Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som har studert i utlandet i "høy alder"? Altså ikke direkte etter vgs, men heller i midten/slutten av 20 årene og oppover? Her på berget er det jo nok så vanlig at man finner studenter i alle aldre, men er det like vanlig i England, Usa, Australia osv., eller er det stort sett tenåringer som frekventerer universitetene og høyskolene der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår hva du mener men det er vanlig med alle aldre også ute i verden, ja.

Det gjelder bare at du velger deg ut et student-sted å bo der det ikke er 18-åringer. Undersøk på forhånd hvor de over 25 holder til, så blir alt bedre for deg.

Jeg var 27 år da jeg var student i utlandet (Europa og USA) og jeg dumpet jo bort i en del "fjortiser" som jeg liker å kalle dem. Man merker helt klart at de er yngre ja..Men så fant jeg studenter som var 26 - 34 og da var jeg reddet for resten av året. :)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Takk for svar Gjest.

Tok du en full- eller deler av en grad mens du var i utlandet?

Skrevet

Jeg tar nå en full grad i UK og begynte da jeg var 23, de fleste i klassen min er 4-5 år yngre, og avogtil så merker tilogmed jeg aldersforskjellen godt ;) På mitt universitet så er de fleste engelske studentene svært unge når de starter (selv om det også dukker opp en og annen eldre student), mens utenlandstudentene varierer mer i alder.

Har kompiser fra Norge som studerer på samme universitet som er eldre enn meg, 27-34 år, og de sier jo at de merker aldersforskjellen godt og at de føler seg "urgammel" i forhold. Men stort sett så tror jeg de fleste klarer seg fint, man finner jo alltids eldre studenter å være sammen med, og noen av de som er yngre er jo "eldre" i hodet enn andre ;)

Skrevet
Takk for svar Gjest.

Tok du en full- eller deler av en grad mens du var i utlandet?

Jeg tok deler av min utdanning i utlandet, 1 år i USA og 1 år i Europa (har et hovedfag).

Jeg lærte fort å styre unna de yngste. Man glemmer slikt når man har funnet "sin" omgangskrets. Jeg var sammen med folk som var opp til 4 år yngre, for de var mer voksne enn sammenliknbare aldre her i Norge. Og jeg var sammen med de som var like "gamle" som meg + eldre ( 25 - 34).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...