Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2006 #21 Skrevet 1. januar 2006 hvis den passer inn i resten av interiøret er den helt grei, men ikke min stil. jeg liker blanding av nytt og gammelt, men den der var for "ny" *le*
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2006 #22 Skrevet 1. januar 2006 Den synes jeg var diekte stygg,men smak og behag.....
Gjest -eline- Skrevet 1. januar 2006 #23 Skrevet 1. januar 2006 Jeg likte den ikke, dvs jeg ville aldrie kjøpt den og hatt den i mitt hus da den ikke passer sammen med så mye annet jeg har, men jeg synes ikke den er stygg nei Hvis den passer til resten av interiøret så er det vel bare å kjøpe?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2006 #24 Skrevet 2. januar 2006 Takk for at du forsøkte Catwoman. Forsøker heller en link til en annen nettside jeg (selv om lampa ikke ser så fin ut der). http://www.sourceoflight.net/pao-w.html ← nei.kald og gufsen. Passer inn i en instutisjon.
Gjest gjest1 Skrevet 5. januar 2006 #26 Skrevet 5. januar 2006 Sikkert kjempefin i det rette interiøret, men hos meg hadde den ikke passet inn. Jeg har gjort noen sånne kjøp, hvor jeg finner noe jeg synes er stilig og så glemmer jeg helt at stilen hjemme hos meg er en helt annen... i taket har jeg for eksempel en firkantet plate med fire spottere som sitter på stenger i forskjellige høyder... den var innmari kul i butikken men i stua hos meg ser den jo bare ut som om det er noe som har hengt igjen etter den forrige eieren. Haha... jeg skal flytte den inn på rommet til guttungen, og bytte med ham som har en fin plafong i taket med smijernsdetaljer på.
Gjest gjest1 Skrevet 5. januar 2006 #27 Skrevet 5. januar 2006 Nå så jeg prisen på den du linket til. 427 dollar? Det hadde jeg ikke giddi... først skulle jeg nok brukt de pengene på helt andre ting enn en lampe..
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 5. januar 2006 #28 Skrevet 5. januar 2006 Nå så jeg prisen på den du linket til. 427 dollar? Det hadde jeg ikke giddi... først skulle jeg nok brukt de pengene på helt andre ting enn en lampe.. ← Og kjøper vi, så blir det tre eller fire. Jeg er litt lampefreak - så jeg gidder.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #29 Skrevet 6. januar 2006 Jeg syns Flos har veldig mye fint, men denne likte jeg ikke. Den ser litt Bohus-aktig ut.
Gjest gjest1 Skrevet 6. januar 2006 #30 Skrevet 6. januar 2006 Hehe, ille hvis den ser Bohusaktig ut når trådstarter tydeligvis tar avstand fra Bohus og gjerne vil legge et par tre tusen i hver av disse lampene.... aaargh
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #31 Skrevet 6. januar 2006 Jeg syns Flos har veldig mye fint, men denne likte jeg ikke. Den ser litt Bohus-aktig ut. ← Hva er Bohusaktig? De har da ingen egen stil - stilen de har der er den samme de har i alle andre møbelforretninger i dette landet. Ellers synes ikke jeg Flos har så mye fint, men denne lampa derimot - den synes jeg er fin. Hehe, ille hvis den ser Bohusaktig ut når trådstarter tydeligvis tar avstand fra Bohus og gjerne vil legge et par tre tusen i hver av disse lampene.... aaargh ← Tar ikke avstand fra Bohus, men fra at alle skal være så like - stor forskjell det eller? (Misunnelig Mysan?)
Hu i Svingen Skrevet 6. januar 2006 #32 Skrevet 6. januar 2006 I motsetning til andre her synes jeg den var fin men litt for dillete jeg da, og ja - alt for Bohus. Rett og slett noen jeg kunne kjøpt til hytta.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #33 Skrevet 6. januar 2006 Vanskelig å se hvordan den ser ut. Men ut ifra det jeg kan se så den fin ut! Moderne og stilren.
