Gå til innhold

Hvilken øvelse er dette?(bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Donkey kicks kjenner jeg den som

Anonymkode: bf707...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En versjon av donkey kicks ja.

Jeg bruker strikk for ekstra motstand, men en manual vil jo gjøre samme nytten. Balansebrett vil kreve mer stabilisering. Altså er dette en mer "avansert" utgave for de som synes vanlig donkey kicks er for lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det effektivt? Jeg trener knebøy og Markløft til vanlig, men hva er dette godt for? :)

Anonymkode: acfa3...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det effektivt? Jeg trener knebøy og Markløft til vanlig, men hva er dette godt for? :)

Anonymkode: acfa3...4a7

Jeg har alltid gjort disse, styrker bakside av lår, rumpe, og litt oppover mot korsrygg:) for å gjøre det tyngre kan du holde foten strak ut og løfte sakte opp og ned

Anonymkode: bf707...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det effektivt? Jeg trener knebøy og Markløft til vanlig, men hva er dette godt for? :)

Anonymkode: acfa3...4a7

Dette er en typisk "influenserøvelse". Hva kan man gjøre for å få en vanlig og effektiv øvelse til å se ny og spennende ut, slik at man ikke serverer kjedelig innhold. Det du egentlig gjør her er å øke kravet til stabilisering og mentalt fokus på andre ting enn å utføre bevegelsen med god innsats. Dette er fordi du bruker en manual som du må holde fast med beinet, og en bosuball som øker balansekravet. Dette senker muskelaktivering og kraften du kan utrette mot en motstand.

Jeg vil si at denne øvelsen mest egner seg som en slags avansert rehabiliteringsøvelse for personer med problemer i hofte/rygg/kjerne. Eller for vedlikehold av god funksjon her. Så den er ikke helt bortkastet i enhver kontekst.

Men jeg vil tro, basert på bildet, at den fremsettes som et godt alternativ for å trene styrke og øke muskelvekst i rumpa. Der vil jeg si at den bommer. Det er bedre å finne en stabil øvelse som du kan yte maksimalt på uten å være redd for å falle eller miste en manual ut fra hamstring-legg-grepet ditt.

Vanlige glute kickbacks i kabel virker for meg som en mye bedre øvelse for akkurat det formålet 😊👍

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...