Gå til innhold

Du med katt - hvilken sofa har du? :)


Nuttery

Anbefalte innlegg

Jeg har en langhåret katt med lys pels. Han har ikke for vane å klore på sofaen, men det kan selvsagt forekomme.

Til dere andre: hvilken sofa har dere? :) 

Jeg har for øyeblikket en sofa i denim-stoff, noe jeg egentlig er fornøyd med. Han klarer ikke å sette klørne igjennom stoffet, og den er enkel å støvsuge/fjerne hår. Dessverre må jeg bytte sofaen grunnet en skade som ikke lar seg reparere, og synes det er vanskelig å velge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veoursofa. Ikke noen tråder han kan få tak i bortsett fra på sømmene.

Anonymkode: 1a499...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har veoursofa. Ikke noen tråder han kan få tak i bortsett fra på sømmene.

Anonymkode: 1a499...ddf

Men kattehår suger seg jo veldig fast i velour? Jeg brukte akkurat en time på å fjerne kattehår fra kosedressen min i velour 🤯 Kattehår overalt, selv om jeg grer begge pusene daglig! 

Anonymkode: 5427a...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men kattehår suger seg jo veldig fast i velour? Jeg brukte akkurat en time på å fjerne kattehår fra kosedressen min i velour 🤯 Kattehår overalt, selv om jeg grer begge pusene daglig! 

Anonymkode: 5427a...1af

Det tenkte jeg også på. Min katt røyter mye, og jeg bruker Dyson støvsuger for å fjerne hårene. Er avhengig av en sofa som tåler litt tøff håndtering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men kattehår suger seg jo veldig fast i velour? Jeg brukte akkurat en time på å fjerne kattehår fra kosedressen min i velour 🤯 Kattehår overalt, selv om jeg grer begge pusene daglig! 

Anonymkode: 5427a...1af

Nei, det er enkelt å få kattehåret av den. Bruker en rulle og støvsuger den en gang i uka. Det er ikke noe mer kattehår på den enn på andre sofaer har hatt. Der er jo forskjell på en kosedress og møbelstoff også.

Anonymkode: 1a499...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttery skrev (10 minutter siden):

Jeg har en langhåret katt med lys pels. Han har ikke for vane å klore på sofaen, men det kan selvsagt forekomme.

Til dere andre: hvilken sofa har dere? :) 

Jeg har for øyeblikket en sofa i denim-stoff, noe jeg egentlig er fornøyd med. Han klarer ikke å sette klørne igjennom stoffet, og den er enkel å støvsuge/fjerne hår. Dessverre må jeg bytte sofaen grunnet en skade som ikke lar seg reparere, og synes det er vanskelig å velge.

Ektorp. Pga enkel å vaske trekk

Anonymkode: 583f1...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to mørkeblå velour sofaer, en gul langhåret katt, og er ikke sofaen som ser mest hårete ut etter han har ligget der. Sofaen er lett å holde pen, støvsuger den, kjøkkenstoler og andre møbler med mer vevd stoff er de verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa velour sofa. Katten min klorer på klorebrett. 

Anonymkode: 2d2f8...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart velour. Langhåret hvit pus. Klorer aldri, men skulle valgt en lys farge pga hårene 

Anonymkode: bd634...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Rosa velour sofa. Katten min klorer på klorebrett. 

Anonymkode: 2d2f8...12e

 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Svart velour. Langhåret hvit pus. Klorer aldri, men skulle valgt en lys farge pga hårene 

Anonymkode: bd634...053

Min klorer heller ikke, men når han strekker seg (som han gjør før han legger ned) så setter han klørne i underlaget. Så jeg vil ha noe slitesterkt! 

Skjønner velour er populært her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skinnsofa da jeg hadde katt, hun klorte ikke på møbler. Min far hadde også skinnsofa, og hans katt klorte på møbler som ikke var av skinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttery skrev (11 timer siden):

 

Min klorer heller ikke, men når han strekker seg (som han gjør før han legger ned) så setter han klørne i underlaget. Så jeg vil ha noe slitesterkt! 

Skjønner velour er populært her! 

Hvis katten har en favorittplass i sofaen, kan du kanskje legge et pledd eller noe der der. Min minste hund likte å ligge på eget lite pledd i sofaen. Det er en veloursofa. Når vi hadde hunder som røytet, på besøk, satt det fast hår. Jeg brukte noe som het Pet magnet for å rake dem bort. Anbefaler ikke velour for hår limer seg fast.

Endret av MyMichelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinn. Mine klorer på alt av tekstilmøbler.

Anonymkode: e5c86...0e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...