Gå til innhold

PT på treningssenter og sosial angst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva har en PT oversikt over på treningssenter? Kan de se navn og type medlemskap på medlemmene som trener der? Oversikt over historikk, antall treningsøkter og lengde på medlemskap og lignende? 

Er nybegynner og meldt meg inn i treningssenter men har sosial angst og er redd for hva andre vet eller tenker om meg. Vil være så usynlig som mulig. Fikk en melding fra en PT som tilbydde oppstartstime og fikk veldig angst av dette.

 

Anonymkode: 63d81...12c

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ingenting om dette men jeg synes du er modig som trosser angsten og går på treningssenteret.

Anonymkode: e9215...4a8

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at folk er mindre opptatt av deg enn det du spinner opp i ditt eget hode. Vær stolt av at du har tatt et positivt valg for deg selv og begynt å trene :trøst:

Anonymkode: d1c70...00c

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien har de nok tilgang til det, men dette er ikke noe de sjekker opp. Noen treningssentere tilbyr gratis PT-time ved oppstart, sånn at de kanskje kan få deg til å kjøpe flere PT-timer. Du trenger ikke svare på meldingen fra denne PTen hvis du ikke vil. 

Du er tøff som trosser den sosiale angsten din, men vit at de aller fleste på trening er stort sett kun opptatt av seg selv. Og de ansatte er ikke interesserte i hvor mye du trener, og kommer ikke til å følge med på det. 

Stå på videre! Jeg håper at du etter hvert kan føle deg trygg på trening, det er virkelig godt for kropp og sjel med fysisk aktivitet. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle nye prøver de å selge tjenester til, bare takk nei og fortsett med trening på egenhånd. 
Du er tøff som melder deg inn og starter å trene 💪🏼🙌

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva har en PT oversikt over på treningssenter? Kan de se navn og type medlemskap på medlemmene som trener der? Oversikt over historikk, antall treningsøkter og lengde på medlemskap og lignende? 

Er nybegynner og meldt meg inn i treningssenter men har sosial angst og er redd for hva andre vet eller tenker om meg. Vil være så usynlig som mulig. Fikk en melding fra en PT som tilbydde oppstartstime og fikk veldig angst av dette.

 

Anonymkode: 63d81...12c

Ikke svar på meldinger fra PT. De er selgere. 

Ikke ha noe sosial kontakt på treningssenteret. Jeg har gått gjennom det du går igjennom. 

La treningssenteret være en ikke-sosial arena for DEG. Du er ikke der for å få venner. Sett klare grenser overfor andre folk. 

Lykke til 💫

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De holder ikke oversikt nei. De kjenner nok igjen ansikter, på samme måte som en del andre som trener ofte kjenner igjen ansikter. Jeg vet at tre andre på mitt senter ofte trener samtidig som meg, men om jeg ser en fyr en gang i uka på trening, så kan det hende han trener syv dager i uka, bare at de andre dagene er på andre tider enn meg.

Men! Jeg hadde sosial angst! Og var livredd for treningssenter, for jeg følte meg så dårlig. Jeg tok mot til meg og tok timer med en PT. Det ga meg faktisk utrolig mye! En ting var selve treningen, men jeg lærte mye øvelser som gjorde at jeg ikke var like redd for å dumme meg ut mer, han dempet angsten min fordi han var så lett prate med, og etterhvert fikk jeg en god trygghet på treningssenter som jeg også klarte overføre til andre arenaer.  Jeg tror virkelig han var starten på min vei ut av angsten.

Anonymkode: 558a5...915

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt treningsselskap kan de ansatte se når jeg har logget meg inn, og sjekke kamera om jeg er der. 

Hadde sosial angst og trente kun på tredemølle da jeg begynte, så vant jeg PT time og elsker det. Kommer enormt gått over ens med min PT og det har mye og si. Min sosiale angst har gått kraftig ned etter at jeg begynte å trene med PT. Du kan jo prøve å snakke med PT og se om det er noe  for deg å prøve.  :)

Anonymkode: 9dfbb...4cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde angst jeg også, trente hjemme hele tiden helt til jeg bestemte meg for å gå på treningssenter. Hadde litt erfaring med øvelser, men ikke mye kunnskap. Jo oftere jeg gikk, jo bedre taklet jeg angsten.

Etter hvert fikk jeg kontakt med en PT. Det forandret alt for meg. Nå har jeg mer kunnskap om hva slags muskler jeg trener med hvilke øvelser, hvordan og hvorfor. Kjenner ikke et snev av angst når jeg går inn på treningssenteret. 

Anonymkode: f4e03...896

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, så kan de se når du har blitt medlem og når du kommer deg inn på senteret :) Men husk at det er veldig mange medlemmer der, de sjekker ikke hver person som trener der. 

Anonymkode: f4e03...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sats kan man se det meste. Navn, alder, e-post, adresse, tlf, abonnement, dato og klokkeslett du er på senteret… Dette er noe alle sats ansatte har tilgang til fra resepsjonen, men da må man gidde å søke deg opp spesifikt på navn.

Hilsen tidligere sats ansatt.

Anonymkode: 120d7...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...