AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #1 Del Skrevet 24. mars 2023 Det er unektelig fint med superset, altså at man rullerer mellom to treningsapparater i stedet for å være på bare ett og ta pauser mellom settene. Jeg gjør det selv, når jeg trener sammen med noen og vi bytter på. Problemet er at på senteret mitt er det en som driver med dette alene. Han har gjerne to apparater i hvert sitt rom, og veksler mellom disse. Han er også veldig snakkesalig. Det ender derfor med at han bruker lang tid mellom settene, og han legger beslag på to apparater, og stopper opp og prater med folk på vei mellom dem. Dersom man ikke spesifikt følger med på ham, er det fort gjort å sette seg på et av de han holder på med, mens han er på et annet eller står og skravler. Og selvfølgelig vasker han ikke apparatene mellom settene. Er dette ok? Jeg synes det er ugreit, men er jeg bare prippen? Kan jeg si ifra? Det er et ubemannet senter (Evo), så ikke bare å gå bort i resepsjonen og snakke med noen. Anonymkode: 4027f...c1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #2 Del Skrevet 24. mars 2023 Det der er kjedelig, men man får ikke gjort så mye med det. Har du prøvd å reise på andre tidspunkt? Anonymkode: 771c8...5c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endorfin Skrevet 24. mars 2023 #3 Del Skrevet 24. mars 2023 Trener selv på Evo, og velger ikke og ta supersett om det er en del personer der, okkupere 2 apparater/benker osv når det er travelt er egoistisk. Men irriterer meg mer over folk som okkuperer ett apparat eller squat rack og skal surfe på tlf sin 5-6 min mellom hvert sett 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #4 Del Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det der er kjedelig, men man får ikke gjort så mye med det. Har du prøvd å reise på andre tidspunkt? Anonymkode: 771c8...5c1 Nei, jeg har dessverre ikke mulighet til å trene på andre tidspunkt. Det er kjedelig ja, og jeg var vel bare ute etter å høre om dette er vanlig/betraktet som ok eller ikke. Jeg kan for eksempel spør om han kan legge igjen et håndkle for eksempel, når han går fra et apparat han bruker? Bare et signal om at det er opptatt vil jo fjerne en del av frustrasjonen. Han er der ikke alltid samme dager/samme tid, og varierer apparater, så det er i praksis et sjansespill hver gang man begynner å bruke et hvilket som helst apparat. Anonymkode: 4027f...c1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #5 Del Skrevet 24. mars 2023 Jeg tenker at hvis noen kjører supersett, og går fra et apparat til annet så er det fritt frem for andre å ta det apparatet som ikke er i bruk akkurat da. Det er frekt og egoistisk å "reservere" flere apparater samtidig. Anonymkode: 78e0c...775 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 24. mars 2023 #6 Del Skrevet 24. mars 2023 Jeg kjører også supersett, men prøver å trene på tidspunkt med mindre folk på senteret. Jeg prøver også å være effektiv og rask, slik at jeg ikke oppholder vektene/apparatene lenge. Hvis noen vil trene mellom settene mine (såfremt det er praktisk mulig mtp vekter på stang osv), så er det også helt greit. Jeg har forståelse for at folk kanskje syns det er litt "asshole" å oppholde flere ting samtidig, så jeg ser som sagt an hvor mye folk som er der. Men å ta opp utstyr til mer enn to øvelser gjør jeg aldri. Noen folk enser derimot ikke andre enn seg selv. Han du skriver om TS, minner meg om en fyr der jeg trener. En dag kjørte han supersett mellom ørten apparater og stenger, og opptok i tillegg to av tre kasser/plyo bokser på senteret. En brukte han til å komme seg opp i høyde for å ta pull ups fra stang, og en til å ha t-skjorte og vannflaske på hele økta. Jeg hadde ikke behov for disse kassene akkurat da, men du trenger ikke et jævla bord for tingene dine liksom. Hadde sååå lyst å si noe, men kunne liksom ikke det da jeg ikke trengte noen av dem der og da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #7 Del Skrevet 24. mars 2023 Noe av det mest idiotiske jeg ser er folk som driver egotrening i form av supersett eller sirkeltrening så det blir kø og venting. Da sier jeg i fra, eller bare tar over apparatet/vektene jeg skal bruke. Så får vedkommende bare sutre. Anonymkode: c16a0...2b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 24. mars 2023 #8 Del Skrevet 24. mars 2023 Er en grunn til at jeg ikke går på treningssenter. Hjemme har jeg det jeg trenger til styrketrening, og kjører supersett hver gang. Blir fortere ferdig og slipper bla egotyper. Eller å bli beglodd på av innbilske menn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #9 