Gjest gjest1 Skrevet 7. januar 2006 #34 Skrevet 7. januar 2006 Hva er Bohusaktig? De har da ingen egen stil - stilen de har der er den samme de har i alle andre møbelforretninger i dette landet. Ellers synes ikke jeg Flos har så mye fint, men denne lampa derimot - den synes jeg er fin. Tar ikke avstand fra Bohus, men fra at alle skal være så like - stor forskjell det eller? (Misunnelig Mysan?) ← Nei, ikke misunnelig. Hvis folk har så mye penger at de gjerne legger tre tusen kroner i en liten vegglampett og atpåtil kjøper fire stykker, så er det helt ok for meg. Men det er klart jeg gjerne skulle hatt så god råd - men jeg misunner ikke deg økonomien din for det. Den er deg vel unt, må vite Jeg synes bare det var litt kjipt at en annen bruker sa den var Bohusaktig når du i et tidligere innlegg sa at folk flest handlet på Bohus, og at du ikke liker ting som henger i alles hjem. Nå er det vel sånn med Bohus og alle kjedebutikkene, det være seg møbler, klær, lamper, what ever, at de henger seg på trender slik at det stort sett er nokså likt det du finner der som andre steder. Designerne setter standarden og har sine "originalversjoner" av produkter, og så har billigkjedene kopier av stilen i sine butikker. Jeg solgte smykker i sin tid, bijouteri av høy kvalitet - i sjiktet mellom designervare og billigvare, og en god del av produktene våre var mer eller mindre kopier av dyre designernavn innen smykkefronten. Jeg for min del er tilhenger av denne kopieringen - jeg er nemlig motstander av å kjøpe designvare bare fordi det er designvare og betale tusenvis av kroner for et navn. Men det er meg. Jeg kjøper Gucci-etterligninger på gata i Roma, og synes det råmorsomt. Og jeg later ikke som det ikke er kopi heller, da er jo moroa borte.
Jaya Skrevet 7. januar 2006 #35 Skrevet 7. januar 2006 Nesten så jeg fikk lyst til å kjøpe et par bare på trass. Neida. Synes den så stilig ut, men den hadde nok neppe passet inn hjemme hos meg.
Rusket Skrevet 7. januar 2006 #36 Skrevet 7. januar 2006 Ikke fin! Og for en pris da, over 400 dollar! Det blir jo rundt 13000 kr for fire lamper det jo!
Gjest -eline- Skrevet 7. januar 2006 #37 Skrevet 7. januar 2006 Ikke fin! Og for en pris da, over 400 dollar! Det blir jo rundt 13000 kr for fire lamper det jo! ← 11200 kr (pluss porto da ) er vel mer rett, men mye penger ja! Spesielt når man kan kjøpe seg veldig mye lekre vintage-lamper som er i bedre kvalitet og er mye mer spesiell til samme pris og mindre
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2006 #38 Skrevet 7. januar 2006 Spesielt når man kan kjøpe seg veldig mye lekre vintage-lamper som er i bedre kvalitet og er mye mer spesiell til samme pris og mindre ← Nei, det kan man ikke hvis man synes vintagelamper er alt annet enn pent. Retrobølgen er mer enn overbefolket - retrotsunami er vel mer riktig å kalle det. Nå har "alle" vært så individuelle og hatt minimalisme noen år - nå har "alle" endret smak fordi de vil ha noe annet, og helt tilfeldig havnet de alle sammen på retrotsunamien.
Montezuma Skrevet 10. januar 2006 #40 Skrevet 10. januar 2006 Jeg er også på leting etter lamper for tiden, og har også sett på dene. Den fanget oppmerksomheten min med en gang, men så måtte jeg tenke litt om jeg virkelig likte den, eller om jeg bare falt fordi den var så annerledes (ja, det hender at jeg gjør det). Har bestemt meg nå for at jeg ikke liker den sååå godt, men kan se for meg steder der den ville blitt fabelaktig! Det er dessverre ikke hjemme hos meg..... Men i en stoooor hall med blanke svarte fliser på veggene, eller i en stilig foajee, eller i et hvilket som helst Alessi-hjem, så....... Jeg ser ihvertfall for meg at den trenger like enkle stramme omgivelser som den har linjer selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå