Gå til innhold

Forlovet - hva nå?!


Inochan

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har endelig blitt fridd til (!!!!) Et ønske jeg har hatt lenge og er så lykkelig 🥳 

Men hva nå?! Hvordan starter man planleggingen? Når skal jeg starte å invitere venner og bekjente? Hvor tidlig starte dere med alt? Jeg aner ikke hvor jeg skal starte elle hva jeg skal starte med! Tanken er at bryllupet blir til neste høst så jeg tror jeg har god tid? Wææh jeg trenger ALL hjelp jeg kan få 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!
Dere bør jo starte med å bli enig om rammene for bryllupet. Vielse i rådhus/tinghus, i kirka (hvilken kirke), på ambassade i utlandet, et annet sted? Vil dere feire? Skal dere ha "klassisk" bryllupsfest med treretters, familie og venner, eller vil dere finne på noe annet? Omtrent hvor mye penger ønsker dere å bruke? Hva er det som er viktig for dere, hva vil dere sitte igjen med etter dagen? 
 

Vi startet med å liste opp ulike "konsepter" hvor det å gifte oss i utlandet uten noe mer feiring var ett ytterpunkt, og det å invitere "alle vi kjenner" på middag var et annet. Så hadde vi også ulike alternativer mellom de to. Det hjalp for å finne ut hvordan vi faktisk hadde lyst til å feire dagen. 
 

Når "hovedkonseptet" for dagen er satt, er det bare å gå i gang med alt det andre av planlegging, hehe. 

Anonymkode: 7e751...43d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gratulerer!
Dere bør jo starte med å bli enig om rammene for bryllupet. Vielse i rådhus/tinghus, i kirka (hvilken kirke), på ambassade i utlandet, et annet sted? Vil dere feire? Skal dere ha "klassisk" bryllupsfest med treretters, familie og venner, eller vil dere finne på noe annet? Omtrent hvor mye penger ønsker dere å bruke? Hva er det som er viktig for dere, hva vil dere sitte igjen med etter dagen? 
 

Vi startet med å liste opp ulike "konsepter" hvor det å gifte oss i utlandet uten noe mer feiring var ett ytterpunkt, og det å invitere "alle vi kjenner" på middag var et annet. Så hadde vi også ulike alternativer mellom de to. Det hjalp for å finne ut hvordan vi faktisk hadde lyst til å feire dagen. 
 

Når "hovedkonseptet" for dagen er satt, er det bare å gå i gang med alt det andre av planlegging, hehe. 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gratulerer!
Dere bør jo starte med å bli enig om rammene for bryllupet. Vielse i rådhus/tinghus, i kirka (hvilken kirke), på ambassade i utlandet, et annet sted? Vil dere feire? Skal dere ha "klassisk" bryllupsfest med treretters, familie og venner, eller vil dere finne på noe annet? Omtrent hvor mye penger ønsker dere å bruke? Hva er det som er viktig for dere, hva vil dere sitte igjen med etter dagen? 
 

Vi startet med å liste opp ulike "konsepter" hvor det å gifte oss i utlandet uten noe mer feiring var ett ytterpunkt, og det å invitere "alle vi kjenner" på middag var et annet. Så hadde vi også ulike alternativer mellom de to. Det hjalp for å finne ut hvordan vi faktisk hadde lyst til å feire dagen. 
 

Når "hovedkonseptet" for dagen er satt, er det bare å gå i gang med alt det andre av planlegging, hehe. 

Anonymkode: 7e751...43d

Tusen takk for gode tips her! Masse ting vi må finne ut av ja! 🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ts, hvordan går det med planleggingen? 

Jeg er nettopp blitt fridd til og jeg er like rådvill som deg. Vi vet ikke hvor vi skal starte selvom vi vet vi må snakke om de "store" valgene først som er kommentert over.

Anonymkode: 57a1a...83d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts, hvordan går det med planleggingen? 

Jeg er nettopp blitt fridd til og jeg er like rådvill som deg. Vi vet ikke hvor vi skal starte selvom vi vet vi må snakke om de "store" valgene først som er kommentert over.

Anonymkode: 57a1a...83d

Gratulerer! ❤️

 

vi startet med å lage en liste over alle vi ønsket å ha i bryllupet. Laget i exel og satt hvem de var/ prioritet osv.

så har vi bestemt oss for ca dato. Vi tar oss god tid og tenker juni 2025!

 

så har vi sett på hvor vi vil ha bryllupet (Norge? Hvor i Norge? Utlandet? ), og hva det blir å koste å leie lokale osv.

skrevet ned diverse priser på kjole, lokale, mat/drikke per gjest, reise, kake, frisører osv. ( åpen bar? Kirke eller ikke)

Har prøvd å samle alt i et docs dokument slik at vi begge kan skrive inn og legge ved linker.

så har jeg meldt meg inn i noen bryllup grupper på Facebook for å få litt råd og tips fra andre 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inochan skrev (8 minutter siden):

Gratulerer! ❤️

 

vi startet med å lage en liste over alle vi ønsket å ha i bryllupet. Laget i exel og satt hvem de var/ prioritet osv.

så har vi bestemt oss for ca dato. Vi tar oss god tid og tenker juni 2025!

 

så har vi sett på hvor vi vil ha bryllupet (Norge? Hvor i Norge? Utlandet? ), og hva det blir å koste å leie lokale osv.

skrevet ned diverse priser på kjole, lokale, mat/drikke per gjest, reise, kake, frisører osv. ( åpen bar? Kirke eller ikke)

Har prøvd å samle alt i et docs dokument slik at vi begge kan skrive inn og legge ved linker.

så har jeg meldt meg inn i noen bryllup grupper på Facebook for å få litt råd og tips fra andre 😅

Tusen takk for svar og gratulerer så mye til dere også! ❤️

Høres ut som dere har kommet godt i gang, men ikke satt en dato og sendt ut "hold av datoen"? Tid bør man gjøre det? Så fort man har bestilt lokale tenker jeg, men jeg aner jo ikke.

Grupper på Facebook var veldig lurt, takk for tips!

Anonymkode: 57a1a...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tusen takk for svar og gratulerer så mye til dere også! ❤️

Høres ut som dere har kommet godt i gang, men ikke satt en dato og sendt ut "hold av datoen"? Tid bør man gjøre det? Så fort man har bestilt lokale tenker jeg, men jeg aner jo ikke.

Grupper på Facebook var veldig lurt, takk for tips!

Anonymkode: 57a1a...83d

Vi tenker å sende ut «save the date»  rundt 1år før bryllupet også invitasjon 6-8 mnd før! Evt lage en Facebook gruppe /event for bryllupet 😅 tenker så fort du har booket lokale kan man sende ut save the date 🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inochan skrev (På 23.3.2023 den 17.34):

Hei,

Jeg har endelig blitt fridd til (!!!!) Et ønske jeg har hatt lenge og er så lykkelig 🥳 

Men hva nå?! Hvordan starter man planleggingen? Når skal jeg starte å invitere venner og bekjente? Hvor tidlig starte dere med alt? Jeg aner ikke hvor jeg skal starte elle hva jeg skal starte med! Tanken er at bryllupet blir til neste høst så jeg tror jeg har god tid? Wææh jeg trenger ALL hjelp jeg kan få 

Gratulerer!!

Først skritt må være å avtale tid med prest eller kommune om dag og tid for vielse. 
Når dato for vielsen er bestemt, finn og book et egnet selskapslokale, hvis dere skal ha mange gjester.
Disse to tingene bør dere raskt få på plass, slik at dere slipper å få problemer med at det er vanskelig å finne tid og lokalene er fullbooket.

Når vielse og selskapslokale er i boks, kan dere begynne med alle detaljer som forlovere, servering, kjole, invitasjoner, frisørtime, sted for bryllupsnatta, toastmaster, borplassering, bordpynting, fargevalg og så videre. Det er uendelig med detaljer man kan grave seg ned i, men altså, først, tid og sted!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...