Gå til innhold

Venninne jeg vil kutte ut.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som tenker kun på seg selv. Hun har slitt med sitt tidligere både psykisk og sykdommer og er nå ufør. 
Jeg ringer henne en gang i uken av «plikt», da snakkes det kun om henne. Hun vet ingenting om hva som foregår i mitt liv. Ikke spør hun og forteller jeg noe, så svarer hun bare ja også er den inn på henne igjen. 
Nå snart fyller jeg rundt tall og i et svakt øyeblikk så inviterte jeg henne.(Festen er lagt som arrangement på Facebook) 
Snakket med henne et par dager senere og da sier hun « Ser du skal feire bursdagen din», jeg sier ja og at jeg gleder meg, tror det kan bli gøy. 
Det svarer hun ikke på, men sier bare «Jeg skjønte ikke kommentarene mellom deg og Nina (en annen venninne av meg». Jeg svarer at det var bare internt fjas, noe det var. Noe vas om datoen osv. Da svarte hun bare å ja. 
Traff henne tilfeldig i dag og da begynte hun igjen om bursdagen min, hvorfor jeg skulle feire? Jeg hadde jo sagt tidligere at jeg ville reise bort. Jeg sa som sant var at jeg har aldri snakket om å reise bort på bursdagen min, men det påstod hun hardnakket at jeg hadde og hun skjønner ikke hvorfor jeg skal feire siden jeg har sagt det. 
Angrer så på at jeg inviterte henne, lyser sjalusi lang vei over at jeg skal feire. 
Andre har skrevet, så gøy, så koselig, gleder oss osv. , men hun virker bare negativ. Hun kommer garantert bare for å nærmest stalke de andre gjestene, hun holder nærmest avhør hver gang hun treffer nye mennesker. 
Puh….måtte bare ha en liten utblåsnig, hva gjør man med slike mennesker og hvorfor var jeg så dum å inviterte henne 🤯

Anonymkode: fb33f...bfd

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du avslutter selvsagt vennskapet når du kun opplever det negativt. Livet er for kort til å bruke tid på slike mennesker. 

Anonymkode: 3d4ef...c6d

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Huff, stakkars dame og stakkars deg. 

Jeg hadde en venninne som også løy om ting jeg hadde sagt. Jeg slet litt med hukommelsen i denne perioden også så hun trodde hun skulle komme unna med det. Men det er jo forskjell på at "jeg husker ikke at vi gjorde x" og at jeg ikke skulle husket at jeg har sagt noe som er ekstremt utypisk jeg aldri har ment eller tenkt. 😅

Skjønner dilemmaet med at hun nå er invitert. Litt vondt å trekke den tilbake. Men tror du engang hun kommer? Virker jo litt usannsynlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernova_87 skrev (6 minutter siden):

Huff, stakkars dame og stakkars deg. 

Jeg hadde en venninne som også løy om ting jeg hadde sagt. Jeg slet litt med hukommelsen i denne perioden også så hun trodde hun skulle komme unna med det. Men det er jo forskjell på at "jeg husker ikke at vi gjorde x" og at jeg ikke skulle husket at jeg har sagt noe som er ekstremt utypisk jeg aldri har ment eller tenkt. 😅

Skjønner dilemmaet med at hun nå er invitert. Litt vondt å trekke den tilbake. Men tror du engang hun kommer? Virker jo litt usannsynlig. 

Tror i så fall hun kommer kun for å sjekke ut de andre gjestene (dvs. «avhøre» dem)  for så å legge de til på FB. Hun har mye fritid iom at hun er ufør, så hun «graver» en del i folk profiler og kan stalke seg frem til det meste. 

 

Anonymkode: fb33f...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror i så fall hun kommer kun for å sjekke ut de andre gjestene (dvs. «avhøre» dem)  for så å legge de til på FB. Hun har mye fritid iom at hun er ufør, så hun «graver» en del i folk profiler og kan stalke seg frem til det meste. 

 

Anonymkode: fb33f...bfd

Aiaiai, ja huff nå har du et skikkelig dilemma. Er kanskje ikke sikkert hun lar være å komme da selv om du til og med sa noe om at du vil "slå opp"? 

Er det et alternativ å avlyse og arrangere senere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som min bekjent (tidligere venninne) 🙈. Dette vennskapet vil du kanskje kutte. 

Anonymkode: 54f52...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Høres ut som min bekjent (tidligere venninne) 🙈. Dette vennskapet vil du kanskje kutte. 

Anonymkode: 54f52...b5b

Ja, jobber med saken. 
Hun er ikke annet enn en tidstyv som kun snakker om seg selv. Null interesse for andre. Er så slitsomt. 

Anonymkode: fb33f...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernova_87 skrev (7 timer siden):

Aiaiai, ja huff nå har du et skikkelig dilemma. Er kanskje ikke sikkert hun lar være å komme da selv om du til og med sa noe om at du vil "slå opp"? 

Er det et alternativ å avlyse og arrangere senere? 

Nei, dessverre. 
De andre inviterte har nå holdt av på den datoen. 
Hadde jeg avlyst, så hadde hun sikkert bare spurt når det ble igjen. 

Anonymkode: fb33f...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med "plikt"-ringing. Hvis hun fortsetter å mase om feiringen så kan du si: "Du trenger jo ikke komme, hvis du synes det høres kjipt ut".

Anonymkode: c0bce...6e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slutt med "plikt"-ringing. Hvis hun fortsetter å mase om feiringen så kan du si: "Du trenger jo ikke komme, hvis du synes det høres kjipt ut".

Anonymkode: c0bce...6e6

Ja, tror nesten jeg må gjøre det slik. 

Anonymkode: fb33f...bfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vennskapet hadde jeg bare faset ut, uten noe større formell avslutning. Det er bare å slutte å ringe og slutte å ta initiativ. Akkurat den bursdagsinvitasjonen er gitt, så den ville jeg ikke gjort noe mer med, men fremover hadde jeg droppet å bruke krefter på dette mennesket. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har din fulle rett til å avslutte relasjonen om den ikke gir deg noe, men har vennskapet deres alltid vært sånn som du beskriver det? Om ikke, så ville jeg tatt en vurdering på hva skjedde, og er det mulig å komme tilbake til ett godt vennskap?

Anonymkode: 2c7b1...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du har din fulle rett til å avslutte relasjonen om den ikke gir deg noe, men har vennskapet deres alltid vært sånn som du beskriver det? Om ikke, så ville jeg tatt en vurdering på hva skjedde, og er det mulig å komme tilbake til ett godt vennskap?

Anonymkode: 2c7b1...dc5

Har ikke alltid vært slik, det er blitt veldig mye  verre de siste fire årene. Hun har alltid vært selvopptatt, men ikke så ille som det er nå. 
Det er nok ikke mulig å få tilbake det vennskapet som var, jeg har henne dessverre altfor langt oppe i halsen til det. 
 

 

Anonymkode: fb33f...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kelsier skrev (50 minutter siden):

Dette vennskapet hadde jeg bare faset ut, uten noe større formell avslutning. Det er bare å slutte å ringe og slutte å ta initiativ. Akkurat den bursdagsinvitasjonen er gitt, så den ville jeg ikke gjort noe mer med, men fremover hadde jeg droppet å bruke krefter på dette mennesket. 

Ja, det er nok eneste løsningen. Hun blir nok ikke blid, men er eneste måte å gjøre det på. 

Anonymkode: fb33f...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...