Gå til innhold

Bytte regreim og vannpumpe Golf


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lite servicehistorikk på Golf 2014 modell, men den har gått ca 160 000. Vet at regreim og vannpumpe ikke er byttet, så tenkte å gjøre det nå. Dere som har byttet dette på verksted, hvor lønner det seg å få byttet dette?

Anonymkode: d640c...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo en standard jobb men det kan være variasjoner i pris, sjekk priser på noen verksted i nærheten. 

Jeg hadde bilen på service nå, da var merkeverkstedet 3000 billigere, gjett om jeg fikk sjokk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har lite servicehistorikk på Golf 2014 modell, men den har gått ca 160 000. Vet at regreim og vannpumpe ikke er byttet, så tenkte å gjøre det nå. Dere som har byttet dette på verksted, hvor lønner det seg å få byttet dette?

Anonymkode: d640c...cf7

Volkswagen har nye intervaller nå på å bytte. Det skal ikke byttes før 210 000 km. (Vet ikke om dette gjelder for 2014 modeller, men gjelder hvertfall på min som er 2017).

Anonymkode: f29bd...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Volkswagen har nye intervaller nå på å bytte. Det skal ikke byttes før 210 000 km. (Vet ikke om dette gjelder for 2014 modeller, men gjelder hvertfall på min som er 2017).

Anonymkode: f29bd...334

Takk, da skal jeg undersøke litt mer. Ikke noe vits i å bytte så tidlig om det ikke trengs. 

Anonymkode: d640c...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 24.3.2023 den 8.43):

Takk, da skal jeg undersøke litt mer. Ikke noe vits i å bytte så tidlig om det ikke trengs. 

Anonymkode: d640c...cf7

Faktisk fikk jeg beskjed fra verkstedet at det ikke skal byttes i det hele tatt på min modell, så de 210 000 gjaldt ikke for meg 😁👌

Anonymkode: c3aa3...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Faktisk fikk jeg beskjed fra verkstedet at det ikke skal byttes i det hele tatt på min modell, så de 210 000 gjaldt ikke for meg 😁👌

Anonymkode: c3aa3...23e

Bare dieselmotorene som har 210000km intervall, har du bensinmotor med tannreim skal den kun sjekkes på servicer.

Anonymkode: 0689f...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det enten 210 000 eller det som kommer først som det står enten 210 000 eller 5-7 år gummi er ferskvare 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (17 minutter siden):

Da er det enten 210 000 eller det som kommer først som det står enten 210 000 eller 5-7 år gummi er ferskvare 😃

Volkswagen har KUN km intervall, ikke tid. Reima er ikke av gummi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipses skrev (4 timer siden):

Volkswagen har KUN km intervall, ikke tid. Reima er ikke av gummi.

Såpass ja 🙂 ser de har fått en 360 000 reim vet ikke om jeg helt hadde stolt på det 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Såpass ja 🙂 ser de har fått en 360 000 reim vet ikke om jeg helt hadde stolt på det 🙂 

Den skal vare hele levetiden til bilen, ikke bare i 5 - 7 år. Min har straks gått 210 000, og jeg har fått beskjed at på min modell så skal den ikke byttes. På andre modeller så er det 210 000.

Anonymkode: c3aa3...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den skal vare hele levetiden til bilen, ikke bare i 5 - 7 år. Min har straks gått 210 000, og jeg har fått beskjed at på min modell så skal den ikke byttes. På andre modeller så er det 210 000.

Anonymkode: c3aa3...23e

Den skal ikke byttes nei er kjede da eller ? Syns det er rart at reima ikke skal skiftes ryker den blir det dyrt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Den skal ikke byttes nei er kjede da eller ? Syns det er rart at reima ikke skal skiftes ryker den blir det dyrt 

Nei det er ikke kjede. Det er en kevlarforsterket registerreim som ikke har noe skiftintervall ifølge produsenten.

Anonymkode: c3aa3...23e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det er ikke kjede. Det er en kevlarforsterket registerreim som ikke har noe skiftintervall ifølge produsenten.

Anonymkode: c3aa3...23e

Ja da er det nok den reima jeg snakker om 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskinfører skrev (9 timer siden):

Ja da er det nok den reima jeg snakker om 🙂

Har du en link til hvor det står den skal holde i 360 000 km? Jeg har bare fått beskjed at den skal holde i bilens levetid, og en bils levetid kan jo være vidt forskjellig...

Anonymkode: c3aa3...23e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har du en link til hvor det står den skal holde i 360 000 km? Jeg har bare fått beskjed at den skal holde i bilens levetid, og en bils levetid kan jo være vidt forskjellig...

Anonymkode: c3aa3...23e

Jeg husker ikke men jeg fant en Volkswagen nettside en gang hvor de solgte en ny type registerreim som tålte denne km-standen mulig de kanskje har fjernet den da jeg tviler på at regreimer kan kjøre så langt de er jo som sagt ferskvare min Mitsubishi L200 skal reima skiftes på 100 000 eller 5 år  bilen har snart gått 300 000 

Endret av Maskinfører
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (1 time siden):

Jeg husker ikke men jeg fant en Volkswagen nettside en gang hvor de solgte en ny type registerreim som tålte denne km-standen mulig de kanskje har fjernet den da jeg tviler på at regreimer kan kjøre så langt de er jo som sagt ferskvare min Mitsubishi L200 skal reima skiftes på 100 000 eller 5 år  bilen har snart gått 300 000 

Da er det nok 210.000 eller 8 år som gjelder nå. Var det på den jeg hadde.

Anonymkode: 30edc...f4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da er det nok 210.000 eller 8 år som gjelder nå. Var det på den jeg hadde.

Anonymkode: 30edc...f4e

Ja det er nok det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da er det nok 210.000 eller 8 år som gjelder nå. Var det på den jeg hadde.

Anonymkode: 30edc...f4e

Jeg har sjekka på volkswagen- de har ikke skiftintervall på den typen bil jeg har,  men ser at endel andre modeller står registrert med 210 000 km.

Anonymkode: c3aa3...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har sjekka på volkswagen- de har ikke skiftintervall på den typen bil jeg har,  men ser at endel andre modeller står registrert med 210 000 km.

Anonymkode: c3aa3...23e

Har du bensinmotor har den nok kjede, og det byttes ikke noen gang.

Anonymkode: 30edc...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du bensinmotor har den nok kjede, og det byttes ikke noen gang.

Anonymkode: 30edc...f4e

Volkswagen sluttet vel med kjede på bensinmotorene  2013 / 2014, min er fra 2017.

Ifølge volkswagen så har min modell ikke fast skiftintervall,  den skal vare i hele bilens levetid som sagt.

Anonymkode: c3aa3...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...