Gå til innhold

Mareritt under graviditet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så forbanna lei

Dette er mitt 2.svangerskap, og jeg hadde det samme problemet med førstemann. 

Jeg har mareritt omtrent hver eneste natt. Det starter i det små med 1-2 ganger i uka. Vanligvis bare vanlige drømmer, så blir de mer skumle og skumle. Det artet seg til at samboer var utro med tidligere venninner, og plutselig var han utro med min nåværende besteveninne. 

Nå har jeg hatt mareritt i 2 uker i strekk, hver eneste natt, og jeg husker nesten alle. De værste har omhandlet mitt første barn hvor hen er funnet død helt plutselig, eller blir kidnappet, drept eller tatt av barnevernet. 

Jeg blir så innmari kvalm av dette. Jeg har bare dårlige dager og er så utrolig stressa. Prøver å snakke med samboer om det, men syns dette er vanskelig.

Flere som har hatt mye mareritt under svangerskapet? Har dere noen tips til hvordan jeg kan redusere det?

Anonymkode: 8465f...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde lignende problem i første og deler av andre trimester. Drømmer natten lang som varierte fra hverdagslige ting til helt syke, skumle og ubehagelige ting som jeg aldri har tenkt tanken på - så jeg kunne ikke forstå hvor de kom fra. Det gav seg gradvis rundt uke 19-20 og nå (uke 22) sover jeg stort sett natten gjennom, men jeg kan enda oppleve noen helt spør drømmer. Det jeg etter hvert fant ut var at det hang delvis sammen med energinivå, hvor sliten jeg var, hvor mange inntrykk jeg ikke hadde fått fordøyd over en periode og hvor mye jeg grublet og bekymret meg for ting. Dette var noe jeg forsøkte å gjøre noe med, og det hjalp noe å ikke slite meg helt ut og snakke høyt om bekymringer og tanker. Men jeg hadde det fremdeles slik deler av tiden uansett, og jeg forstår deg veldig godt. Det er veldig slitsomt, man føler seg aldri uthvilt og jeg begynte nesten å lure på om det var noe galt med meg😅 Men det er jo bare hormonene som er helt bananas, og som sagt så har det roet seg for meg med tiden (og ved hjelp av det jeg har nevnt ovenfor). 

Anonymkode: d42be...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 13, og har det helt likt! Har hatt det sånn fra ca uke 5. Hyppige mareritt, våkner gjennomsvett av stress og redsel. Det er såpass at jeg etterpå legger meg på en håndduk etterpå😅 Kjempeslitsomt og fælt, men har hørt det gir seg uti andre trimester.

Anonymkode: b2485...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...