Gjest Gjest_Lulla_* Skrevet 30. desember 2005 #1 Skrevet 30. desember 2005 Det er ikke så ofte det er utlyste stillinger innen det yrke jeg utdanner meg til, men i dag fant jeg derimot en. Nå er jeg ikke ferdig utdannet før i juni, og jeg tror stillingen var ledig ganske snart. Blir det tåpelig å søke stillingen? Bare for å si fra om at jeg fins i det minste...? Er det andre som har gjort slikt?
Saeria Skrevet 30. desember 2005 #2 Skrevet 30. desember 2005 Søk du. Det er faktisk flere læresteder og studentaviser m.m. som anbefaler studenter å gjøre dette.
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 30. desember 2005 #3 Skrevet 30. desember 2005 Søk i vei! Får de ikke andre kvalifiserte søkere kan du slumpe til å få tilbud under forutsetning av fullført og bestått utdanning.
Emma3 Skrevet 1. januar 2006 #4 Skrevet 1. januar 2006 Søk i vei! Får de ikke andre kvalifiserte søkere kan du slumpe til å få tilbud under forutsetning av fullført og bestått utdanning. ← Får du jobben, kan du likevel stryke 1 gang, og så begynne i jobben. Dvs du kan stryke 1 gang, uten at det har betydning.
Gjest j79 Skrevet 2. januar 2006 #5 Skrevet 2. januar 2006 Jeg begynte å søke etter jul i siste studieår. De som ansetter er klar over at det kan ta tid å ansette noen. Jobbsøkerperiode, vurdere søknader, intervjuer, 3 mnd oppsigelsestid til den de ansetter... og da er det ikke langt unna at du er ferdig utdannet. Dessuten må man tenke positivt, og tenke at "jeg er den personen de er ute etter, og meg er det verdt å vente på". Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2006 #6 Skrevet 2. januar 2006 Får du jobben, kan du likevel stryke 1 gang, og så begynne i jobben. Dvs du kan stryke 1 gang, uten at det har betydning. ← Eeeh, dette er vel strengt tatt opp til hver enkelt arbeidsgiver å bestemme selv...
Gjest Mito24 Skrevet 2. januar 2006 #7 Skrevet 2. januar 2006 Absolutt. Jeg begynte å søke jobber et halvt år før jeg var ferdig med utdannelsen min, og hadde to og et halvt jobbtilbud klare dagen jeg leverte siste oppgaven
Gjest Embla s Skrevet 2. januar 2006 #8 Skrevet 2. januar 2006 Jeg søkte (og fikk!) jobb før jeg var helt ferdig med studiene. Ulempen er at det kan være vanskelig å gjøre seg helt ferdig ved siden av jobb..
Emma3 Skrevet 2. januar 2006 #9 Skrevet 2. januar 2006 Eeeh, dette er vel strengt tatt opp til hver enkelt arbeidsgiver å bestemme selv... ← Eg må innrømme at eg ikkje er heilt sikker på dette, men då eg fekk jobb slik i det kommunale, fekk eg det svare. Eg kunne alså stryke ein gang, uten at det hadde betydning. Men dette gjelder kanskje ikkje i det private? Men dette må jo stå i arbeidsavtalen du inngår med arb.giver.
Koriander Skrevet 3. januar 2006 #10 Skrevet 3. januar 2006 Som noen også skrev over her: en ansettelsesprosess tar av og til veldig lang tid, så jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med å søke selv om jeg ikke var klar til å starte ennå. Jobben utlyses nå; de skal være utrolig kjappe om de rekker intervjuer, innstillinger og kontraktsforhandlinger før 1. februar. En person med 3 mnd oppsigelse kan dermed i beste fall starte 1. mai, og da er vel du også snart klar? Også skjer det ofte mye underveis i en ansettelsesprosess - førstemann tar ikke jobben, de tre neste på lista har allerede fått en annen jobb - og vips så seiler du opp som den som ender opp med stillingen
Gjest Gjest_Lulla_* Skrevet 4. januar 2006 #11 Skrevet 4. januar 2006 Tusen takk for oppmuntring! tror kanskje jeg våger meg til å søke jeg Ang. det å stryke en gang. Det er nok ikke aktuelt å starte i jobb før jeg har bestått masteroppgaven min. Om jeg stryker vil jeg jo mangle hele det siste semesteret.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå