Gå til innhold

IQ Test Mensa Nettversjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man kan fint være dårlig i latte og ha høy IQ. Faktisk har ca halvparten av Mensa sine medlemmer lærevansker eller konsentrasjonsvansker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Prøvde nå, fikk 135. Har ikke tatt ordentlig test, så ingen sammenligningsgrunnlag. Har også forsøkt testen før, tror jeg scoret omtrent likt da, husker ikke helt. 

Hadde vært litt spennende å se om jeg hadde fått samme score med oppmøte, men ikke spennende nok til at jeg kommer til å teste. 

Anonymkode: 1239e...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange "iqkanoner" her inne, i flere tråder. Noen er det nok, men her er en liten link som sier noe om fordelingen.

https://www.sociosite.net/iq-scores

Det kan være fint å ha et tallmateriale å forholde seg til.

Anonymkode: 404f9...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 15.29):

Mange "iqkanoner" her inne, i flere tråder. Noen er det nok, men her er en liten link som sier noe om fordelingen.

https://www.sociosite.net/iq-scores

Det kan være fint å ha et tallmateriale å forholde seg til.

Anonymkode: 404f9...e38

Ekspander  

Hvis 2% av alle nordmenn har IQ over 130 så er det faktisk over 100 000 mennesker.

At noen titalls av de befinner seg her på KG og diskuterer IQ er ikke usannsynlig. Tvert i mot er det veldig sannsynlig.

Folk med lav IQ pleier som regel ikke å gå inn på diskusjoner om IQ. Hvorfor skulle de det? Dermed blir slike tråder som dette en ansamling med folk med høy IQ.

Anonymkode: bf64d...fee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sånne tester er litt sånn 4B2B72A7-334A-41C3-9E23-FE621BEDDACD.gif.3d9ed9c39174e5f7bda69b905345bbe5.gif for jeg har fått alt mellom 125-155 på tester jeg har tatt opp igjennom. På nettversjonen til Mensa fikk jeg 136. Gidder ikke betale for å teste noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk så lavt resultat at de ikke har utarbeidet svar😂😂😂

Anonymkode: d7bcc...ee3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 4.49):

Jeg lurer på om noen har tatt den ekte testen og samlinget med prøve testen. Er det stor forskjell?

samtidig hadde det vært gøy om alle som leser denne tråden tar prøvetesten på nett og legger ut resultat her, please?(Gøy)

Jeg fikk 128 i IQ, merkelig for jeg suger i matematikk

Anonymkode: 5d264...afe

Ekspander  

Fikk 138 på mensa.no og har tatt andre "ekte" tester. WISC: 133, WAIS: 135, sesjon 9/9.

Hvor nøyaktig den er er vanskelig å si, men for min del traff det ganske bra. Samtidig er det mindre nøyaktig når man nærmer seg ytterkantene av hva den kan måle, og alle disse makser på 145 unntatt sesjon som makser på 126.

Mensa-test er begrenset fordi det bare er progressive matriser.

Anonymkode: cb4da...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Peanut skrev (På 28.3.2023 den 15.48):

Synes sånne tester er litt sånn 4B2B72A7-334A-41C3-9E23-FE621BEDDACD.gif.3d9ed9c39174e5f7bda69b905345bbe5.gif for jeg har fått alt mellom 125-155 på tester jeg har tatt opp igjennom. På nettversjonen til Mensa fikk jeg 136. Gidder ikke betale for å teste noe. 

Ekspander  

Ingen semi-seriøse tester (utenom spesialtester man betaler for) påstår å måle noe over 145 :)

Det er vanskelig selv på seriøse "ekte" tester fordi det er så få som er i det området. 145 (3 SD) er maks. Anbefaler å ikke ta tester på nett seriøst, selv om mensa.no er blant de bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en test med 10 spørsmål på FB. Jeg fikk 145 i IQ. Tror den slår WISC og Mensa sønder og sammen. 

Så.

Fuck online Mensa test. Den er konstruert slik at du tror du er smart når du får 130 i IQ i score, slik at du kan gjøre toppledelsen i Mensa enda rikere, ved å betale for å ta oppmøte test (som også er scam), og medlemskap hos Mensa (som også koster penger). 

Gratulerer, du har nå kastet bort penger på en liten andel svindlere. 

Det eneste en oppnår med medlemskapet, er "skrytestatus", og at en blir medlem av en gjeng idioter som ikke har oppnådd en dritt i livet. Det eneste de liker å gjøre er å hevde seg over idiotene, pga... Hallo, statistikk/std.avvik tilsier jo at de alle lider av "special little snowflake" syndromet. 

Legg merke til gåseøynene. 

Hilsen stolt 145er, som ligger 3 std. avvik over normal kurven, takket være FB. Og jeg betaler ikke en jævla krone, i motsetning til Mensa. 

Og ja, jeg har delt mitt resultat med alle mine 5 venner. 

Viktig at de vet hvem som er deres overmann! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet med slike tester er at mange av oppgavene går igjen i de forskjellige, eller har samme fremgangsmetode for å komme frem til løsning. Så har man tatt noen og skjønner sammenhengen vil man få bedre score for hver gang.

Anonymkode: bf711...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Rights skrev (På 28.3.2023 den 18.19):

Jeg tok en test med 10 spørsmål på FB. Jeg fikk 145 i IQ. Tror den slår WISC og Mensa sønder og sammen. 

Så.

Fuck online Mensa test. Den er konstruert slik at du tror du er smart når du får 130 i IQ i score, slik at du kan gjøre toppledelsen i Mensa enda rikere, ved å betale for å ta oppmøte test (som også er scam), og medlemskap hos Mensa (som også koster penger). 

Gratulerer, du har nå kastet bort penger på en liten andel svindlere. 

Det eneste en oppnår med medlemskapet, er "skrytestatus", og at en blir medlem av en gjeng idioter som ikke har oppnådd en dritt i livet. Det eneste de liker å gjøre er å hevde seg over idiotene, pga... Hallo, statistikk/std.avvik tilsier jo at de alle lider av "special little snowflake" syndromet. 

Legg merke til gåseøynene. 

Hilsen stolt 145er, som ligger 3 std. avvik over normal kurven, takket være FB. Og jeg betaler ikke en jævla krone, i motsetning til Mensa. 

Og ja, jeg har delt mitt resultat med alle mine 5 venner. 

Viktig at de vet hvem som er deres overmann! 

Ekspander  

Ble en smule støtt sånn halvveis, men endte med å le litt for meg selv. Fin tekst😂

Anonymkode: f2e5d...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 18.01):

Ingen semi-seriøse tester (utenom spesialtester man betaler for) påstår å måle noe over 145 :)

Det er vanskelig selv på seriøse "ekte" tester fordi det er så få som er i det området. 145 (3 SD) er maks. Anbefaler å ikke ta tester på nett seriøst, selv om mensa.no er blant de bedre...

Ekspander  

Nei, som sagt finnes det masse rart på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...