Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han spurte om jeg kunne farge håret for da ville jeg blitt drit sexy. 

Jeg har mer eller mindre bodd med han de siste 2 mnd. Nå vurderer jeg å pakke sakene. Vi har vært sammen 1 år ca

Overdriver jeg?

Anonymkode: 06eab...85c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det kommer litt an på håret. Dersom det har 15 cm med ettervekst og fargen eller er blass og ujevn kan det være et velment råd.

Anonymkode: 91d58...cb9

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

tja, du overreagerer nok ikke, men har du hatt den hårfargen før så kan det jo være han bare syns du var ekstra fin da? At han har sett et gammelt bilde. Ellers er det jo forståelig nok sårende at han ikke syns du er bra nok som du er nå. 

Anonymkode: 374e0...db6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du står jo fritt til å si nei, han spurte jo bare. Også foreslår jeg at dere jobber litt med kommunikasjonsformer dere har, den virker ikke å fungere siden du lager et innlegg istedenfor å svare han. 

Anonymkode: 1884e...af2

• Liker 16
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker det kommer litt an på håret. Dersom det har 15 cm med ettervekst og fargen eller er blass og ujevn kan det være et velment råd.

Anonymkode: 91d58...cb9

Jeg har en mørk brun, helt naturlig farge og ikke farget noe hår på 10 år. Håret er tykt og langt, jeg får ellers skryt

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

I bestefall er det snilt ment, i værste fall er dette starten på nedbrytning og psykisk vold. Sånn startet det i mitt voldelige forhold. Han fremstilte det som at han syns jeg var så pen og at jeg ville bli mye penere om jeg bare endret håret, bare endret klærne osv. Jeg gjorde det,men ble aldri bra nok for han. Det var subtil nedbryting en stund så begynte den åpenbare nedbrytingen og trakasseringen, utroskapet, volden. Da hadde den subtile nedbrytningen allerede gjort meg så usikker på eget selvverd at det ble vanskelig å gå 

Anonymkode: a5423...10f

• Liker 3
  • Hjerte 17
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I bestefall er det snilt ment, i værste fall er dette starten på nedbrytning og psykisk vold. Sånn startet det i mitt voldelige forhold. Han fremstilte det som at han syns jeg var så pen og at jeg ville bli mye penere om jeg bare endret håret, bare endret klærne osv. Jeg gjorde det,men ble aldri bra nok for han. Det var subtil nedbryting en stund så begynte den åpenbare nedbrytingen og trakasseringen, utroskapet, volden. Da hadde den subtile nedbrytningen allerede gjort meg så usikker på eget selvverd at det ble vanskelig å gå 

PS det begynte forresten også etter at vi hadde flyttet sammen 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sier du ikke bare nei? Må du enten gjøre alt han vil eller flytte? 

Anonymkode: 33e05...565

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja, det kommer veldig an på kontekst og måten det ble sagt på. Hvor ofte utsettes ikke menn for "velmente råd" om klesstil og hårfrisyrer fra sine partnere?

Anonymkode: ef680...403

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor sier du ikke bare nei? Må du enten gjøre alt han vil eller flytte? 

Anonymkode: 33e05...565

Jeg sa nei, men det føles jo som at jeg ikke er sexy nå eller at han ønsker seg ei blondine. 

Skrevet

Altså... trodde jeg skulle kave meg opp her over post som innebar enten slanking, silikon, fillers, neseopperasjon eller botox. Men han tror du er fin m mørkt hår, og har lyst til å se deg slik. Og du vil pakke sakene m mye støtte her? Tror vi må innføre nytt nasjonalt begrep. KG skadd.

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes jeg er finere med litt rødbrun tone i håret mitt (har egentlig vanlig brunt). Er det så gale at en annen person synes at man hadde kledd en annen hårfarge? Det er vel ikke slik at han dumper deg eller elsker deg mindre hvis du ikke farger håret? Og det hadde vært verre om han sa du hadde vært dritsexy med større pupper og slankere lår.

Anonymkode: d4f4f...bd3

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sa nei, men det føles jo som at jeg ikke er sexy nå eller at han ønsker seg ei blondine. 

Pass på.. Kan være nettopp dette som var hensikten hans, å gjøre deg usikker på deg selv og føle at du ikke er bra nok. 

Om han ønsker en så stor endring på deg så er det ikke deg han virkelig elsker og respekterer. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en eks som ba meg farge håret blondt. Fant senere ut at han ikke var ferdig med eksen som hadde blondt hår. Jeg ville antagelig lignet en del på henne hvis jeg farget det. Og nei, jeg gjorde det ikke. Jeg ba han ryke og reise. 

Anonymkode: d3111...401

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig det henger sammen med annen klaging på meg. Pynte meg mer, andre klær, kunne kledd meg mer sexy, kledd som en bestemor. Fordi jeg liker ofte klærne på match. Jeg liker ikke å bruke dyp utringning eller lårlorte kjoler. Kjolene går gjerne litt nedover lårene, ca 5 cm igjen til knærne. Jeg bruker ikke høye hæler pga smerter. 

Han vil også at jeg skal være typisk husmor i hjemmet og litt gal når det kommer til sex. 

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mulig det henger sammen med annen klaging på meg. Pynte meg mer, andre klær, kunne kledd meg mer sexy, kledd som en bestemor. Fordi jeg liker ofte klærne på match. Jeg liker ikke å bruke dyp utringning eller lårlorte kjoler. Kjolene går gjerne litt nedover lårene, ca 5 cm igjen til knærne. Jeg bruker ikke høye hæler pga smerter. 

Han vil også at jeg skal være typisk husmor i hjemmet og litt gal når det kommer til sex. 

Der hadde jeg også pakket sakene og dratt. Han prøver å gjøre en bimbo ut av deg. En husmorbimbo uten rettigheter eller egen stemme.

Anonymkode: 8049d...695

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker jeg fikk noe lignende en gang av en ungdomskjæreste. 

"Blondiner er drit sexy" sa han mens jeg satt der med mitt sorte hår... Så da begynte jeg å bleke håret. Var slutt 2 uker etterpå... 

Anonymkode: f562d...7ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

"Blondiner er drit sexy" sa han mens jeg satt der med mitt sorte hår... Så da begynte jeg å bleke håret. Var slutt 2 uker etterpå... 

Nettopp. Hvorfor valgte han en brunette når han foretrekker blondiner? Det er noe sykt med folk som velger en partner helt utenfor deres preferanser, og prøver å endre partneren for å tilpasse ham/henne idealet.

Anonymkode: 8049d...695

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ønsker ikke å ødelegge håret mitt med bleking. Jeg har gjort det en gang da jeg var rundt 18 og endre med skulderkort hår pga slitasje. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er vist ikke anonym lengre, men det er ikke så farlig. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...