Gå til innhold

Noen som vet hva dette er?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte hus med denne boksen på veggen, men selgeren visste ikke hva det var. Har lyst å fjerne den hvis den ikke har et formål. 

image.jpg

Anonymkode: a091e...3e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Til kabeltv? Må være noe utenfor veggen også.

Anonymkode: 9f5cb...ad2

Skrevet

Hvor gammelt er huset? Så nesten ut som en Coax ledning - som nevnt over kanskje brukt til kabeltv eller lignende.

AnonymBruker
Skrevet
Exinferis skrev (1 minutt siden):

Hvor gammelt er huset? Så nesten ut som en Coax ledning - som nevnt over kanskje brukt til kabeltv eller lignende.

Det er fra 1989. Så mest sannsynlig trenger jeg ikke den? Tror ikke jeg har kabeltv, har vanlig smarttv :) 

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som en fiberkabel. Samme "kobling" på den der som på fiberkabelen jeg har. 

Anonymkode: ee12e...82c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes mest det ligner på en telefonlinje via kabel.  

Jeg vet at mange kabelselskaper hadde dette tilbudet. 

Anonymkode: 2bc57...573

AnonymBruker
Skrevet

Slik ser den ut når den er tatt ut 

image.jpg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ser ut som en fiberkabel. Samme "kobling" på den der som på fiberkabelen jeg har. 

Anonymkode: ee12e...82c

Trenger jeg den hvis det er fiberkabel?

AnonymBruker
Skrevet

Det er fiber. Om du trenger det må du jo vite selv mtp hvilken tilbyder du har, om du er koblet på bakkenettet for tv/Internett. 

Anonymkode: a12db...9c4

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette. 

- Matas, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er fiber. Om du trenger det må du jo vite selv mtp hvilken tilbyder du har, om du er koblet på bakkenettet for tv/Internett. 

Tusen takk for oppklaring. Dessverre vet jeg ikke om jeg er koblet til bakkenettet 🙃 men den er ikke koblet til noe nå? Siden den bare står nedi den blå beholderen? Eller skal det bare være sånn og den er i bruk nå? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for oppklaring. Dessverre vet jeg ikke om jeg er koblet til bakkenettet 🙃 men den er ikke koblet til noe nå? Siden den bare står nedi den blå beholderen? Eller skal det bare være sånn og den er i bruk nå? 

Du betaler tydeligvis ikke regningene tom huset og vet om du betaler til en tilbyder? 

Nei, den ser ikke ut til å være koblet til noe nå, da det ser ut som du har fiber i en annen boks bak i bildet, grønn connector. Det er ikke uvanlig å ha fiber fra flere inn til huset. Å kutte den vil bli dyrt om den skal tas i bruk senere. 

Vil også fraråde på det sterkeste å ta bilde inn i fiberen som du har gjort. Fiber er laserlys. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...