Gå til innhold

Vanskelig å skuffe date

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på noen dater, men jeg merker at jeg egentlig ikke har noe klaff utover vennskap. Det er vanskelig å skuffe vedkommende som jeg skjønner er litt interessert ihvertfall og jeg er på veg inn i noe som jeg egentllg ikke ønsker, men samtidig så ønsker jeg ikke å miste vennskapet.

Hvordan legge dette frem på den beste måten?

Anonymkode: 45e42...45a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har vært på noen dater, men jeg merker at jeg egentlig ikke har noe klaff utover vennskap. Det er vanskelig å skuffe vedkommende som jeg skjønner er litt interessert ihvertfall og jeg er på veg inn i noe som jeg egentllg ikke ønsker, men samtidig så ønsker jeg ikke å miste vennskapet.

Du bør bare si det som det er, at du ikke kjenner på de riktige følelsene for at det skal utvikle seg til noe mer enn bare et vennskap. Og dersom det ikke holder  vedkommende så må du nesten respektere dette og kutte kontakten. 

Ærlighet varer lengst mener nå jeg. Jeg dater nå en person som sier at han vil fortsette, lager avtaler for å så avlyse. Kjenner at det hadde vært mye bedre om han bare var ærlig og sa at han ikke ønsket noe mer. 

Kjipt å bli avvist, men sånn er det jo når man dater. 

Anonymkode: db418...606

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis den andre har noe som helst forhåpninger om mer, så glem å prøve vennskap. Generelt la være å date for å få nye venner.  Noen ganger skjer det jo at begge er skjønt enige, og da er det jo greit.  

Anonymkode: a3608...c18

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"jeg synes du er en kjempefin person, men jeg liker deg mest som en venn". 

Også kan du ikke forvente vennskap etter dating. Han var vel ikke ute etter venner... 

Anonymkode: 3a88c...b83

• Liker 2
Skrevet

Du kan da ikke gå inn i et forhold med noen du ikke ønsker, hvordan skal det forholdet gå vennskap eller ikke.

Jeg ville sagt det rett ut at det er bare ikke noe kjemi/følelser. Hvis vedkommende er interessert så er vel liten sjanse for vennskap.

AnonymBruker
Skrevet

Vær åpen og ærlig. Det er ikke sårende at noen sier de bare vil være vennen din. Det er sårende om noen fører deg bak lyset.

Anonymkode: 39ef2...134

Skrevet

Har du ikke venner? 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det som dere sier, vet egentlig at jeg ikke kan håpe på et vennskap etterpå og respekterer selvfølgelig det om hun ikke ønsker så mye mer.

Greien er at jeg er trodde jeg kunne glemme at jeg egentlig vil date menn (er mann selv), men det går ikke. Blir ofte til at jeg gjør ting for å være hyggelig selv om jeg egentlig ikke får så mye ut av det.  Det er jo ikke riktig overfor henne heller når jeg egentlig tenker på noe hun eller andre kvinner aldri kan gi.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, svartkatt said:

Har du ikke venner? 🤔

Ikke så mange nei.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke så mange nei.

Skjønner.. kanskje du må opplyse om at du er interessert i vennskap også, i starten av samtalen.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, svartkatt said:

Skjønner.. kanskje du må opplyse om at du er interessert i vennskap også, i starten av samtalen.

Har nevnt det, men jeg vet ikke hvor klart jeg klarte å formidle det. Det er vel bedre å si det som det er nå, for jeg vil ikke at hun skal føle seg lurt på noen måte. Hun er veldig koselig, men følesene er ikke der dessverre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har nevnt det, men jeg vet ikke hvor klart jeg klarte å formidle det. Det er vel bedre å si det som det er nå, for jeg vil ikke at hun skal føle seg lurt på noen måte. Hun er veldig koselig, men følesene er ikke der dessverre.

Du må bare si det som det er. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke være venn med noen som liker deg som mer enn venn. Hvis du ikke kan imøtekomme denne personens følelser og forventninger så må du bryte kontakt. Man dater for å finne kjærester, ikke venner 

Anonymkode: 6b1ed...0bb

Skrevet

Tror det er så enkelt at hvis du er ærlig med alt, kan du få en veldig god venn. Lykke til 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men er du virkelig interessert i å beholde vennskapet når du overhode ikke kunne tenke deg at det kanskje muligens vil utvide seg til kjæreste?

Dere er på dating side, og da er det ikke vennskap dere egentlig er ute etter. 

Hvis du overhode ikke kan se mulighet i at dere kanskje en gang kan utvikle seg til noe mer, så synes jeg du skal avslutte det helt. Si at det var hyggelig å bli kjent, men du ser fikk ikke den følelsen av at det kan bli noe mellom dere, så tenker at det er best for begge å ikke treffes mer.

Hvis du ser at det er mulighet i at ting kan utvikles, så fortsetter du å treffe ham, men si at du trenger lang tid med bare å bli kjent som venner.

Skrevet

Det beste er alltid å si ting rett fram så raskt som mulig. Jo lenger du venter jo større grunn til å føle seg snytt.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er det som er det værste med dating. 

Avvisning. 

Men, man må bare "manne"seg opp og si. 

"Hei ... Jeg kjenner ikke helt de følelsene jeg er ute etter med deg. Så det er kanskje best at vi avslutter dating. Jeg synes dog du er skikkelig gøy og være med, så om du er interessert i et vennskap, er jeg åpen for det. Hva tenker du ? :) 

Anonymkode: 074fe...699

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan ikke være venn med noen som liker deg som mer enn venn. Hvis du ikke kan imøtekomme denne personens følelser og forventninger så må du bryte kontakt. Man dater for å finne kjærester, ikke venner 

Anonymkode: 6b1ed...0bb

6 hours ago, anonym78910 said:

Tror det er så enkelt at hvis du er ærlig med alt, kan du få en veldig god venn. Lykke til 😊

6 hours ago, Andro said:

Det beste er alltid å si ting rett fram så raskt som mulig. Jo lenger du venter jo større grunn til å føle seg snytt.

Takk for at dere tok dere tiden til å skrive og innspill :)

Skrevet

Fortell hvor mye du setter pris på vennen og at du synes han er veldig hyggelig og at du liker å være sammen med vedkommende, men at du ikke føler dere kan bli kjærester ,men venner. 

Så vanskelig og så lett.

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, exictence said:

Men er du virkelig interessert i å beholde vennskapet når du overhode ikke kunne tenke deg at det kanskje muligens vil utvide seg til kjæreste?

Dere er på dating side, og da er det ikke vennskap dere egentlig er ute etter. 

Hvis du overhode ikke kan se mulighet i at dere kanskje en gang kan utvikle seg til noe mer, så synes jeg du skal avslutte det helt. Si at det var hyggelig å bli kjent, men du ser fikk ikke den følelsen av at det kan bli noe mellom dere, så tenker at det er best for begge å ikke treffes mer.

Hvis du ser at det er mulighet i at ting kan utvikles, så fortsetter du å treffe ham, men si at du trenger lang tid med bare å bli kjent som venner.

Godt poeng egentlig, altså det hadde vært hyggelig å ta en kaffe eller funnet på noe når det er tid hvis man kan kalle det vennskap?

Det finnes ikke noe galt med henne så det er ikke det. Problemet for meg er at jeg aldri vil kunne være komfortabel med å være intim med henne og at jeg ikke kan være 100% meg selv i et forhold med en kvinne (er mann selv). Det har jeg endelig skjønt nå og vil alltid lure på hva jeg går glipp av om jeg ikke får prøvd et forhold med "drømmemannen".

Men jeg skjønner at der enda verre å holde henne på gress enn å si at det ikke kan bli oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...