Gå til innhold

Hva driver folk som kun er ute etter oppmerksomhet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En person i nær familie har nettopp omkommet. Det dukker plutselig opp folk som hadde «så nært» forhold til han, kaller seg bestevenn og det er til og med jenter som sier de var kjæreste med han.. det er ikke måte på hvor «nær» folk var og det legges ut i sosiale medier om dypt savn fra folk han ikke kjente en gang. 
Hva er det som driver folk til dette? 
oppmerksomhet?? Ja… men de fleste har vel ei grense ?

syk?

Anonymkode: 7929a...b01

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen er nok i kategorien "la oss slåss om være den som brydde seg meg" - bare å ignorere. Dette vet som regel alle er bs.

Og så har du faktisk noen som er er litt som Joni Mitchell skrev det i Big yellow taxi - Dont it always seem to go, that you dont know what you got till its gone. Noen får en reaksjon i etterkant, når det typisk er for sent, at kanskje personen betydde litt mer enn det de ga uttrykk for mens vedkommende var i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig typisk etter dødsfall. Skjer alltid 

Anonymkode: 72c62...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er veldig typisk etter dødsfall. Skjer alltid 

Anonymkode: 72c62...811

Klart, det berører jo et helt samfunn når et ungt menneske dør. 
alle blir sjokkert og tenker mye på det. 
Men fra der, til å kalle seg bestevenn og til og med kjæreste blir litt drøyt.. vi vet jo hvem som var vennene hans. 
men det kan jo tenkes at noen bekjente føler veldig på dette, da de kjente han litt eller har vært på samme fester, eller har snakket med han kjenner på dette. 
men når vilt fremmede sitter på fester og snakker om at de var såå close blir jeg bare irritert. 
Vi som sitter igjen i familien har knust hjerte og knust sjel, og lurer på om vi noen gang vil kunne bli glad igjen. Vi får hjelp av profesjonelle for å stå i dette, og det er så vondt at vi vet ikke å beskrive smerten.

velger å tro at en del ungdom trenger sympati og oppmerksomhet rundt seg

Anonymkode: 7929a...b01

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ofte foreldre ikke vet alt om barnet sitt. De vet ikke om alle de kjente, var vennskapelig med osv. 

Da jeg var ung døde en i parallellklassen, jeg kjente han ikke personlig. Men møtte opp i begravelsen. Fordi han var "en av oss". Det berører dypt og jeg ville sørge og vise min støtte. Det er helt naturlig. 

De nærmeste har ikke enerett på sorgen. Jeg tror ikke de gjør det for oppmerksomhet, men fordi de faktisk bryr seg og sørger. 

Håper du kan gi plass til din sorg i den vanskelige tiden, uavhengig av hva de unge føler og deler i media. De som kjente ham vet jo hvem han var. Selv om han kanskje var forskjellig for forskjellige folk. 

I stedet for å spekulere på om nærmiljøet er sykt, ta i mot støtten du kan få nå. Det er en fæl situasjon. 

Anonymkode: bbd3d...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...