AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #1 Skrevet 24. mars 2023 Hva pleier dere å bruke av grønnsaker som tilbehør til middag? Og hvordan tilbereder dere dem? Anonymkode: 25784...1b6
Taluno Skrevet 24. mars 2023 #2 Skrevet 24. mars 2023 Det meste blir enten ovnsbakt eller går i en gryte/wokpanne. Jeg koker svært sjeldent grønnsaker alene, utenom potet. Mest fordi jeg er lat og foretrekker onepot-retter.
Fairy Tale Skrevet 24. mars 2023 #3 Skrevet 24. mars 2023 Vi pleier å lage en frisk salat, steame grønnsaker, eller wok'e de i stekepanna alt ettersom hva vi skal ha til middag. Spiser alle slags mulige grønnsaker. Glad i å prøve nye grønnsaker, så tar ofte en tur innom den lokale utlendingbutikken, der har de alltid noe nytt og spennende, og mye mer variert enn på matbutikken. 1
exictence Skrevet 24. mars 2023 #4 Skrevet 24. mars 2023 Jeg kjøper ofte fryste grønnsaker. Jeg tilbereder det forskjellig. Koker, steker, har i gryter. Krydrer og har det som tilbehør til noe varm middag.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #5 Skrevet 24. mars 2023 Vi bruker ikke grønnsaker som tilbehør til middag. Grønnsaker ER middagen (sammen med belgfrukter, meieriprodukter, kornprodukter...) Ofte ovnsbakt, stekt, eller i en gryte. I dag skal jeg steke diverse grønt (spisskål, løk, vårløk, hvitløk, paprika, brokkolini, grønne erter, brekkbønner...) sammen med nudler og egg og cashewnøtter, med saus av bl.a sesamolje, chili og soyasaus. Anonymkode: 74403...904
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #6 Skrevet 24. mars 2023 Jeg bruker ikke grønnsaker som tilbehør, men lager hele retter. I dag skal vi ha grønne enchiladas. Med hvitløk, løk, chili, paprika, og annet godt. (og kylling+bønner) I går hadde vi en ratatouille med søtpotet, gulrøtter, tomater, aubergine, hvitløk, løk.. Andre eksempler denne uka er grønn currysuppe (sjarlottløk, chili, brokkoli, bønneskudd, lime, basilikum, chili), Falafler i wrap (kikerter, sitron, agurk, rødbeter, gulrot, rødløk, chili, persille..) Anonymkode: a56e7...f74
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #7 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi bruker ikke grønnsaker som tilbehør til middag. Grønnsaker ER middagen (sammen med belgfrukter, meieriprodukter, kornprodukter...) Ofte ovnsbakt, stekt, eller i en gryte. I dag skal jeg steke diverse grønt (spisskål, løk, vårløk, hvitløk, paprika, brokkolini, grønne erter, brekkbønner...) sammen med nudler og egg og cashewnøtter, med saus av bl.a sesamolje, chili og soyasaus. Anonymkode: 74403...904 Kan du gi en mer detaljert oppskrift på dette, med mengdeforhold osv? Fikk veldig lyst på dette 👍. 4 personer. Anonymkode: a5b48...4b2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #8 Skrevet 24. mars 2023 Jeg kjøper de Fryseposene med blandet brokkoli, gulrot og diverse. Bruker 1/3 av posen til per person, koker opp i fem minutter og bruker ved siden av all type mat. Kylling og ris, poteter og biff, kjøttboller, Spaghetti, putter i supper og gryter Anonymkode: 4f0f9...797
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå