gjennom 😊 Så har jeg bestilt noen bøker på biblioteket om selvfølelse osv. 

Anonymkode: c3c30...f0d

Absolutt ikke lett. Og det er så lett å gi opp i begynnelsen for man føler det man gjør ikke funker, siden man ikke ser resultater. Men mange små millimeter rikking fremover blir også til meter til slutt.  💪🏻💪🏻💪🏻

Anonymkode: 6fa97...bab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2023 den 1.16):

Jeg er overvektig, det er mitt største problem sånn selvtillitsmessig. Har snart gått ned 20 kg, men mangler noen til før jeg er normalvektig. I tillegg til dette er kroppen min stygt proporsjonert. 

Jeg bader ikke om sommeren fordi jeg tenker "hva tenker de andre om meg", "de andre synes sikkert jeg er stygg", "tenk om de andre ser på..." 

Jeg føler meg mindre verdt enn de rundt meg på grunn av måten jeg ser ut. Føler at de andre ser på meg som lat og ekkel (men jeg spiser sunt og trener faktisk, det har jeg alltid gjort). Hvis jeg føler at noen ser på meg så vrenger det seg innvendig!

Min største drøm er å GI FAEN i hva andre måtte tenke om meg, men hvordan?! Har hørt at man slutter å bry seg og bli mindre selvhøytidelig etter hvert som man blir eldre, men nå har jeg bikket 30 år og venter fremdeles. 

Dette ødelegger så mye for meg, jeg unngår sosiale sammenkomster og gruer meg til sommeren. Noen gode tips, triks eller råd?! 

Anonymkode: c3c30...f0d

Det er som om jeg skulle ha skrevet det selv, bortsett fra at jeg ikke er over 30 år og unngår sammenkomster. Familie for meg er rett og slett det viktigste, med unntak av noen ytterst få venner. Drømmen min er også å gi faen i hva alle andre mener, men det er rett og slett vanskelig pga. oppveksten med mye mobbing, utestenging, folk som bryter taushetsplikten og utsetter andre for seksuelle overgrep. Har vært overvektig selv, sliter fremdeles med overspising, men går ikke opp i vekt lenger pga. ADHD medisin. (Har ikke h’en, men de andre symptomene når det gjelder ADHD diagnosen). Syns det er vanskelig å bade ute, og spesielt når folk tar bilder av meg i bare badedrakt. Da jeg sa ifra om at jeg ikke likte det, siden jeg var ukomfortabel med kroppen min, så fjernet vedkommende meg på/fra instagrammen hennes. Jeg føler virkelig, virkelig med deg, bare sånn at det er sagt. Psyken min har blitt dårligere med årene for å si det mildt. Og jeg blir 25. 

Anonymkode: 00977...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ugh, nå er sommeren her, og jeg føler meg så UVELL i meg selv 😔 hva tenker alle disse rundt meg om denne tjukke kroppen 😔

Anonymkode: c3c30...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ugh, nå er sommeren her, og jeg føler meg så UVELL i meg selv 😔 hva tenker alle disse rundt meg om denne tjukke kroppen 😔

Anonymkode: c3c30...f0d

De tenker

- gruer meg til eksamen!

- er ikke det Henny der borte?

- hun kunne trengt å gå ned noen kilo

-må huske å kjøpe kattemat

- åh, den badedrakten var fin, lurer på hvor den er fra?

- skulle ønske puppene mine ikke var så små, da skulle jeg også hatt av meg t-skjorta

- hvorfor vil han ikke ha meg

Anonymkode: c3053...a1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil aldri kontrollere hva andre tenker om det uansett.. så det er et håpløst prosjekt. 
Folk tenker stort sett på seg og sitt, og på sine. Veldig få går å tenker på hva andre gjør eller ser ut.. kun noen få som ikke har noe liv selv. Men det er folk som sliter 

Anonymkode: 6c045...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2023 den 16.38):

Folk tenker på seg og sitt. De er ikke opptatt av deg.

Anonymkode: 7e171...957

Dette synes jeg er et godt tips. Tenk gjennom - hvor ofte legger du merke til hvordan andre ser ut i badetøy? De fleste tenker først og fremst på seg selv. 

Anonymkode: 156bd...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...