Gå til innhold

Ser man alltid når snapper/ chat lagres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser man alltid på snap når noen lagrer meldingene sendt på chat? De pleier jo bli stående når de er lagret. Innstillingen er på at de skal slettes med en gang. 

Jeg er så dårlig på sånne ting 🙈

Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Når de er lagret er det en slags grå boks bak teksten

Skrevet
Titania skrev (1 time siden):

Når de er lagret er det en slags grå boks bak teksten

Ja, så de ligger fremdeles i chatten liksom? Så hvis ikke jeg kan se de lenger, så er de ikke lagret?

Skrevet
Anonym-bruker skrev (2 timer siden):

Ja, så de ligger fremdeles i chatten liksom? Så hvis ikke jeg kan se de lenger, så er de ikke lagret?

Det stemmer

Skrevet
Titania skrev (12 minutter siden):

Det stemmer

På den ene meldingen jeg sendte til hen så "svarte" vedkommende under. At mim melding liksom lå der og svaret under. Ikke sånn det ser ut når det er lagret. For den er ikke det likevel?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Anonym-bruker said:

På den ene meldingen jeg sendte til hen så "svarte" vedkommende under. At mim melding liksom lå der og svaret under. Ikke sånn det ser ut når det er lagret. For den er ikke det likevel?

Da er den lagret om "svaret" er lagret. For da svarte hen konkret på den meldingen. Du kan svipe til høyre for å svare konkret på en melding, kjekt i en gruppechat for eksempel. Eller om man sender mange meldinger/spørsmål etter hverandre

Anonymkode: 35bce...d5f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er den lagret om "svaret" er lagret. For da svarte hen konkret på den meldingen. Du kan svipe til høyre for å svare konkret på en melding, kjekt i en gruppechat for eksempel. Eller om man sender mange meldinger/spørsmål etter hverandre

Men nå kan jeg ikke se meldingen i chaten lenger. Ingen meldinger ligger der nå når jeg går inn på chatten.

Betyr det at den ikke lenger er lagret?

AnonymBruker
Skrevet

Men for å svare enkelt: Om din melding ligger i chatten enda, så er den lagret. Du kan enkelt slette meldinger du har sendt med å trykke og holde inne på meldingen i chatten, velg slett. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Anonym-bruker said:

Men nå kan jeg ikke se meldingen i chaten lenger. Ingen meldinger ligger der nå når jeg går inn på chatten.

Betyr det at den ikke lenger er lagret?

Nei da er den borte. 

Merk at du kan aldri sikre deg at meldingen ikke er lagret på andre måter (skjermbilde uten at du har fått varsel, bilde tatt av en annen telefon også videre)

Skrevet

Nei da er den borte. 

Merk at du kan aldri sikre deg at meldingen ikke er lagret på andre måter (skjermbilde uten at du har fått varsel, bilde tatt av en annen telefon også videre)

Får man ikke varsel om de tar skjermbilde?

AnonymBruker
Skrevet

Får man ikke varsel om de tar skjermbilde?

I utgangspunktet jo. Men mottaker kan ha installert annen programvare på enheten som kommer seg forbi varselet til snapchat. Det vil si at du ikke får varsel når noen tar skjermbilde, de kan lagre bilder som er sendt uten at du får varsel også videre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I utgangspunktet jo. Men mottaker kan ha installert annen programvare på enheten som kommer seg forbi varselet til snapchat. Det vil si at du ikke får varsel når noen tar skjermbilde, de kan lagre bilder som er sendt uten at du får varsel også videre. 

Har ikke sendt bilder. Er chat. Så bare tekst. Bare i chatten

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke sendt bilder. Er chat. Så bare tekst. Bare i chatten

Ja, og skjermbilde kan taes uten din vite for det om. Jeg bare gir deg mer informasjon så du er klar over det. Om det passer inn i denne lille problemstillingen er noe annet.

Men som sagt; er meldingen borte fra chatten, så er den borte fra chatten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, og skjermbilde kan taes uten din vite for det om. Jeg bare gir deg mer informasjon så du er klar over det. Om det passer inn i denne lille problemstillingen er noe annet.

Takk for svar. 

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kan man ta skjermbilde av en chat uten at den andre får beskjed? Snakker ikke om bilder.

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, Anonym-bruker said:

Kan man ta skjermbilde av en chat uten at den andre får beskjed? Snakker ikke om bilder.

Siterer ett innlegg jeg har allerede skrevet: 

On 3/29/2023 at 8:46 AM, AnonymBruker said:

Skrevet

Siterer ett innlegg jeg har allerede skrevet: 

Trodde man alltid fikk varsel når det ble tatt skjermbilde. At det var greia med å skrive på snap, at meldingene blir borte 

AnonymBruker
Skrevet

Trodde man alltid fikk varsel når det ble tatt skjermbilde. At det var greia med å skrive på snap, at meldingene blir borte 

Som jeg også har skrevet i ett innlegg; personen kan ha installert en programvare på sin enhet som gjør at du ikke får dette varselet. Snapchat kan også ha bugs, som gjør at du ikke får varsel. 

Du kan heller ikke sikre deg mot at personen som mottar meldingen, tar bilde av chatten med en annen telefon eller nettbrett.

Så for å svare helt enkelt: Du kan aldri sikre deg mot at noen andre ikke har tatt bilde av hvilken som helst chat fra deg uansett hvilket chatte-program du bruker. 

Skrevet

Lagrer alle meldinger på min side av chatten jeg da.

Var ikke klar over at de på andre siden av chatten kan se at jeg lagrer både det de skriver og jeg skriver. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...