Gå til innhold

Konfirmasjon hjemme og ryddehjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ha konfirmasjonen hjemme i mai. Bør vi ha ryddehjelp, eller klarer en å ordne det selv mens en har gjester? Vi blir 23. Og hvis vi har ryddehjelp, hvor er den personen mens vi henter mat?(maten skal stå kjøkkenet, vi skal ha buffet)

Anonymkode: abf0b...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det klarer du fint selv. Det blir jo litt spesielt å ha en person stående på kjøkkenet, mens dere andre spiser? Her hjalp besteforeldre til og vi hadde 45 gjester i vårt eget hus. Det gikk veldig greit.

Anonymkode: 2fb9b...348

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha konfirmasjon hjemme for 20-22 personer og skal ikke ha ryddehjelp. Det tenker jeg kommer til å gå helt fint på egen hånd. Vi bestiller mat utenfra så det er ingen oppvask generert av matlaging og å sette 22 tallerkener og bestikk i oppvaskmaskin tar ikke lang tid. Tenker mannen ordner det kjapt etter middag mens jeg setter fram kaker og kakeservise og så kjører maskinen mens vi spiser kake og er klar til å vaske resten til slutt. Og i verste fall, om ingen tar oppvask underveis, står det to stabler med tallerkener og bestikk på kjøkkenet etter festen som må tas på kvelden og det er ikke akkurat en krise det heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at gjestene i konfirmasjonen er deres aller nærmeste. Da kan dere fint spørre om litt hjelp under vegs, og da trenger dere ikke ryddehjelp.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 35 gjester hjemme og leide inn ryddehjelp.

Mat hadde vi bestillt utenfra, kald og varm mat. Han tok i mot maten når vi var i kirken og satte alt frem. Sørget så for at alt så ryddig og pent ut til en hver tid, serverte alkoholfri musserende når vi kom hjem og hjalp til med yttertøy, så det ikke fløt rundt. Han hadde satt på avtalt lav bakgrunnsmusikk og forklarte hvor gjestene kunne parkere. Han sørget for at mineralvann var kaldt til en hver tid og at det ble fyllt opp etter behov. Passet på at varm mat holdt seg varm. Hjalp eldre med å fylle opp tallerkener med maten de ville ha og bar det for dem til bords. Ryddet vekk mat når vi var ferdig og satte det kaldt. Ryddet middagsbordet, skiftet stearinlys. Vasket over kjøkkenet og satte frem kaker, dekket på til kaffe og kaker og kokte kaffe.

Så dro han og vi fortsatte konfirmasjonen og gjestene hjalp til å rydde vekk kakene etterpå og få møbler tilbake på vant plass.

Det var utrolig deilig å ha noen som tok seg av alt dette, så vi og gjestene kunne kose oss sammen. Han var helt proff og holdt seg helt diskret i bakgrunnen når han ikke skulle gjøre noe.

Anonymkode: fd6c3...183

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vi hadde 35 gjester hjemme og leide inn ryddehjelp.

Mat hadde vi bestillt utenfra, kald og varm mat. Han tok i mot maten når vi var i kirken og satte alt frem. Sørget så for at alt så ryddig og pent ut til en hver tid, serverte alkoholfri musserende når vi kom hjem og hjalp til med yttertøy, så det ikke fløt rundt. Han hadde satt på avtalt lav bakgrunnsmusikk og forklarte hvor gjestene kunne parkere. Han sørget for at mineralvann var kaldt til en hver tid og at det ble fyllt opp etter behov. Passet på at varm mat holdt seg varm. Hjalp eldre med å fylle opp tallerkener med maten de ville ha og bar det for dem til bords. Ryddet vekk mat når vi var ferdig og satte det kaldt. Ryddet middagsbordet, skiftet stearinlys. Vasket over kjøkkenet og satte frem kaker, dekket på til kaffe og kaker og kokte kaffe.

Så dro han og vi fortsatte konfirmasjonen og gjestene hjalp til å rydde vekk kakene etterpå og få møbler tilbake på vant plass.

Det var utrolig deilig å ha noen som tok seg av alt dette, så vi og gjestene kunne kose oss sammen. Han var helt proff og holdt seg helt diskret i bakgrunnen når han ikke skulle gjøre noe.

Anonymkode: fd6c3...183

Hvor fant du han hen? 

Anonymkode: 0b5ff...c8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker to nabojenter. 35 gjester. 

Anonymkode: b29b9...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 25.3.2023 den 11.50):

Jeg tenker at det klarer du fint selv. Det blir jo litt spesielt å ha en person stående på kjøkkenet, mens dere andre spiser? Her hjalp besteforeldre til og vi hadde 45 gjester i vårt eget hus. Det gikk veldig greit.

Anonymkode: 2fb9b...348

Må leie lokale og folk til hjelp. Da familien er totalt ikke tilstedeværende og må gjøre alt selv alltid!

Koster oss 30.000 mer enn om vi hadde hatt det hjemme og litt hjelp.. 

Men det blir vel en fin dag for konfirmanten så får det bli sånn!

Missunelig på de som har gode foreldre/besteforeldre som hjelper med sånt og barnebarn.

Anonymkode: 3f43a...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt hjelp. Om du ikke har noen som står ved buffen og passer på at gjestene har alt de treger er jeg redd du ikke blir sittende mye i ro. En sånn dag skal en jo gjerne sitte lenge ved bordet, taler osv så å ha noen i bakgrunnen som styrer å ordner litt er gull. Ta i mot å sette frem mat, passe på at alt ser innbydende ut til runde to, hvis gjestene får forsyne seg flere ganger da... jeg prøvde meg nylig å styre alt selv i en rund bursdag til gubben. Var mye trakking å litt for mye stress. Kanskje du har en venn du kan spørre så kan du tilby å gjør tjenesten tilbake når han/ho skal arangere noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...