Gå til innhold

Bekymret for venninne

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp får vite av ei venninne at mannen hennes røyker hasj hver kveld. Han får ikke sove uten sier han.  Venninna har 2 barn i barnehagealder. Barna har ikke merket noe enda, og barnefar gjør dette på kveld da ungene har lagt seg og i et annet rom . Utstyr er låst inne på datarommet hans. Jeg kjenner jeg blir dårlig av å tenke på hvordan moren har det. Hun liker ikke at han gjør dette, men er livredd for å kontakte bv , vil ikke ha de innlandet da det er mye styr. Men jeg tenker at, en dag så kansje merker barna dette. Rar lukt og fjern pappa. De lever ganske separate liv i fra før, moren gjør nesten alt med barna. Hun er en veldig flink mor ellers. Men rådvill i forhold til faren og vil ikke ødelegge forholdet barna har til faren.  Hun sier at hun og barna lever sitt liv og han får leve sitt liv. Hun har sluttet å bry seg så mye om ham, hun sier hun må gjøre ting for seg selv o barna for at de skal ha det bra og overleve. Hva ville dere gjort i hennes situasjon? Uansett tror jeg forholdet ikke holder så lenge. Men det virker som hun er villig til å holde ut for barnas skyld. Ved å ikke stille et ultimatum mener jeg hun er med på å godtar at situasjonen er som den er. Det er absolutt ikke riktig å la han holde på slik når det er barn i hus mener jeg.

Anonymkode: b7f7a...e9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forholdet høres dårlig ut, så det ville jeg vel enten reparert eller avsluttet.

Hasjen hadde ikke bekymret meg nevneverdig.

Anonymkode: 92f10...cda

• Liker 2
Skrevet

Har hasj blitt lov nå? Nei jeg støtter ikke at han viser så lite ansvar ovenfor familien. Det er kvalmt. Det er jo din venninne som må ta et valg? 

AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om min egen far som "gjemte seg bort" på et annet rom for å røyke hasj. Trodde vel jeg ikke merka noe. Men jeg gikk faktisk gjennom hele barndommen livredd for at det skulle skje noe med ham. Som voksen i dag er jeg delvis arbeidsufør, sliter med psyken og har utallige psykologtimer bak meg.

Skulle ønske noen var tøff nok til å ta grep og kontakte barnevernet. Og det håper jeg du også gjør! Unger får med seg mer enn du tror.

Anonymkode: 1048f...254

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

At han i det heletatt røyker inne der barna sover er jo helt jævli. Hasjrøyk sprer seg, merkelig at de i barnehagen ikke har kjent lukten egentlig 🙄

Å ruse seg med barn tilstede er ikke okei uansett, at han sitter på et annet rom er da vitterlig ingen unnskylding. Kjører han de i barnehagen på morningen??

Anonymkode: 956d9...e48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er ingen sinte, ingen slår, ingen er stygge. Dette er IKKE barnevernsak! Din venninne må selv finne ut at hun må bort fra han. Regner med det ikke holder lenge siden han er fraværende far. 

Anonymkode: e26d7...860

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her er ingen sinte, ingen slår, ingen er stygge. Dette er IKKE barnevernsak! Din venninne må selv finne ut at hun må bort fra han. Regner med det ikke holder lenge siden han er fraværende far. 

Anonymkode: e26d7...860

At far ruser seg med barn til stede er selvfølgelig en Bv sak. Hva om mor ikke er hjemme og far er rusa alene med de? Hva om han kjører de i barnehage i rusa tilstand? Det er IKKE greit å ruse seg når man har ansvar for barn. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Øøøøh, hvordan kan du bestemme hva som er en sak for BV? Barnevernet har da en haug av saker som ikke inneholder sinte og voldelige foreldre😂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Mor tar nesten ansvar for alt, henter og bringer i bh. Legger de. Mor tørr ikke la far være så mye alene med barna da hun er redd for at far ikke klarer å gjøre det han skal med de.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her. Mor tar nesten ansvar for alt, henter og bringer i bh. Legger de. Mor tørr ikke la far være så mye alene med barna da hun er redd for at far ikke klarer å gjøre det han skal med de.

Hvorfor i all verden tar ho ikke med seg barna å drar ? Tror jeg hadde gitt beskjed at hun har 14 dager på å flytte, ellers blir BV varslet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...