Del Skrevet 25. mars 2023 Jeg skjønner ikke helt problemet. Om det ikke er tydelig at han trener på apparatet så er det jo bare å trene på det? Det ville jobbet verre om han la et håndkle der? Eller er det slik at han kommer å «kaster deg bort» når du har startet å trene? Kanskje ønsker han å ta supersett men er inneforstått med at noen kan komme til å bruke det i mellomtiden? Men dette minner meg om noe annet - på senteret vært har vi kun én hip thrust ‘benk’ som kan festes på racken. Den er det alltid rift om. Folk står i kø liksom. Det dummeste jeg ser er når noen bruker denne til å komme seg opp for å ta pull ups. Man kan klatre på selve racken, bruke vanlig benk eller plyoboxer som det er flere av. Helt håpløst. En annen ting er en jente som henter seg alt av slikt utstyr det er lite av (denne hip thrust-benken, vanlig benk (kun tre av) , Hexbar (kun en av), masse manualer osv. og holder av dette i halvannen time fordi hun skal kjøre sett med disse. Ikke supersett heller, men bare holder av til hun skal bruke det ved hjelp av å legge bagger, telefoner osv der.. jeg blir matt. Så da kan hun stå ett sted under hele økten og har alt tilgjengelig for seg. Men ingen andre. Typisk sånn jente i liten shorts og trenings-bh som sikkert tenker at hun er den eneste som ‘trener skikkelig’ der. Anonymkode: 775e6...633 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 25. mars 2023 #10 Del Skrevet 25. mars 2023 24 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skjønner ikke helt problemet. Om det ikke er tydelig at han trener på apparatet så er det jo bare å trene på det? Det ville jobbet verre om han la et håndkle der? Eller er det slik at han kommer å «kaster deg bort» når du har startet å trene? Kanskje ønsker han å ta supersett men er inneforstått med at noen kan komme til å bruke det i mellomtiden? Men dette minner meg om noe annet - på senteret vært har vi kun én hip thrust ‘benk’ som kan festes på racken. Den er det alltid rift om. Folk står i kø liksom. Det dummeste jeg ser er når noen bruker denne til å komme seg opp for å ta pull ups. Man kan klatre på selve racken, bruke vanlig benk eller plyoboxer som det er flere av. Helt håpløst. En annen ting er en jente som henter seg alt av slikt utstyr det er lite av (denne hip thrust-benken, vanlig benk (kun tre av) , Hexbar (kun en av), masse manualer osv. og holder av dette i halvannen time fordi hun skal kjøre sett med disse. Ikke supersett heller, men bare holder av til hun skal bruke det ved hjelp av å legge bagger, telefoner osv der.. jeg blir matt. Så da kan hun stå ett sted under hele økten og har alt tilgjengelig for seg. Men ingen andre. Typisk sånn jente i liten shorts og trenings-bh som sikkert tenker at hun er den eneste som ‘trener skikkelig’ der. Anonymkode: 775e6...633 Fy faen, sånn går det faktisk ikke an å oppføre seg. Til henne er det greit å si noe, eventuelt til ansatte på senteret. Jeg hadde nok bare tatt noe av utstyret hennes på trass, haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 25. mars 2023 #11 Del Skrevet 25. mars 2023 Jeg gjør også supersett, men forventer ikke at apparatet er ledig når jeg stikker bort til et annet i mellomtiden. Jeg lar tingene mine stå i knebøystativet (hos oss er det aldri kø på disse), og tar for eksempel supersett ved kabelstativet, men da rydder jeg etter meg etter hvert sett ved kabelstativet slik at andre kan ta det. Forventer jo ikke at det er ledig når det er tid for mitt supersett igjen! Jeg prøver også å supersette slik at jeg ikke trenger å forlate knebøystativet (for eksempel beinøvelser supersettes med kroppsvektøvelser eller manualer som jeg bruker i stativet). Ville absolutt reagert negativt på det TS beskriver. Men usikker på om jeg ville vært tøff nok til å ta over et apparat jeg vet noen holder av. Har aldri opplevd det ts beskriver da. Eneste jeg irriterer meg over er de som bruker benkene til å hvile telefonen på mens de trener... 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #12 Del Skrevet 25. mars 2023 Hater når menn (ja det er for det meste menn) holder på med superset og tror at de er alene på treningssenteret.🤬 Anonymkode: a5f34...67a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 25. mars 2023 #13 Del Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hater når menn (ja det er for det meste menn) holder på med superset og tror at de er alene på treningssenteret.🤬 Anonymkode: a5f34...67a På mitt senter har jeg kun sett jenter gjøre det... Men ja, jeg ville bare brukt apperatet om han gikk unna... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå