AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #21 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 0.19): Jeg har tidligere bodd i en blokk fra 50-tallet på ett av områdene du nevner. Området var fint, men blokkene som er bygd i etterkrigsårene er av dårlig kvalitet. De bygde fort og brukte billige materialer slik at blokkene er veldig lytte. Du kan være heldig og få pensjonister som naboer, men sannsynligheten for det er liten. I tillegg så mangler de fleste av lavblokkene heis. Det er også dårlig isolasjon, ventilasjon osv. Har du ikke råd så gå gjerne for de gamle blokkene til de får råd til noe bedre. Har du råd så gå for et nybygg på Løren, det kommer fra en som har bodd på begge områdene. Det er ikke rart at de fleste unge par med akademisk bakgrunn bosetter seg nettopp på Løren. Anonymkode: bc50e...1d1 «De fleste unge par med akademisk bakgrunn bosetter seg nettopp på Løren» - det må du nok dokumentere, tror jeg Jeg bor i en lavblokk i et drabantbyområde, slik brukeren du siterer nevner. Blokka er fra 1979-80, og jeg hører ingenting til naboene. Egen hage utenfor og ingen gjenboere. Bruker 12 minutter med lokaltog inn til sentrum. Mitt inntrykk er at de fleste som flytter hit nå er nettopp unge par med høy utdanning og god økonomi. De skjønner at det å kjøpe et sted der borettslaget selv eier grøntarealer er en veldig god investering. Oslo fortettes, og Ulven / Økern er et skrekkeksempel på det. Grøntarealer, god luft og solskinn gir god livskvalitet, tror jeg. Bygningsmassen kan alltid utbedres, men beliggenheten får man ikke gjort noe med. Anonymkode: f072c...907 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #22 Skrevet 30. mars 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: «De fleste unge par med akademisk bakgrunn bosetter seg nettopp på Løren» - det må du nok dokumentere, tror jeg Jeg bor i en lavblokk i et drabantbyområde, slik brukeren du siterer nevner. Blokka er fra 1979-80, og jeg hører ingenting til naboene. Egen hage utenfor og ingen gjenboere. Bruker 12 minutter med lokaltog inn til sentrum. Mitt inntrykk er at de fleste som flytter hit nå er nettopp unge par med høy utdanning og god økonomi. De skjønner at det å kjøpe et sted der borettslaget selv eier grøntarealer er en veldig god investering. Oslo fortettes, og Ulven / Økern er et skrekkeksempel på det. Grøntarealer, god luft og solskinn gir god livskvalitet, tror jeg. Bygningsmassen kan alltid utbedres, men beliggenheten får man ikke gjort noe med. Anonymkode: f072c...907 Joda, det er den man så ofte hører. "Jeg bor bare 10-20 min med tog fra Oslo, det er så fantastisk, og er jo nesten i Oslo!" Nei. 12 min med tog, er ikke for dem som ønsker å bo i Oslo. Da har man forlatt Oslo og funnet et annet "go-to" nærområde sentrum. Anonymkode: 4c36e...22d 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #23 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Joda, det er den man så ofte hører. "Jeg bor bare 10-20 min med tog fra Oslo, det er så fantastisk, og er jo nesten i Oslo!" Nei. 12 min med tog, er ikke for dem som ønsker å bo i Oslo. Da har man forlatt Oslo og funnet et annet "go-to" nærområde sentrum. Anonymkode: 4c36e...22d Hva mener du? Jeg bor i Oslo, og jeg bruker 12 minutter med kollektivtrafikk til Oslo S. Dersom du bor på Ulven bruker du ca. 23 minutter til Oslo S med kollektivtrafikk. Fra Ila bruker du ca. 16 minutter til Oslo S, fra Torshov tar det ca. 21 minutter og fra Frogner tar det ca. 17 minutter. Er disse områdene også for folk som ikke ønsker å bo i Oslo, mener du? 🤔 Anonymkode: f072c...907 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #24 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (På 30.3.2023 den 17.36): Hva mener du? Jeg bor i Oslo, og jeg bruker 12 minutter med kollektivtrafikk til Oslo S. Dersom du bor på Ulven bruker du ca. 23 minutter til Oslo S med kollektivtrafikk. Fra Ila bruker du ca. 16 minutter til Oslo S, fra Torshov tar det ca. 21 minutter og fra Frogner tar det ca. 17 minutter. Er disse områdene også for folk som ikke ønsker å bo i Oslo, mener du? 🤔 Anonymkode: f072c...907 Det er 10 minutter fra Ulven til Oslo S om du tar linje 5 som går hvert kvarter 😊 og enda kortere til andre sentrale områder som Carl berner, tøyen og Grønland. Oslo er heldigvis ikke bare Karl Johan. Til andre som har svart, så er jeg enig i at de gamle blokkene på for eksempel hasle ligger veldig koselig til! Men vi har bodd i flere gamle bygninger, og det jeg er mest redd for er at det blir så kaldt! Lyd tåler jeg bra, men er så lei av altfor varmt eller altfor kaldt... Anonymkode: d6347...07d
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #25 Skrevet 1. april 2023 Hyggelig nok, men ekstremt dårlig luftkvalitet der. Og om du bor på feil sted på Ulven merker du mye bråk, mye folk og ustabilt bomiljø mtp barn. Er du student som skal bo ett sted i 2-3 år er det godt nok. Anonymkode: 78d14...8dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå